با سلام خدمت دوستان گرامی

بر اساس خواستگارای زیادی که دارم یک سری نکات منفی تو آقایون  و یا مادرشون می بینم که باعث دلزدگی و جواب منفی میشه لازم دونستم که پسران عزیز این نکات رو رعایت کنن تا ان شاءالله زودتر به جواب مثبت برسند :

1_ اصلا دست خالی خواستگاری نروند. حداقل یه دسته گل کوچیک یا یه جعبه شیرینی که همه میتونن بخرن و تاثیر مثبتی داره ولی دست خالی رفتن اصلا خوب نیست.

2 _ با توجه به بالا رفتن سن ازدواج و مشکلات زندگی ، هستن پسرایی که موهاشون سفید شده ولی سن بالایی ندارن مثلا حدود 30 یا کمتر . بهتره که برای جلسه اول یه رنگ مو بزنن چون رنگ موی سفید خیلی تو ذوق میزنه و سن آدم رو بالاتر نشون میده.

3_ اگه دختر هنرمند هست و آثار هنری تو خونشون گذاشته و کار خودش هم هست سعی کنید یه تعریفی هر چند کوتاه از آثارش بکنید . در حد یه سوال هم که نشون بده شما به آثار هنری علاقه دارید خیلی خوبه . چون دیدم که یه تابلوی بزرگ یا مجسمه تو خونه هست و کار دختر خانم هم هست اینطورم نیست که در معرض دید نباشه ولی دریغ از یه توجه و یا حتی نگاه به دکور خونه. برای من که این نکته مهمه .  حتی دیدم تو جلسات دوم و سوم هم هیچ اشاره ای نمیشه به این موضوع . در حالی که یه هنرمند دوست داره مردم به کارش توجه کنند .

4_این توصیه به مادر پسران هست . لطفا خوشرو باشید یه لبخند خشک و خالی به جایی بر نمیخوره. من وقتی مادر پسر رو می بینم نگاه می کنم ببینم مثل مادر خودم مهربون هست یا نه . ولی بعضی از مادر خواستگارا یه جوری به آدم نگاه می کنن که انگار من ازشون خواستم بیان خونمون.

5_ اگه پدر دختر در مورد میزان درآمدتون سوال میکنه لطفا قهر نکنید و زود از کوره در نرید .  همونطور که پسرا اولین دختری رو که دیدن به عنوان همسر انتخاب نمی کنن و حق انتخاب دارن دخترا هم حق دارن که خواستگار رو از لحاظ مالی بررسی کنن. تا بوده همین بوده حتی زمان قدیم هم همینطور بوده اون موقعها که حتی شیربها و کلی چیزای دیگه هم از پسر میخواستن.

می تونید با اعتماد به نفس کامل در مورد درآمد و شغلتون صحبت کنید حتی اگه درآمدتون کم باشه و بگید که عرضه لازم رو برای تشکیل خانواده دارید هیچ عیبی هم نداره ولی اینکه بخواین این سوال رو توهین به خودتون بدونید اصلا کار درستی نیست. حتی دیدم پسرایی که صرفا به خاطر همین سوال بهشون برخورده.

6_ اینکه بعضی از پسرا توقع دارن تو سن کم دخترا باهاشون ازدواج کنن ولی جواب منفی شنیدن و حالا که به شغل و پول رسیدن حاضر نیستن دیگه با همون سن دخترا ازدواج کنن خیلی تفکر ناپسندی هست. چون بالاخره هر دختری یا اکثر دخترا تو خونه باباشون تحت چتر حمایتی پدر هستن و هیج کس بهتر از پدرشون بهشون رسیدگی نمی کنه.

دخترا مثل پسرا نیستن که نیاز شدید جنسی داشته باشن و بخوان به خاطر این نیاز سختی زندگی بدون پول و کار رو تحمل کنن. پس لطف کنید این تفکر رو بذارید کنار . وظیفه هر پسری هست که شرایط اولیه ازدواج رو مهیا کنه بعد بره خواستگاری . منظورم خونه و ماشین آنچنانی نیست ولی پول رهن یه خونه و یه شغل که درآمدش فعلا  برای دونفر کافی باشه مهمه.

7_ بعضی از خانواده ها رو دیدم که بیشتر از 5 تا سکه مهریه رو قبول نمی کنن یا حداکثر 14 تا رو . ببینید این مقدار مهریه خیلی کمه تو اسلام هم گفتن مهریه کم خوبه ولی باید با توجه به شرایط زمانی الان سنجیده بشه. فرض کنیم طلاق صورت بگیره و دختر خانم هم هیچ ضامن مالی نداشته باشه باید برای گذران زندگی بعد از طلاقشون چیکار کنن؟ در حالی که پسرا بعد از طلاق اگه مهریه 5 یا 14 تا باشه درجا پرداخت میکنن و به راحتی میتونن برن سراغ یه همسر جدید ولی زن مطلقه واقعا خیلی کم پیش میاد که دوباره بتونه زندگی خوبی تشکیل بده. 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)