سلام
باید با زبان خوش امر به معروف و نهی از منکر کنیم . قبل از اون باید شرایط زمانی ، مکانی و اجتماعی جایی که می خوایم امر به معرف کنیم رو بسنجیم .
خانواده برتر رو مثال می زنم ؛

شما یه پست میذارید در مورد مضرات بد حجابی ، دوستی بین دختر و پسر یا ... ، باید بدونید که مخاطبان شما همه یک دست نیستند .

قطعا شما پست تون رو برای موافقان که نمیذارید ، عده ای که مثل شما فکر نمی کنند با خوندن پست شما به فکر فرو میرن و چه بسا استدلال و منطق شما رو بپذیرند ، یه عده دیگه در مقابل نظر شما مقاومت می کنن ، شاید بعد ها به حرف شما برسن شاید هم نرسند.

مهم اینه که حرف شما به گوش اون ها برسه ، اگه نیت قربه الی الله برای پستی که می نویسید داشته باشید ، باقی کار رو باید به خود خدا واگذار کنید ، ما باید سعی کنیم نقش وسیله رو به نحو احسن انجام بدیم ، ممکنه الان کسی با شما مخالفت کنه ، ولی بعد ها در یه خلوتی به حرف شما فکر می کنه .

ولی عده ای هم هستند که هدف شون نقطه ی مقابل شماست ، بالاخره فضای خانواده برتر ممکنه عده ای رو که اهداف شون نقطه ی مقابل اهداف تعریف شده در اینجاست وسوسه کنه و یه فکر و خیال هایی بکنن . این گروه از مخالفان ( همون هایی که قصد دارند با دین مقابله کنن ) رو میارن به دادن نظرات فرسایشی ، تا شما در یکی از نظراتی که برای اونا می نویسید یه اشتباه کنید ! با سوء استفاده از همون اشتباه سعی می کنن اثرات مثبت پست شما رو کم رنگ کنن و بحث رو به حاشیه ببرن .

ممکنه الان یکی بیاد بگه ، منظورتون منم که در فلان پست با نویسنده کل کل کردم؟! بنده میگم که خیر ، ممکنه شما همون نقش رو ایفا کرده باشید ولی نمیگم شما ضد دین هستید . میگم شما به جای این که بیاید با تذکر ( یک بار ) به نویسنده کمک کنید تا پست بعدی رو بهتر و قوی تر بنویسه ، کاری می کنید که اون تمایل کمتری برای نوشتن پست بعدی داشته باشه . این یعنی خواست همون افراد ضد دین .

طبیعتا نویسندگان پست های ارزشی انسان کامل نیستند ، اشتباهاتی دارند حتی ممکنه در بخش نظرات پست شون برخورد بسیار مناسبی نداشته باشند . ولی با تذکر برادرانه و خوهرانه ی بنده و شما به هم کمک می کنیم که اهداف مون رو با قدرت بیشتری به پیش ببریم .

این جا یا جاهای دیگه ، افراد ضد دین تلاش می کنن تا شما رو وادار به زدن حرف های تند بکنن و بعدش اونا هم با الفاظی چه بسا تند تر جواب شما رو میدن . البته این مواردی که گفتم ، مواردی هستش که به دلایلی از زیر دست بنده در میره .

بنابراین شما اگه یه پست ارزشی میذارید و تائید میشه ، نیازی نیست بیش تر از یک بار جواب کسی رو بدید ، شما یه نظری دادید و مخالف شما هم یه نظر . مخاطبین خودشون قضاوت خواهند کرد و نظر شما یا مخالف شما رو خواهند پذیرفت .
اجازه بدید یه گروه شبه مخالف رو هم معرفی کنم ؛
وقتی کسی یه پست ارزشی میذاره ، ممکنه شما با کلیت محتوای پست موافق باشید ولی فکر می کنید نوع بیان نویسنده مناسب نیست . شما به جای کوبیدن نویسنده پست و متهم کردن اون به دفاع بد از دین ، بیاید اشکالات اونو رو بهش تذکر بدید . این جا هم پیشنهاد میکنم فقط یک بار تذکر بدید . مطمئنا نویسنده در پست های بعدی اونا رو رعایت خواهد کرد ان شاء الله .

نکته ی آخر برای ارسال کنندگان پست های ارزشی :

شمایی که پست ارزشی میذارید باید تحمل تون رو بالا ببرید تا در مقابل تذکرهای دوستان بتونید اشتباهات تون رو بپذیرید و هم بتونید در مقابل تلاش افراد ضد دین برای عصبانی کردن تون مقاومت کنید . این رو بدونید که هر چه استدلال شما در پستی که ارسال می کنید یا امر به معروفی که که جاهای دیگه کنید قوی تر باشه ، تلاش ها برای انحراف بحث و عصبانی کردن شما هم بیشتر خواهد شد .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)