سلام 

دم عیده و بازار لباس عید داغه، منم می خواستم درباره روسری یه صحبتی بکنم اول اینکه چرا زنان و دخترهای ایرانی این قدر از رنگ میترسن یعنی تو خیابون بیشتر دخترها شال مشکی دارن یا نهایتش طوسی و کرمی در حالی که این همه رنگ تو دنیا وجود داره، چرا مردم از رنگ میترسن و فقط میرن سراغ رنگ هایی مثل مشکی و طوسی و کرمی که یه جورایی اصلا رنگ نیستن! 

باور کنید رنگای واقعی هم شما رو کم سن تر نشون میده هم زیباتر من خودم روسری صورتی کم رنگ که می پوشم شصت هفتاد درصد قشنگ تر میشم بهم میگن صورتت عروسکی میشه یعنی ناز میشما حالا برای صورت شما ممکنه یه رنگ دیگه این کارهایی رو داشته باشه واقعاً این همه رنگ سرخابی و سبز و بنفش و رنگ های جیگر و تو دل برو هست چرا مردم بند کردن به دو سه تا رنگ رسمی و تیره و تار و دل مرده؟ 

یه مسئله دیگه اینکه بعضی ها خیلی گارد دارن نسبت به روسری و حجاب و این ها. من در اینجا کاری به حجاب و ثواب و گناه و این چیزها ندارم البته این ها در جای خودش محترم ما هم بی اعتقاد نیستیم ولی من حرفم اینه که روسری یه اکسسوری کاملا ایرونیه که شما رو خوشگل می کنه یعنی می خوام بگم خیلی از جنبه حجاب و این ها بهش نگاه نکنید و گارد نداشته باشید نسبت بهش.

به عنوان یه عنصر فرهنگ ایرونی که خیلی هم تو زیبا شدن چهره و استایل داشتن شما نقش داره بهش نگاه کنید نمی گم کل موهاتون رو صددرصد بپوشونید، نه اتفاقا اگه اعتقاد ندارین موهاتون رو بندازین بیرون من بحثم مذهبی نیست نمی دونم چه جوری بگم مثلا کشور هند یکی از پر توریست ترین کشورهای دنیاست شما اگه توریست باشی بخوای بری هندو ببینی بیشتر برات جالبه که زن های هندی رو تو ساری و لباس هندی ببینی یا همه شلوار جین و تیشرت و از این لباس های معمولی پوشیده باشن؟ 

به نظر من که یکی از جذابیت های هند یا هر کشوری لباس های خاص خودشونه هر کشوری تو دنیا یه فرهنگ های متفاوتی داره و قشنگی دنیا به همین تنوع و تفاوتشه مطمئنن ایرانم مثل هر کشوری فرهنگ و لباس و معماری و موسیقی و غذاهای خاص خودش رو داره که همین منحصر به فردش می کنه روسری هم جزوی از فرهنگ و لباس ایرانیه دیگه فکر کنم همه قبول داشته باشید که قبل از انقلابم لباس های محلی ایرانی ها روسری داشتن حتی ایران باستانم خیلی از مجسمه ها و تصاویر زنان رو با سرانداز می بینی.

می خوام بگم به جای اینکه ازش بدتون بیاد دوسش داشته باشید و سعی کنید روسری های زیبا و رنگارنگ رو با افتخار بپوشید و این اکسسوری ایرانی رو با کمال میل استفاده کنید توریست های خارجی هم اگه بیان ایران براشون جذابه که مردم ایران رو با لباس ایرانی ببینن. 

الآن که ژورنال های مختلف روسری و شال وجود داره یکی از یکی قشنگ تر و دلبرتر، امروز این قدر به روسری فکر کردم و اینکه چه رنگی بپوشم که به ذهنم اومد این مطالب رو اینجا بگم.


پیشنهاد:

درخواست راهنمایی برای خرید روسری

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

روسری و لباس رنگی با چادر تحریک کننده است ؟

مَهرا نقش ، تولید کننده انواع ست روسری و ساق دست

چه مدل چادری بهم میاد ؟

کدوم مدل چادر بهترینه ؟

چه پارچه ای برای چادرم بخرم ؟

چادر لبنانی به چه کسانی میاد؟

چه جوری قشنگ تر چادر معمولی سرم کنم

چکار کنم که چادرم ثابت بمونه و عقب نره ؟

چادرم پرز جمع می کنه

چادر منو چاق نشون میده

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

چه نوع چادری برای دانشگاه مناسبه ؟

پوشش چادری ها در فصول سرد سال



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)