سلام

لطفا دختر پسرای مرتب و با سلیقه جواب بدن .

من یه دختر ۲۰ ساله م یه مشکل کوچولو دارم اونم اینه که همیشه دوست داشتم منظم باشم یعنی بعضی ها هستن همیشه منظم و مرتب هستن اصلا نمی دونم این چه طور امکان پذیره .

مثلا لباسام دوست دارم همیشه مرتب و آویزون باشه از کمد یا تو کشوم تا شده باشه حالا آویزونم کنم لباسامو اصلا حوصله ندارم درست و حسابی آویزون کنم بعدا می افته یا کج آویزون میشه قاطی پاتی میشه کلا یا تو کشو اولش همه چی رو تا میکنم می ذارم ولی بازم بعدا قاطی پاتی میشه .

البته اینم بگم که مامانم هم گاها به من کمک می کنه و اتاقم رو مرتب می کنه یا خودم هر هفته کامل مرتب می کنم ولی بعد یکی دو ساعت  همون میشه یعنی الان مادرم کمک حالم هست ولی اگه بعدا بخوام زندگی مستقل داشته باشم خوب وظیفه هم بیشتر  میشه اون موقع اون ها رو چه طوری از عهده زندگیم بر بیام ؟

یا مثلا تو دانشگاه خیلی ها هستن جزوه هاشون مرتب همه یه جا البته مال منم خیلی ام بد نیستا ولی گاها بعضی هاشون رو یه جا دیگه می نویسم گم می کنم  میذارم زیر تخت کتابامو قاطی وسایل دیگم زیر تخت میشه و دوباره باید وقت بذارم سوا کنم یا از ترس اینکه کامپیوتر دوباره به هم بریزه و فایل هام رو گم کنم دیگه عکسام رو منتقل نمی کنم می ذارم تو گوشی بمونه .

دلیل این که می خوام با نظم باشم اینکه به نظرم نظم خیلی به پیشرفت آدم تاثیر می ذاره یعنی بازده کار رو می بره بالا مثلا موقع کنکور تعداد جزوه های کنکور آزمایشی و نت های خودم و سوالای معلم ها رو قاطی پاتی بود اصلا نمی دونستم چه جوری باید سامان دهی کنم خوب بعدا می خواستم یه جزوه رو پیدا کنم مشکل میشد یا بی نظمی یه کم  آدم رو  بی حوصلهم می کنه وقت آدم هدر میره .

وضع ظاهری من هم خیلی خوبه یعنی بیشتر افراد جامعه  تقریبا مثل من هستن ولی دوستایی دارم که تو دانشگاه  لباس هاشون خیلی اتو کشیده و مرتب انگار الان خریده باشن، ولی می بینم یه ساله می پوشنش  ولی من مثلا کفشم گاهی خاکی میشه خوب نمیشه که دم به دقیقه آدم پاک کرد یا خودکارها و کارت هام میریزه ته کیفم می خوای برداری مرتب دیده نمیشه .

البته اینم بگم که مشکلم حاد نیست یعنی راحت زندگیم رو دارم یعنی آدم  قاطی پاتی نیستم  نگین این چه دختر شلخته ایه !! ولی کلا  عاشق و شیفته سلیقه ام .

لطفا  یه راه حلی بدین که همه کارام با نظم و سلیقه انجام بگیره مثلا بگین چی کار کنم همیشه کتابام یا لباسام نظم داشته باشه ؟


مرتبط:

دخترم، انگار اصلا مرتب بودن رو بلد نیستم

میشه از روی ظاهر و رفتار متوجه شد که یه خانم منظمه یا شلخته؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)