سلام

ببایم تمرین کنیم که با نظرات مخالف خودمون برخورد درست تری داشته باشیم . بیایم تمرین کنیم نقد نظراتمون رو تحمل کنیم و اون رو توهین تلقی نکنیم . این جا فقط برای این نیست که در مورد مسائل جنسی اطلاعات کسب کنیم . مسائل جنسی بخشی از زندگی ماست . بخش زیادی از زندگی ما به ارتباط کلامی با دیگران میگذره . ما نمی تونیم انتظار داشته باشیم که طرف مقابل همه ی نظرات ما رو قبول کنه و عقاید ما رو بپذیره  . 

در زندگی زناشویی اختلاف نظر زیاد پیش میاد . این تحمل کردن می تونه یه تمرین برای زندگی زناشویی باشه . 

بنده نظرم رو در مورد فلان موضوع میگم . یکی میاد میگه ای ول ! صد در صد موافقم . یکی دیگه میگه اصلا این طور نیست ! به این دلایل با نظر شما موافق نیستم . بنده اگه بزرگ شده باشم ، نه خوشحالی خودم رو به خاطر تائید نفر اول باید بروز بدم و خیلی خوش به حالم بشه و نه از مخالفت نفر دوم ناراحت بشم و فوری یه جوابیه براش بنویسم . بنده میگم نظرم این بود و قضاوت رو به سوال کننده و سایر دوستان واگذار می کنم . 

وقتی می بینیم که نظر کسی با فهم ما از اون مساله جور در نمیاد ، بدون متهم کردن اون به نفهمی و نادونی ، خیلی محترمانه میگیم به نظر بنده شما در مورد فلان موضوع دارید اشتباه می کنید . اون طوری که شما گفتید به این دلایل درست نیست . والسلام .

طرف مقابل که اگه به دنبال پیشرفت و یاد گرفتن باشه ممکنه یه نظر دیگه بده و به اشکالات شما پاسخ بده . این بحث به همین منوال و در دایره ی احترام متقابل ادامه پیدا می کنه . کسی که می خواد یه چیزی یاد بگیره لج بازی نمی کنه و در مورد نقد نظراتش فکر می کنه ، اگه به این نتیجه رسید که داره اشتباه می کنه ، از طرف مقابل تشکر می کنه و بحث رو خاتمه میده . دیگه نمیاد بگه که نباید جلوش کم بیارم ! دیگران چی میگن ؟! نمیگن فلانی هیچی بلد نیست ؟! نمیگن در بحث با فلانی کم آورد ؟! اگه منو مسخره کردن چی ؟! و ... !

هدف شما از پاسخ دادن به سوالات دیگران چیه ؟ 

اگه قصد خیر دارید که خیلی خیلی خوش به حالتون . چون سعی کردید به یه مسلمان کمک کنید مشمول اون 9000 سال عبادت میشید . بهترین کار رو می کنید . ( نقل مضمون ) از عارفی پرسیدند که اگه بفهمی یک دقیقه دیگه می میری ، در این یک دقیقه چکار می کنی ؟! نگفت نماز می خونم ! صدقه میدم ! قرآن می خونم ! گفت میرم دم در حیاط ، شاید کسی رو ببینم و بتونم یه کمکی بهش بکنم !!! 

در این صورت نباید انتظار تائید نظرتون رو از خلق خدا داشته باشید و با رد نظرتون هم نباید ناراحت بشید چون شما ثواب خودتون رو بردید . 

اگه خدای نکرده قصد دارید خودتون رو به هر قیمتی که شده اثبات کنید مطمئن باشید بقیه خیلی سریع متوجه میشن ! و طردتون می کنن . از نظر شما رد میشن بدون این که اون رو بخونن . 

اگه طرف مقابل رو نمیشناسید لطفا شوخی نکنید . چون ممکنه طرف مقابل خوشش نیاد و یه بحث جدید شروع بشه .

گاهی بنده مجبور میشم نقد نظری رو تائید کنم که کمی تند نوشته شده . فرض بنده بر این هست که نظر دهنده اول قصد خیر داشته و با نقد نظرش مشکلی نداره . 

پیشنهاد :

اگه کسی نظر ما رو نقد کرد ، در صورتی که به جواب خودمون مطمئن هستیم قضاوت رو به دیگران واگذار کنیم . 

استفاده از عبارت " بعضی از " در بیان نظرات از تهمت زدن و ارائه آمار نادرست جلوگیری می کنه . بعضی از پسران ،‌بعضی از دختران ، بعضی از آقایون ،‌بعضی از خانم ها و ... . 

موفق باشیم !


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)