به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد
بسیار دیده می‌شود که افرادی از روی ناآگاهی یا عناد، دست به انتشار مطالبی طنزگونه می‌زنند که اثری از مقدسات در آن وجود دارد! از جوک‌هایی که بی‌دینان نسبت به ساحت مقدس پیام‌آوران الهی ساخته‌اند، تا استهزاء به شعائر دینی و عبادات!!

روزگار غریبیست نازنین!
اگر کسی بگوید نماز می‌خوانم یا به مسجد می‌روم، مورد استهزاء واقع شده و یا دست‌کم سبب تعجب اطرافیان می‌گردد! اما اگر بگوید زنا کردم یا به مهمانی شبانه‌ای رفتم، آن را شاید طبیعی تلقی کنند و حتی ممکن است گوینده این را موجب افتخار بداند که با فلان خانم ارتباط برقرار کرده است!
این وضعیت اسف‌بار که در میان بعضی از قشرهای جامعه جاریست، مرا به یاد سخن پیامبر بزرگوارمان، محمد بن عبد الله (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌اندازد: بدأ الإسلام غریباً، وسیعود کما بدأ غریباً، فطوبی للغرباء!
اسلام غریبانه آغاز شد و سپس آنطور که آغاز شده بود، غریب می‌گردد! پس خوشا به حال آن غریبان!

««وَلَئِن سَأَلْتَهُمْ لَیَقُولُنَّ إِنَّمَا کُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ ۚ قُلْ أَبِاللَّـهِ وَآیَاتِهِ وَرَسُولِهِ کُنتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ . لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ کَفَرْتُم بَعْدَ إِیمَانِکُمْ»»

و اگر از ایشان بپرسى، مسلماً خواهند گفت: ما فقط شوخى و بازى مى‌کردیم. بگو: آیا خدا و آیات او و پیامبرش را ریشخند مى‌کردید؟ عذر نیاورید، شما بعد از ایمانتان کافر شده‌اید.

خداوند استهزاء به دین را کفری دانسته که از ایمان انسان را خارج می‌کند! کمی بیشتر دقت کنیم؛ خندیدن به چه قیمتی؟!! آیا شادی توجیه‌گر مطلب است؟!! آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند، اگر چه از ناپاک‌ترین ناپاکی‌ها باشد؟!!!
دیروز به اقوام کشورمان به عنوان جوک و مزاح توهین کردند! آه که چه دلم درد گرفت هم‌وطن! شمالی را نسبت ... دادند! تورک را ... دانستند! آن یکی را به لواط و عمل شنیع هم‌جنس‌بازی منسوب کردند! اصفهانی را ... خواندند، سکوت کردیم و چیزی نگفتیم!

امروز به مقدسات و شخصیت‌های بزرگ دینی اهانت می‌شود!
یک انسان چقدر حقیر و پست باشد که برای خودشیرینی و ایجاد خنده، کلاه ملیجکان بر سر بگذارد و پاک‌ترین افراد بشر را دست‌مایه‌ی طنز قرار دهد؟!! آیا چنین انسان! هایی حتی استهزای به خویشاوندان خود را ناپسند نمی‌دارند؟ اگر آری، پس چگونه به مقدسات یک میلیارد و بعضاً چند میلیارد انسان اهانت را روا می‌دارند و این طنز ناپاک و لجن‌فام را عَلَم می‌کنند؟!
إلی الله المشتکی!
اگر ائمه و پیشوایان ما امروز در میانمان بودند، ما را چگونه می‌دیدند؟ تغییر کنیم...

التماس دعا
دوست‌دار شما، محمد شاه.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)