سلام

کسی که داره برای ما سخنرانی می کنه کیه ؟ فلان کانال چه اهدافی داره ؟ فلان سایت چی رو می خواد به شما القا کنه ؟ حرف هایی که فلان شخص داره به خورد شما میده قراره با شما چکار کنه ؟ آیا مشکلی از شما حل میکنه یا یه مشکل عذاب آور رو به یاد شما میاره ؟

مواظب باشید که بنده الان دارم سعی می کنم نگاه شما رو نسبت به یک موضوع تغییر بدم ! می خوام شما رو با روش جدیدی از فکر کردن آشنا کنم !

آیا لازم نمی دونید که در مقابل بنده مقاومت کنید ؟ آیا عقیده دارید که مقاومت زیاد لازم نیست ؟ ، یا نه می خواید به بنده بگید ببخشید شما ؟!

" توان یادآوری زنان می تواند از مردان کمتر باشد "

الان در مقابل این جمله چقدر گارد گرفتید ؟! چقدر می خواید در پذیرش این جمله مقاومت کنید ؟!
اگه بگم این جمله از متون دینی معتبر اقتباس شده ، چقدر در کاهش مقاومت مذهبی ها تاثیر داره ؟! اگه بگم این جمله از قرآن گرفته شده چطور ؟!

با این مثال خواستم بگم که مقاومت ما در برابر یک سخنران ، یک نویسنده ، مدیر یک رسانه ی مجازی و ... می تونه خیلی زیاد و یا خیلی کم باشه .

سطح مقاوت ما بستگی به این داره که گوینده جمله چقدر متکی به منابع مورد اطمینان ماست . اگر ما از اون شخص یه سابقه ی روشنی سراغ داشته باشیم ، طبیعتا مقاومت کمتری هم در پذیرش صحبت های اون خواهیم داشت .

مشکل بزرگ امروز بعضی از ما اینه که شناخت کافی از کسانی که می خوان فکرشون رو به ما القا کنند نداریم . اگه از حرفی خوش مون اومد ممکنه احساساتی بشیم و اون رو قبول کنیم در حالی که نمی دونیم گوینده سخن ، واقعا چه قصد و غرضی داره ؟!

بنابراین بهترین راه در حال حاضر اینه که قبل از دل دادن به یک سخنران ، به سابقه ی اون توجه کنیم . اگه اون رو متکی به منابع معتبر تشخیص دادیم بهش اجازه بدیم که دید ما رو نسبت به یک یا چند موضوع اصلاح کنه ! اگه سابقه ای از سخنران سراغ نداریم باید مقاومت رو تا بالاترین حد ممکنه بالا ببریم  و بگیم ببخشید شما ؟!

اگه سابقه ای از گوینده سخن نداریم می تونیم مطالب ارائه شده رو با منابع معتبری که سراغ داریم بسنجیم .

موفق باشید


مرتبط :

روش های جایگزین کردن باور جدید با باور های اشتباه قبلی

باورهای تاریخی ، باورهای دینی

باورهای غلط در مورد مهریه

دوست من تغییر کن و نترس

چرا کسی چالش خودسازی و تغییر راه نمی اندازد؟!

جنگ نرم و تغییر معیارهای ازدواج بعضی از جوانان ایرانی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)