سلام عید همگی مبارک

تو این وبلاگ در مورد ازدواج خیلی بحث شده و همه یه جورایی نظرشون رو در مورد ازدواج گفتن . دوستان از ایده الاشون حرف میزنن یه عده دیگه به بقیه میگن پر توقع ، خلاصه هر کسی معیارها و عقاید خودش رو داره .

سال گذشته واسه من سال طلاق و جدایی بود ، و یه جورایی سال شکست زندگیم بعد پنج سال زندگی زیر یه سقف . میخواستم در مورد تجربم باهاتون حرف بزنم .

ازدواج واقعا زیباست اینکه دو نفر با هم باشن همه جوره هوای هم دیگه رو داشته باشن ، قدر هم دیگه رو بدونن ،عاشق هم باشن ، تو سلامت و مریضی کنار هم باشن .

ولی بخدا همه اینا زیباست ولی مشکل از جایی شروع میشه که بعد چند سال متوجه میشید درست انتخاب نکردید . دنیای شما از دنیای طرفتون جداست ، هدف هاتون فرق میکنه ، روح تون روی یه مدار نیست ، اینجاست که دنیا رو سر آدم خراب میشه . همه ی اون زیبایی ها تبدیل میشه به عذاب خودتون و بقیه اعضای خانواده ، همه چیز میره زیر سوال .

مثل آدم گیر کرده تو‌ باتلاق از اون ور دلسوزی که اگه طلاق بدم اون دختر چی میشه ؟ آیندش، زندگیش، از یه طرف هر چی دست و‌ پا میزنید زندگی رو نگه دارید بیشتر میرید پایین .

بخدا اختلاف طبقاتی ،هم کفو نبودن و هم سطح نبودن شوخی نیست مال کتاب های داستان نیست یه روزی خونتون گرمه میگید ما هم دیگه رو دوست داریم ، اون جایی این چیزا جلوتون سبز میشن که دیگه دیره .

با این‌ که زنم رو دوست داشتم، اونم منو دوست داشت مجبور به جدایی شدیم از این همه تفاوت جفتمون خسته شده بودیم . یعنی دیگه راهی نمونده بود . هر دو بریده بودیم ‌.

بعد طلاق پیغام فرستاد که من بدون تو‌ نمیتونم ولی من دیگه فهمیدم که منطق رو برای زندگی باید قبل از احساسات قرار داد چون با احساسات آدم به ناکجا آباد میره اول عقل و منطق . بخدا سعی کنید با فرد ایده آل تون ازدواج کنید وگرنه سخت پشیمون میشید .  ازدواج نکردن بهتر از اینه که آدم طلاق بگیره .

البته طلاق واسه مرد ضربش همه جوره کمتره ولی واسه زن واقعا عذاب آوره ، زندگی اگه پایه ریزیش قوی باشه هیچ وقت راحت نابود نمیشه ولی اگه پایش خراب باشه هر چقدر عشق بیاد توش یه روزه ممکنه بر باد بره . مثل زندگی من که با همه عاشقانه هاش بر باد رفت .

چند تا چیز خیلی مهمه ساده نگیرید که ساده از دست میره :

۱ - هدف مشترک

۲ - خونواده همسر آدم های درست و سالم و ریشه داری باشن

۳ - انسانیت طرف مقابلتون خدا ترس بودنش

۴ - چشم رو داشتن

۵ - اعتقاد قلبی حتی اگه ظاهرش درست نباشه

۶ - طرفتون محبت تو ژنتیکش وجود داشته باشه

۷ - ذاتش خوب و پاک باشه

بخدا این چند تا مورد میتونه باعث بقای یه عمر یه زندگی بشه ، چیزای بدیهی رو نگفتم . مثلا حتما شما باید ظاهر هم دیگه رو همه جوره بپسندید ، چون حرف مفت میگن ظاهر عادی میشه  ولی جلوتر از ظاهر معلومه که  اخلاق مهم تره .

اکثر طلاق ها بخاطر رعایت نکردن همین چند تا چیز به ظاهر سادست ، کاری ندارم با موارد خاص مثل اعتیاد و خیانت و ... ، به شهرهایی که میخواین با هم وصلت کنین دقت داشته باشید . به فرهنک خونواده هاتون ،چقدر در حد هم دیگه اید .

و همیشه یادتون باشه اونی که به درتون میخوره رو به هیچ‌ قیمتی از دست ندین چون پشیمون میشید و ممکنه یه ازدواج اشتباه کنید . من اون کسی که باید مال من باشه هر لحظه و هر جا ببینم یه لحظه هم درنگ نمیکنم . چون یه بار این اشتباه رو کردم چوبشم خوردم شما هم بهتره همین کار و بکنید . زندگی تکرار نمیشه .

از همه مهم تر زندگی کنید زندگی قسمت مهمیش ازدواجه ولی فقط ازدواج نیست ، ، یه ازدواج غلط یه خونواده رو تحت تاثیر قرار میده رنج مادر، ناراحتی پدر و ... . همه رو درگیر میکنه .

عاشقانه ترین لحظه ها رو از خدا واسه همتون میخوام.


مرتبط با طلاق :

شوهرم بعد از 3 سال جدایی بدون طلاق ، اظهار پشیمونی می کنه

به قاضی چی بگم که زودتر طلاق بگیرم ؟

چطور در آخرین مرحله طلاق دوباره به زندگی برگردم؟

بعد از طلاق توافقی امیدی برای برگشت دوباره وجود داره ؟

بعد از طلاق ، گوشه گیر و خیالاتی شدم

آیا زندگی بعد از طلاق از زندگی الان من سخت تر است؟

می ترسم بعد از طلاق هیچ وقت نتونم ازدواج خوبی داشته باشم

وابستگی شوهرم به من ، بعد از طلاق ادامه خواهد داشت ؟

من بعد از طلاق باید امیدی به ازدواج داشته باشم ؟

کاش نمی شد به این راحتی طلاق گرفت

چرا امروزه تا تقی به توقی میخوره مرد و زن از هم طلاق میگیرن؟

طلاق والدینم تا کی باید باعث تحقیر و سرشکستگی من بشه ؟

بعد از طلاق چی به سر شوهرم میاد ؟

بعد از طلاق همه منو گذاشتن کنار

فکر میکنم چون طلاق گرفتم دیگه نمیتونم خوشبخت باشم

سوال از رجوع کرده ها و یا کسانی که قبل از طلاق آشتی کردند

دنیای بعد از طلاق چقدر بده ؟

طلاق میخوام بگیرم ولی نمیدونم تصمیمم درسته؟

پرده حرمت ها بین مون دریده شده، برای طلاق اقدام کنم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل طلاق (۸۸ مطلب مشابه)