سلام
دختری دانشجو هستم و 20 سالمه ، بیشتر فکرم سمت هدف های زندگیم هست ، اینکه هر اتفاقی هم بیافته به چیزی که میخوام برسم.

مشکلم با مسئله ازدواج هست بر خلاف خانواده، من تمایلی به مزدوج شدن ندارم ولی اونا اصرار داشتن و دارن . انگار داره برای اونا خواستگار میاد! نه من. بر این باورم که باید کیف جوونی رو کرد اهل دوست پسر داشتن و اینا هم نیستم اما از حالا تو این حدود سنی سمت نامزد و شوهر رفتن واقعا زوده. چون مجردی یه مزیت هایی داره که متاهلی نداره و برعکس.

و بر خلاف بعضی از دخترای همسن سالم که تو فکر این چیزا هستن من علاقه ای ندارم یا بهتر بگم تو یه سطح جداگونه فکر میکنم جدا از فانتزی های شیرینی که بقیه برای ازدواج دارند آمادگی و مسئولیت زیاد رو میطلبه مخصوصا تو زمونه حالا که آمار طلاق رو به افزایشه! حتی بعضی وقت ها بهشون گفتم که هیچ وقت ازدواج نمیکنم پس دلتون رو خوش نکنید قید نوه رو هم بزنید(خنده) اتفاقا ویژگیها و ظاهر خیلی خوبی هم دارم تعریف نباشه!

ولی رفتارشون برام تحملش سخته باعث میشن خشک و رسمی رفتار کنم در صورتی که اصلا اینطور نیستم و مغرورم نیستم، باهاشون خیلی وقت پیش بصورت جدی صحبت کردم که من هدفم اینه و حتی تا 30 سالگی هم تصمیم ندارم. دوست دارم از حالا مستقل باشم و درآمد داشته باشم به چند تا شغل و منبع درآمد هم فکر کردم اما مخالفن.

حتی کاری کردن که عکس هام هم بهشون ندم سر همین مسائل. یه بار یادمه صدام زدن گفتن بدو میوه بشور و چای درست کن اومدن منم تو شوک بودم چی شده؟ فلانی میخواد بیاد وقتی هم اومدن و رفتن کاری کردم کارستون که بهم خورد خیلی خوش حال شدم. قبلنا هم میگفتن میخوایم بدیمت به فلانی یا ، نه نمیشه بگیم با اینکه شوخی بود خیلی بهم برمیخورد میگفتم این حرفا چیه که میزنین من قراره باهاش زندگی کنم یا شما و... حتی چند بارم گفتم از اینجور بحث ها خوشم نمیاد.

به مامانم میگم چرا میشینی با افتخار تعریف میکنی برا بقیه که چی شده یا نشده ؟ کجای این افتخار داره وقتی من مخالفم و خوشم نمیاد. بهش بر میخوره. کاری کردن که رو این دو کلمه ازدواج و ترشیدگی خیلی حساس شدم بهشون میگم مگه هر دختری که ازدواج نکنه ترشیدس یا پیره ؟ زمانه قدیم بود که دختر نمیتونست پاشو از خونه بیرون بذاره این هدف نیست من حق انتخاب و تصمیم گیری دارم.

وقتی میبینم میتونم رو پا خودم بایستم در آینده نه چندان دور درآمد داشته باشم و ... نیازی ندارم. نه اینکه تا بحال فکر نکرده باشم چرا فکر کردم اتفاقا آدم سرد مزاجی هم نیستم اما یه سری نگرانی و مسائل هست که باعث میشه از حرفم برنگردم واقعا چرا تو جامعه ما جا افتاده که دختر باید ازدواج کنه و گرنه...!! مخصوصا وقتی به یه سنی رسید؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)