سلام

در فرهنگ ایران امروز مشهور است که اگر کسی با همسرش حُسن معاشرت داشته باشد، از سوی اطرافیان به «زن‌ذلیلی» وصف می‌شود! در این مختصر کاری به معنای حقیقی «زن‌ذلیلی» در اصل شکسته‌ شدن غرور مرد و بردگی نوین در مقابل زن باشد نداریم، تنها نگاهی شرعی به «حُسن معاشرت» خواهیم انداخت!

خداوند در قرآن مجید فرموده است: "عَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ" (النساء/19)، یعنی: با همسرانتان، بطور شایسته و نیکو معاشرت کنید!

در اوضح التفاسیر (1/94)، در بیان معنای آیه آمده است: «یعنی با مؤدت و مهربانی که خداوند بین همسران واجب گردانده، با آنان رفتار کنید!»

در حدیث معتبر آمده است: «با ایمان‌ترین مؤمنان، خوش‌اخلاق‌ترین آن‌ها هستند و بهترین شما کسی است که با همسرانش بهتر باشد!» (سنن الترمذی، 3/458؛ من لا یحضره الفقیه، 3/55)

همچنین در احادیث متعدد آمده است که پیامبرمان (صلی الله علیه وسلم) در کارهای خانه کمک می‌کردند و بسیاری از کارهایشان را خودشان انجام می‌داده‌اند! (برای مثال: الشمائل المحمدیة، 194)

این پیغمبر اسلام و بهترین انسان‌هاست که در خانه به همسرش کمک کرده و خیلی از آمورش را خود انجام می‌دهد؛ مگر ما از ایشان برتریم تا چنین چیزی را برای خود عیب بدانیم؟!

آیا «زن‌ذلیلی» نامیدن این فرهنگ زیبا به که از اسلام به ما رسیده، ظلم به نفس و اجتماع نیست؟!

"لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا" (الأحزاب/21)

ترجمه: «مسلماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.»

نگارنده: محمدشاه


بیشتر بخوانید ...

اصلا خانمم رو از ته دل دوست ندارم

راز مطیع بودن زن در مقابل شوهر

احساس می کنم خانمم داره ازم سوء استفاده میکنه

خانمم کجای زندگی من قرار داره ؟

چکار کنم تا خانمم خوشبختی رو حس کنه ؟

چطور با محبت کلامی عشقم رو به خانمم نشون بدم ؟

چکار کنم خانمم عاشقم بشه ؟

چطوری ناز خانمم رو بکشم ؟

میخوام خانمم رو عاشق نگهش دارم و حتی عاشق ترش کنم

یک زن، برای خوشبختی، از شوهرش چی میخواد ؟

همیشه باید ناز زن رو کشید؟

زن از ناز کردن لذت می بره؟

خانمم دوستم داره ولی بهم کم محبت میکنه

چطوری زنم رو نگه دارم؟

نمیخوام بعدها خانمم برام شاخ بشه و نتونم کنترش کنم

میخوام رابطه ام با خانمم جوری بشه که ازم سیر نشه

راهکارهای افزایش علاقه زن نسبت به شوهر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه) مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)