سلام به همه ی عزیزان

ملاک خوشبختی کامل چی میتونه باشه؟ سوالم در مورد اشتباهات نوجوون ها و جوون ها تو زمانی از زندگیه ، روابط دختر و پسر ، میخواستم نظر دوستان رو بدونم .

دختر باید نجیب باشه همه ی ما این رو میدونیم ، ولی یه دختر ممکنه به هزار و‌ یک جور ناخواسته درگیر روابط احساسی بشه و یا حتی روابط فیزیکی ، یادمه قبل ازدواجم یه دختره که هشت الی نه  سال از من بزرگتر بود عاشقم شده بود مستقیم اومد گفت ، من میخوام با شما ازدواج کنم .

هر چی گفتم بی خیال خانوم ما اختلاف سنی داریم  از این حرفا اصرار داشت که ما با هم خوشبخت میشیم اولین بار که اینو گفت تلفنی زد زیر گریه، میگفت اولین باره درگیر همچین روابط احساسی میشه تو پرانتز بین ما هیچ حرف خاصی زده نشده بود حتی یک شوخی ساده روابط کاریه کاری بود  .

جایی کارمند بودم البته  ۱۸ سالم بود اون موقع  ولی مدیر یه قسمت شده بودم ( آقا زاده هم نبودم لعنت نفرستین !) با توجه به این که ایشون دختر خاله ی یکی از دوستای صمیمیم بود کامل روش شناخت داشتم .

یه بارم دوستم داشت حرف میزد که بحث همین دختر خاله ش شد میگفت دختر از این سالم تر و نجیب تر ندیدم و با توجه به این که پسر زرنگ و هفت خطی بود و روابط فامیلی نزدیک داشتن حرفش سند بود .

حالا بحثم یه چیز دختری نجیب که فوق لیسانسشم گرفته بود به قولی گفتنی خونگی هم نبود بگیم دنیا رو ندیده بعد بیست و شش سال الی بیست و هفت سال وابستگی و اطمینان عجیبی به من پیدا کرده بود .

تا جایی که تا یک هفته بعد اون تلفن شوکه کنندش  اینقدر فشار فکری به من آورد و با توجه به قدرت مانور فکری که داشت من رو ترقیب کرد که به مامانم اینا بگم که آخرشم مامانم رفت با زبون خوش گفت بی خیال و اینا تا اینکه ول نمی کرد زنگاش رو به من تا آخرش مامانم  باهاش به شدت برخورد کرد و داستان تموم شد .

و باز هم موردهای مشابه که ممکنه بارها واسه یه پسر بوجود بیاد که یکی همه رو عین ناموس خودش میبینه عین من و یکی ممکننه کلی آدم رو‌ نابود کنه . ولی اینو میخوام بگم اگه یه پسر بی شرف کثیفی بود یه همچین دختر ذات پاک و نجیبی که زبونزد بود را راحت میتونست کم کم از راه به در کنه یا سو استفاده ای چیزی که نمونشم دیدم تو پسرا به اسم عشق و عاشقی خواستگاری میرن جلو  وقتی اطمینان طرف رو جلب کردن فقط  یه لحظه استفاده جنسی و بعدم داستان میپیچونن .

حالا یه دختری که این جوری یه بارم اشتباه کرده و طرفش درست نبوده مورد سو استفاده قرار گرفته دیگه انسان نیست باید پا گذاشت روش لهش کرد ؟ ذاتش خراب شده دیگه از دین خارج شده ؟ دیگه پاک نیست؟ خدا لعنتش کرده ؟ نه بعید میدونم این جوری باشه .

در مقایسه با اون دختری که جامعه رو ندیده شدیدا تحت الحفظ بوده ، از سمت خانواده و برادر یا بخاطر زیبایی کمتر خیلی خیلی کمتر مورد توجه پسرا بوده و وقتی که ازدواج میکنه تازه سر میافته چشم‌ چرونی و ... .

دیدم دخترایی که موقع مجردی یه دونه دوست پسر هم نداشتن و درگیر روابط احساسی نبودن ولی الان زن هایی شدن  که با یه بچه یا دو تا بچه تازه یادشون افتاده جوونی نکردن خیلی راحت به پسرا پیشنهاد دوستی میدن خیلی راحت خیانت میکنن و هزار تا گند دیگه میزنن .

خب کسی که به جای انسانیت و شرافت و محبت و نجابت معیار اولش اینه که دختری که من میخوام برم خواستگاریش یا پسری که قراره شوهر من شه باید با هیچ کس حرف هم نزده باشه  تو چشمای کسی اگه نگاه کرده باشه دیگه به درد نمیخوره .

اولویت ها جا به جا میشه اینجاست که طرف میبینی با دو تا بچه بند رو آب میده بعد شوهر و یا زن میگه چی شد اینجوری شد؟ این خیلی پاک بود!  اره پاک بود! ولی شنا گر بود آبش رو نداشت شنا کنه، موقعیتش رو نداشت و ذاتش خراب یود .تا حالا خودش رو کنترل کرد آخر ذاتش رو نشون داد .

اگه موقع ازدواج به انسانیت و محکمی شخصبت و ... طرف نگاه نکردی الان تو سی چهل سالگی کار دستت میده ، یا اصلا بحث خیانت هم نه، ممکنه اخلاقش اینقدر بد باشه که بعد چند سال زندگی رو واست جهنم کنه .

اتفاقی که واسه خود من افتاد ، بحث ما خیانت و نجابت نبود ولی جور دیگه ای زندگیمون سیاه شد تو پست ( زندگی من با همه عاشقانه هاش به طلاق منجر شد ) .

من به عنوان یه پسر میدونم که وقتی یه پسر بارها پیشنهاد دوستی و حتی رابطه جنسی داره چقدر بیشتر از یه پسری که موقعیتش رو نداره تحت فشار و خطر اشتباه قرار میگیره و حتما واسه دختر خانوما هم همینه .

حالا سوال ؛

حالت اول:  شما دوست دارین شوهر یا زنی داشته باشین که ممکنه یه بارم یا حتی دو بار اشتباه کرده باشه و گناهی ازش  سر زده باشه ولی انسان ، با ریشه ، شریف ، با محبت ، محکم و با نجابت درونی و ذاتی باشه ؟

حالت دوم: یا آدمی باشه که هیچ اشتباهی تا موقع ازدواج نکرده باشه تازه بعد ازدواج سر بیفته و چشش وا شه ، تو سی خورده ای سالگی چشم بدوزه تو چشم یه پسر بیست و خورده ای ساله چراغ سبز بده ؟ یا اگه موقعیت گناه که تا حالا واسش نبوده  یه زمانی بعد ازدواج پیش اومد سری شل بشه؟

کدوم رو ترجیح میدید حالت اول یا دوم لطفا جواب بدید؟ خدا رو شاهد میگیم که مرد دیدم  که تا موقع ازدواج با دختر حرف میزده سرش رو مینداخته پایین ده تا رنگ عوض میکرده الان چشم و گوشش وا شده بعد ازدواج با یه بچه تازه یاد خانوم بازی افتاده . دختر افتاب مهتاب دیدم که تازه بعد بچه دار شدن و ازدواج  یاد پسر بازی و ... افتاده .

حالت سوم که هم اشتباهی قبل ازدواج نداشته هم تا آخرش همون جوری نجیب و انسان می مونه رو نمیخوام جواب بدید چون معلوم اون جوری ایده ال تره همه میگن حالت سوم .

( اشتباه نکنید این پست تبلیغ دوست پسر و دختر نیست،  این پست فقط یاد آوری ارزش های انسانیه که ما باید رعایت کنیم و بعضی ها رو بخاطر یه اشتباه یا سرنوشت زیر پا له نکنیم ، و اصل که چیزهای دیگه است مثل انسانیت و محبت و نجابت ذاتی و ... بر چیزای دیگه مقدم نشمریم و فقط ظاهر دین رو نگیریم .
بازهم تاکید میکنم این پست تبلیغ پسر بازی یا دختر بازی نیست و معلومه دختری که رابطه و دوست پسر نداشته باشه واسه ازدواج معمولا ارجحیت داره و بهتره و خودم هم اگر بخوام دوباره ازدواج کنم (جدا شدیم) حتما جز معیارام همینه که طرفم اهل دوستی نبوده باشه ) .

ممنون


مرتبط:

دختری که دوستش داشتم، بعد از ازدواجش منو از بلاک خارج کرده

خانم متاهلی هست برای رابطه ... ؟!

خاله ام با وجود متاهل بودن دوست پسر داره

دوستی مرد متاهل با زن متاهل به چه دلیل ؟

خانمی متاهل هستم که برای سرگرمی چت می کنم

عاشق مرد متاهلی هستم که شرایط ازدواج با هم رو نداریم

متاهلم، ولی بعضی از آقایون فکرم رو مشغول می کنن

چطور مرد متاهلی رو که عاشقم شده از زندگیم بیرون کنم ؟

چرا بعضی از افراد متاهل میگن ای کاش ازدواج نمی کردیم؟

دوستی ساده م با یه مرد متاهل به یه رابطه ی عشقی تبدیل شده

از این که با یک مرد متاهل در ارتباطم عذاب وجدان دارم

یه مرد متاهل می تونه برای سایر خانم ها جذاب به نظر بیاد ؟

خواستگارم با یه زن متاهل ارتباط صمیمی داره

خواهرم با دو نفر از همکاران مردش که متاهل هستند چت میکنه

در 16 سالگی با شوهر یکی از اقوام دوست شدم

در مجردی ، باعث جدایی یه خانم متاهل شدم

کارفرمای متاهلم بهم پیشنهاد دوستی داده

با اینکه متاهل شدم ولی دوست دارم دوست دختر بگیرم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

شوهرم با یکی از دوست دخترهای قبلیش تماس تلفنی و پیامکی داره


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)