سلام

در پست اول درباره نیاز جنسی افراد معلول پست گذاشتم.

دسته دوم اما معلولین ذهنی هستند. همانطور که معلولیت ذهنی به معنای اینکه قرار نیست غذا نخوری نیست به معنای اینکه قرار نیست رابطه جنسی نداشته باشی هم نیست. و این در مورد تقریبا همه معلولیت های ذهنی حکم فرماست از سندرم دان گرفته تا طیف اوتیسم که سایق جنسی اش چند برابر جمعیت عادی در نظر گرفته می شود.

اگر دقت کرده باشید حتما می دانید که معمولا مراکز نگه داری و بازتوانی معلولین ذهنی تفکیک جنسیتی نیست و این در جامعه ایران که همیشه با تابوی جنسیت بیشتر از شان تابویی اش برخورد کرده معنایی جز باور به این سو پندار غلط که معلولیت ذهنی نسبتی با رفتار جنسی ندارد، ندارد.

به همین دلیل متاسفانه در بسیاری از مراکز نگه داری معلولین ساعت های بسیاری پیش می آید که مربیان برای ناهار و استراحت بین کلاس های آموزشی بچه های کم توان ذهنی از هر دو جنس را کنار هم قرار داده و هیچ مراقبی را برای آنها نمی گذارند که رعایت نکردن همین مساله ساده امروز منجر به بارداری های ناخواسته ای شده است که حتما دردسرساز است. ( مشخصا پیشنهاد من اینجا تفکیک جنسیتی این مراکز نیست و صرفا وجود مراقبین کفایت می کند ) .

و باز دوباره مثل دسته اول که معلولین جسمی بودند برای این دسته هم اختصاصا فیلمهای پورن تدارک دیده می شود که بازیگرانش معلول ذهنی باشند. اینکه از پورن حرف می زنیم به این دلیل است که هیچ‌کارگردان پورنی روی هوا و زیر شکمی فیلم نمی سازد. یعنی چه؟ یعنی حتما مخاطبی در بیرون وجود دارد که تمایل جنسی اش به سمت معلولیت ذهنی ها گرایش دارد خواه خود این مخاطب معلول ذهنی باشد یا نباشد .

نکته دوم در مورد معلولان ذهنی و رفتار جنسی، احتمال بالای سوء استفاده جنسی از آنهاست. در این مساله هم سو پنداری وجود دارد که می گوید آنها از نظر جنسی برای کسی جذاب نیستند! و یا در نهایت فقط برای خودشان ممکن است از نظر جنسی جذاب باشند ( و خب در ادامه نتیجه می گیرند که خودشان هم که توانایی برنامه ریزی برای تجاوز را ندارند)! که هر دو اینها خلاف واقعیت است .

و نکته سوم و مهم: قرار نیست کسی از روی ترحم با معلول ذهنی رابطه جنسی برقرار کند یا صرفا برای اینکه نیاز او را ارضا کند وارد رابطه شود، این همان نگاه غیر انسانی و سوءاستفاده گرانه ایست که صرفا اسم دیگری روی آن گذاشتیم . حتی معلولین ذهنی هم نیازی به ترحم ما ندارند .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل و ازدواج توانمندان خاص (۲۸ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)