سلام
جذاب در لغت به معنی جذب کننده است ، دختر جذاب یعنی دخترانی که دیگران رو به طرق مختلف به سمت خودشون جذب میکنن . 
ولی در عمل ، کلمه "جذاب" هم مثل خیلی از کلمات دیگه از دید هر شخصی ممکنه معنای متفاوتی داشته باشه . ممکنه از دید یه پسر ، فلان دختر جذاب باشه و از دید یه پسر دیگه اصلا جذابیت نداشته باشه .
بنابراین وقتی یه دختر میگه میخوام جذاب باشم ، باید ازش بپرسیم که برای چه کسانی می خوای جذاب باشی ؟ و چه هدفی از جذاب شدن داری ؟

آیا دختر می تونه برای همه جذاب باشه ؟
طبیعتا خیر ، به هیچ وجه یه دختر نمی تونه کاری بکنه که برای همه جذابیت داشته باشه . شما بهترین زن دنیا هم باشید ، باز عده ای هستند که از شما متنفر باشند . گفتم بهترین زن دنیا ،‌ ویژگی های بهترین زن دنیا هم از دید هر شخص تفاوت داره ! یکی فلان مدل یا ملکه ی زیبایی رو بهترین زن دنیا میدونه ، حتی اگه شده در بحث ظاهر ، در حالی که همون زن ، از دید یکی دیگه ممکنه مثلا از 20 نمره ، 10 بیاره !
بنابراین نمیشه همه رو راضی کرد . یه دختر اگه می خواد جذاب باشه ناچارا باید برای دلخوشی یه عده ای خاص در خودش تغییراتی ایجاد کنه ، و نظر یه عده ی دیگه نباید براش مهم باشه .

بنده در مورد دو نوع جذابیت رایج  نظرم رو عرض می کنم :
1 – جذابیت های ظاهری
این نوع جذابیت با آرایش ، لباس تنگ و ... حاصل میشه . خانمی که این مسیر رو طی میکنه چه کسانی رو جذب خواهد کرد ؟! جواب مشخصه ، آقایون چشم چرونی که به دنبال چنین مسائلی هستند !
فرض کنیم دختری موفق شد با این روش غلط طرفداران زیادی رو جذب کنه ، یه سوال مهم وجود داره ، اونم این که چنین محبوبیتی کجا به دردش می خوره ؟!
ممکنه عده ای بحث افزایش تعداد و کیفیت خواستگاران رو مطرح کنن ! اگه دختری هدفش فقط ازدواج کردن باشه ، هدفش این باشه که دهن بعضی ها رو ببنده ، هدفش این باشه که دیگران بگن فلانی هم ازدواج کرد و اتفاقاتی که بعد از ازدواج رخ میده براش مهم نباشه ، خب می تونه روش خوبی برای ازدواج های کوتاه مدت باشه !!!
تقریبا همه می دونن که ازدواج یک هدف کم رنگ برای مردان چشم چرونی هستش که جذب دختران بد پوش میشن ، چون همین پسران چشم چرونی که 1000 تا ! دوست دختر دارن وقتی به دنبال یه زندگی با دوام باشن ، به دنبال یه مادر خوب برای بچه هاشون باشن ، میرن سراغ دخترانی که مثل اون 1000 دوست دختری که دارن نباشن !
البته ممکنه باشندپسرانی که به لحاظ داشتن پول یا ... حاضر میشن با علم به این که زندگی با دوامی نخواهند داشت با چنین دخترانی ازدواج کنن یا با فریب دادن اون ها با وعده ی ازدواج ، به امیال نفسانی خودشون برسن و بعد ... !
اگه دختری به دنبال دوام در زندگی زناشویی هستش ، این نوع جذاب بودن و این نوع جذب خواستگار به هیچ وجه براش مناسب نیست . چون خواستگارانی که با این روش جذب میشن معمولا اهل زندگی بادوام ، عاشقانه ، پدر نمونه بودن ، وفاداری به همسر و ... نیستند . برای این که مدیون نشم عرض می کنم که ممکنه استثنائاتی هم وجود داشته باشن !
شرمنده که اینو میگم ، ولی با این روش جذب کردن ، خانم هر چه زیباتر ، هر چه فلان اندام جنسی متناسب تر ، هر چه عشوه بیشتر و هر چه بی حیا تر باشه برای مدتی طرفداران چشم چران بیشتری جذب می کنه !

دختران محترم ،
لطفا راه زنانی که با افزایش جذابیت های جنسی ، قیمت شون رو بالاتر میبرن طی نکنید !

در صدر بودن چنین خانم هایی بستگی به این داره که چه زمانی یک یا چند خانم دیگه روی دست شون بلند بشن . چون تنوع طلبی در این زمینه بیداد می کنه ، اگر شما ملکه ی زیبایی دنیا هم باشید ، دیر یا زود برای چنین شوهرانی خسته کننده خواهید شد ! چرا ؟
برای پاسخ به این سوال ، لازمه ابتدا به این سوال پاسخ بدید که چرا شما رو انتخاب کرد ؟ پاسخ اینه که شما ، در اون برهه از زمان برای اون مرد ، زیباترین و جذاب ترین دختری بودید که دستش بهش رسید !!!
حالا اگه الان یه خانم زیبا تر و جذاب تر در دسترسش باشه ، فکر می کنید به پای شما می مونه ؟! برای پاسخ به این سوال ، نوع ازدواج ها و آمار طلاق رو در سال های اخیر بررسی کنید !!!

2 - نوع دوم جذابیت ، جذابیت باطنی هستش
یعنی یه خانم هر چه معنوی تر باشه ، هر چه به خدا نزدیک تر باشه ، این نوع جذابیت در اون افزایش پیدا می کنه و صد البته کسانی که جذب چنین دخترانی میشن از کسانی هستند که مثل خود این دختران با معنویت بیگانگی کمتری دارن .
در این نوع جذابیت ، دختر مجبور نیست هر روز چند ساعت از وقتش رو به آرایش کردن و ... اختصاص بده ، فلان لباس جذب رو بپوشه ، فلان اندامش رو عمل زیبایی کنه ، در این نوع جذابیت خانم مجبور نیست پولش رو خرج کنه تا از مد عقب نیافته ! در این نوع جذابیت ، دختران وقت بیشتری برای افزایش سطح معلومات ، یادگیری فلان مهارت و ... دارن .
در این نوع جذابیت آرامش فکری و درگیری های درونی کمتری در شخص وجود داره ، چون همون دختری که به دنبال جذابیت های ظاهری هستش متوجه هست که کارش اشتباست ، متوجه هست که داره به خودش و جامعه ضربه میزنه ، متوجه هست که آینده ی مسیری که در پیش گرفته تاریکه ، ولی خودش رو مجبور به پیروی از دوستان و ... می دونه . فکر می کنه اگه کنار بکشه از دیگران عقب می افته ، نگران حرف هایی هستش که باید بشنوه و ... .
چنین دخترانی غافل از این هستند که آرامش و جذابیت واقعی زمانی حاصل میشه که به خدا نزدیک تر بشه . غافل از این هستند که آرامش واقعی رو خدا در دل ایجاد می کنه نه تحسین دیگران ، نه نگاه های مشمئز کننده ی مردان چشم چران .
با افزایش تعداد فالورها آرامش یا رضایت قلبی هم اگه حاصل بشه موقتی هستش . برای در صدر موندن با کمک جذابیت های ظاهری ، هر روز باید یه بی حیایی جدیدی صورت بگیره ، در غیر این صورت یکی دیگه گوی سبقت رو خواهد ربود . آیا چنین آرامش یا رضایت قبلی ارزش داره ؟!
تفکر دختران مجرد مومن در بحث ازدوج می تونه این باشه که پسران ظاهر بین چشم چرون، ارزونی همون کسانی که خودشون رو به اون ها عرضه می کنن . چون اون ها اگه قصد ازدواج کردن داشته باشن فقط دنبال شوهر هستند و ما علاوه بر شوهر ، به دنبال پدر خوب برای بچه هامون ، داماد خوب برای خانواده مون ، یار و یاور برای عبادت خدا و ... هم هستیم .
چون سیم این ها به خدا وصله ، یکی از نعماتی که به این خانم ها داشته میشه نعمت جذابیت هستش . همون طور که قبلا عرض کردم ، این نوع جذابیت هم عمومی نیست ، طبیعتا کسانی که جنس شون فرق میکنه ! از این خانم ها متنفر خواهند شد ، چون چیزی از این دختران بهشون نمیرسه ! چنین جذابیتی ربط چندانی به ظاهر نداره ، یعنی ممکنه یه دختر از دید یه پسر چشم چرون زشت باشه ولی شوهر اون خانم حاضر باشه براش جوون بده ، چون می دونه چه ویژگی هایی داره .
تصور کنید بعد ها پسر یا دختر خانم هایی که پیرو مد های ظاهرگرایانه هستند عکس های اون ها ببینند ! چه فکری در موردشون خواهند کرد ؟!
نمایش بدن به مردان چشم چران ، چون گناه هستش با ذات آدم سازگار نیست . بدون شک روزی فرا خواهد رسید که این خانم ها از رفتار و کردار خودشون پشیمان خواهند شد . آیا چنین خانم هایی به این فکر کردند که با عکس های نامناسبی که از خودشون پخش کردند چکار خواهند کرد ؟! دختران مومن چنین نگرانی هایی ندارند .
در بحث ازدواج هم چون با جذابیت های جنسی شون خواستگار جذب نمی کنن ، سایر توانایی های اون ها باعث جذب خواستگار میشه . طبیعتا پسران ظاهر بین و چشم چرون سایه ی این دختران رو با تیر می زنن چه برسه به این که ازشون خواستگاری کنن ! پس خواستگاران اون ها به احتمال بسییار بالایی از طیف چشم چران ها نخواهند بود .
وقتی این دختران متصل به خدا ، ازدواج کردند ، جذابیت های جنسی اونا به کمک سایر توانایی های اون ها خواهند اومد و امکان زندگی زناشویی با دوام تری خواهند داشت . به هیچ وجه نمی خوام بگم که اون ها بدون مشکل زندگی می کنن ولی قطعا زندگی بهتری نسبت به بقیه دارند ، حتی اگه مشکل مالی داشته باشن . نگرانی بابت مشکل مالی سخت تره یا مثلا نگرانی در مورد ... ؟!
موفق باشید

مرتبط با ویژگی های جذابیت دهنده به خانم ها:

فلان دختر جذابه یعنی چی؟

چه فرقی بین دختر خوشگل و دختر جذاب هست؟

دختر جوان و زیبایی هستم ولی صفت جذابیت رو ندارم

یه خانم محجبه بدون آرایش هیچ جذابیت جنسی نداره؟

بیایید جذاب باشیم

یه دختر احساساتی و عاطفی برای آقایون جذابیت داره یا نه؟

در انتخاب همسر به دنبال جذابیت باشید

چه چیزی دختران رو جذاب نشون میده؟

چطوری جذاب باشم که خواستگار جذب کنم؟

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند؟!

به همدیگه توی جذاب تر شدن مون کمک کنیم

بیرون بودن موهای جلوی سر خانمها، باعث جذابیت شون میشه؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)