سلام وقت تون بخیر

خواهرم گاهی با پدرم دعواش میشه ، یعنی یه حرفایی میزنه که نمیتونم دفاع کنم ، مثلا بر میگرده به پدرم میگه :

تو مرد نیستی، پدر باید فلان باشه، من برات مهم نیستم، ولمون کن برو یه زن دیگه بگیر بچه دار شی بفهمی من چقد خوبم ( همش ۱۱ سالشه ، نمیفهمه چی میگه ولی خب گریه میکنه و اینا رو داد میزنه ) ولی با این که فقط دو روزه که من ازش طرفداری میکنم انگار هنوزم مثل قبل روی حرفم حساب میبره ،انگار فهمیده که من دشمنش نیستم... ولی نمیدونم جلوی پدرم چطوری طرفش رو بگیرم...

آخه پدرم این روزا یه خورده عصبی شده و یه مشکل دیگه هم که هست اینه که پدرم قبلا در سال فقط ۵ ماه رو کنار ما بوده ( همون مدت کم که بود هم باهاش کنار میومد و طرفش رو میگرفت که ناراحت نشه )، به همین خاطر منو خواهرم یه تصویر دیگه توی ذهنمون ازشون داشتیم .

مثلا خواهرم فکر میکرد پدرم برگرده دیگه هیچ کس تحقیرش نمیکنه، یا هیچ کس دیگه حق نداره دستشو روش بلند کنه ولی الان که پدرم به خاطر روابط حسنه!! ایران و کشورای خلیج دیگه نمیتونه اون جا کار کنه یعنی همه ویزاهاشون داغون شد مغازه هاشونم پس دادن برگشتن یه کارم اینجا راه انداختن که توی ایران .... ( اینارو گفتم که بگم بابام هم خیلی کلافست و مشکلات خودش رو داره نمیتونم وقتی عصبیه طرف خواهرمو بگیرم)

خلاصه اینکه پدرمم برگشت و خواهرم باهاش رابطش خراب تر شد ،الان فقط دعوا میکنن ،من تازه این دو روز فهمیدم خواهرم چقدر تنها بوده که با دو تا طرفداری اینقدر رفتارش با من عوض شده... همیشه تا من میخاستم حرف بزنم میگفت خفه شو ولی دیشب برام توضیح میداد و میگفت تقصیر باباست ،من فقط تونستم بگم وقتی عصبی هستید بحث نکنید، که مطمئنم پدرمم ناراحت شد ،کی خوشش میاد دخترش بهش بگه چیکار کنه ؟!

وقتی توی یه همچنین موقعیتی قرار میگیرم چیکار کنم؟! چطوری هم متوجه کار اشتباهش بکنمش هم دوست صمیمیش بشم؟!

چطوری با پدرم حرف بزنم در مورد خواهرم ( آخه من کنکور دارم نمیتونم اون طوری که باید کنارش باشم) که نگه من پدر خوبی نبودم میدونم براتون کم گذاشتم و ...؟! ( البته این رو بگم که پدرم بهترین پدر دنیاست ولی با اینکه ما خیلی بیشتر از اونایی که ادعای پولداریشون میشه خرج میکنیم بازم میگه براتون کم گذاشتم و ... )

واقعا نمیدونم چیکار کنم اصلا نمیتونم تمرکز کنم روی درسم ،چون یه هو صداشون بلند میشه اونم سر مسایل الکی مثل غذا خوردن و تلویزیون و ...

موفق باشید


مرتبط با نوع رفتار با خواهر:

خواهرم سر سفره افطاریش بیرون مون کرد

خدا کنه زودتر ازدواج کنم تا بی ادبی های خواهرم رو نبینم

از ترس خواهر بزرگترم که مجرد هست، جرات نداریم بگیم خواستگار داریم

می خوام کاری کنم که خواهرم دیگه سمت دوست پسر نره

قطع ارتباط خواهرانم با ما، تاثیر روی ازدواجم داره ؟

دیگه از دست مامانم و خواهرم خسته شدم!

چه کار کنم خواهرم حرف گوش کن بشه

خواهرم آرزوی بدبختی منو داره

چطور خواهرم رو قانع کنم که سمت دوستی نره ؟

از دست خواهر 16 ساله ام کلافه شدیم ؟

احساس می کنم خواهرم دوباره ارتباط تلفنی مخفیانه داره

از دیدن خواهرم حالم بد میشه

متاسفانه خواهرم الگو های خوبی رو انتخاب نکرده

خواهرم فکر میکنه بجز خودش بقیه هیچ چیز نمیفهمن

خواهرم اونقدر آرایش میکنه که اصلا شناخته نمیشه

من یه خواهر دارم که ١٤ سالشه و خیلى پرخاشگره

منو خواهر مطلقه ام میونه خوبی نداریم

متوجه شدم که خواهرم دوست پسر داره

پسران، اگه بفهمید خواهرتون دوست پسر داره چکار می کنید ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه) تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)