سلام به اعضای خانواده برتر

 اول اینکه فکر کنین خواهر خودتونم و میخواین دلسوزانه کمکم کنید و نظر بدید . میدونم متنم طولانی میشه اما لطفا وقت بذارید و همش رو بخونید ؟

راستش 2 تا مساله هست که میخوام در موردشون از شما راهنمایی بگیرم و قصدم اصلا انتقاد کردن از کسی یا چیزی نیست و طرح این موضوع  فقط بخاطر مشکل خودمه و به بقیه ی قشر جامعه تعمیم داده نمیشه... گفتم قبل مطرح کردن سوالم بگم که سوءتفاهم نشه..

دختری بیست و یک ساله هستم. راستش 2 موضوع هست که توی زندگیم تبدیل به معضل شده و هیچ جا و هیچ جور جواب کامل و واضحی براش پیدا نکردم.

از کودکی مادرم همیشه بهم گوش زد میکرد که در مقابل جنس مخالفت مراقب باش مورد سوء استفاده قرار نگیری و به خاطر همین همیشه یه ترسی در مقابل جنس مخالف تو دلم داشتم و دارم. این موضوع تا جایی پیش رفت که من با جنس مخالفم رابطه ای رسمی در کمال غرور و جدیت دارم حتی با پسرهای فامیل فقط سلام و خداحافظی نه بیشتر. همیشه چارچوب خاصی داشتم و دارم .

پارسال آقایی از آشنایان دور به من گفتن از من خیلی خوششون اومده وخواستن که با هم آشنا بشیم. منم همون فکری که تو این شرایط معمولا تو سرم میاد اومد به سراغم که نکنه قصد دوستی داره و فقط میخواد سوء استفاده کنه و بعد بره؟ ازشون خواستم با خانواده جلو بیان اما گفتن اول همدیگه رو بشناسیم و اگه تفاهم داشتیم و غیره به سراغ رسمی کردن رابطه بریم.

اما ترسم خیلی قوی بود خب مسلما کسی که قصدش سوءاستفاده چه احساسی و چه جنسی هست هم نمیاد بگه قصدم بده که... اونم اول میگه قصدم ازدواج و خیره و بعد که به هدفش رسید مشخص میشه قصدش چی بود... برای همین رد کردم ...

بعد از 6 ماه متوجه شدم اون آقا ازدواج کرده! وقتی پدرم بعدا خبر دار شد توسط پدر اون آقا که اول به من پیشنهاد داده بوده .بهم گفت خیلی اشتباه کردی و موقعیت عالی ای رو از دست دادی ، واقعا مثل اینکه از همه لحاظ عالی بوده ایشون.

خب من از کجا میفهمیدم واقعا قصدش جدیه ؟ کسی هم که برای دست گرمی با دختر دوست میشه هم اول همین حرفارو میزنه دیگه.

مساله 1- الان واقعا نمیدونم کی قصدش جدیه کی نیست. از این مورد ها زیاد هست که قراره با هم آشنا شن اما آخر این دختره که خیلی آسیب دیده. هم الکی یه آمار براش درست شده هم چیزای دیگه که برای پسرا هم مهمه.

مساله 2- مانتویی هستم. اما حجابم رو رعایت میکنم و همیشه یه مرز بزرگی رو بین خودم و جنس مخالفم قرار دادم مغرور. سر سنگین. اما با ادب. ( گفتم در حد سلام و خداحافظی با نامحرم های فامیل و هم کلاسی های دانشگاه). تا الان با کسی دوست نشدم و این روابط جزو خط قرمز هام حساب میشه.

دوستی دارم که چادریه اما متاسفانه یه سری چارچوب های اخلاقی رو رعایت نمیکنه مثلا با پسر های اقوامش خیلی راحت با تلفن صحبت میکنه اونم نه فقط صحبت های معمولی. طوری که انگار حیا رو میذاره کنار و داره برای نامزدش خودشو لوس میکنه و حرف میزنه. یا با چند تا از پسرای دانشگاه دوست شد. حتی سوار ماشین یکیشون شد! و رفتن بیرون! و اینا چیزهایی هست که فقط به من که نزدیکترین دوستشم میگه و بقیه فقط ظاهر چادری و سر به زیرش رو از بیرون میبینن.

قبول دارم هر کس عقاید و اختیار زندگی خودشو داره و همه ی چادری ها صد در صد اینطور نیستن ، همون طور که همه ی مانتویی ها جلف نیستن و استثنا تو هر چیزی پیدا میشه و اینجا این دوست من استثناست ... اما ... چیزی که منو آزار میده اینه که بارها شده با هم بیرون رفتیم اما اون صرفا به خاطر چادر سر کردنش جلوی من ازش خواستگاری شده! مثلا مادر آقا پسر گفت ایشون چادری هستن و مشخصه خیلی نجیبن!! یعنی صرفا به خاطر چادر کسی که نمیشناسی میشه نجیب؟ یا داریم قدم میزنیم آقا پسری صدا میزنه که خانوم چادری و میگه من عاشق نجابتتون شدم! کسی که لحظه ای حتی همکلام نشده باهاش!!

از لحاظ قیافه ی ظاهری هم برابریم و تعریف نباشه من هیکل زیباتری دارم. در کل یعنی مشخصه صرفا بخاطر چادرشه. چون با یکی از پسرای اقوامش دوست شد و آمارش به آقا پسر رسید که با بقیه ی پسر های فامیل چه صحبت هایی داشته و بهم خورد و بهش گفت بر عکس ظاهرتی و اون مادر ازش این دختر بعیده. چون مادرش بی نهایت معتقده و اونم چادریه..

من ارادت زیادی به چادر دارم و خیلی برام حرمت داره. همیشه با خودم میگم چادر سر کردن لیاقت میخواد و هر کس چادر سر نمیکنه و من هنوز به اون درجه نرسیدم. عقیدم اینه یا چادر سر نکن یا تا آخر عمر سر کن. شوخی که نیست. از طرفی هم دارم تمام چارچوبا رو رعایت میکنم و نمیخوام تغییر ظاهر بدم چون واقعا پوششم کافیه و سادس و اصلا تحریک کننده نیست به نظرم... من خودم خیلی رو این چیزا حساسم.

برای مثال اون با چادری بودن آرایش بیشتری نسبت به من که مانتویی ام داره. اما صرفا بخاطر" چادر" انقدر تبعیض و قضاوت رو حس میکنم که خیلی ناراحتم میکنه. از طرفی یه ترسی دارم و این هم در تصمیمم بی تاثیر نیست:

میترسم صرفا بخاطر پوشش چادر بیشتر خواستگار از طیف خیلی مذهبی یا بی ادبی نباشه اصطلاحا خشک مذهب داشته باشم که سختگیرن رو یه سری مسایل و من نمیتونم اونی باشم که این طیف انتظار دارن...

و یا  به خاطر چارچوب سختی که مقابل نامحرم حفظ میکنم اگه چادرم بهش اضافه کنم فکر کنن منم از اون دسته  مذهبی های تعصبی هستم  و خیلی سختگیرم و بترسن دیگه کلا بیان سمتم و همین  خواستگارایی هم که برام میاد از دست بدم....

لطفا کامل بخونید که اشتباه برداشت نکنید از حرفام و بهم راهکار بدین....

بازم ببخشید که طولانی شد


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)