با سلام

خواهشا به این سوال فقط خانم های مذهبی و چادری جواب بدن چون پاسخ ها در انتخاب ادامه راه زندگی من تاثیر داره .

سوالم اینه که منه نوعی که خودم و خانواده ام مذهبی هستیم و تبعا دنبال خانواده و دختر مذهبی هستیم اگه جلسه اول مادر و خواهر بدون حضور پسر بیان دیدن دختر و خانواده دختر اشکال  داره ؟

دلیل چنین تصمیمی هم البته به نظر خودم منطقیه، خوب قطعا یکی از ملاک های هر پسر و تبعا هم دختر بجز مسایل اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی و مذهبی؛ مسیله ظاهر طرف مقابل هست.

حالا اگه دختر خانم رو یک معرف و واسطه به خانواده پسر معرفی کرده باشه و اطلاعات زیادی نداشته باشه، اگه پسر در اولین جلسه حضور پیدا کنه، چطور ظاهر دختر خانم رو با چادر متوجه بشه؟ آیا اصلا حق داره بدونه طرف مقابل چاقه، لاغره، موهاش کمه زیاده ، تازه باب هم شده بعضی دخترها که ادعای بچه مذهبی دارن جلسه خواستگاری آرایش میکنن در حد تغییر رنگ پوست ! و....  یا اصلا چنین حقی نداره ؟ اگه چنین حقی رو برای پسر قبول ندارید بعد اگه ازدواجی صورت بگیره بنظرتون پسر نمیتونه بگه من که اصلا ندیدمت و فقط صورتتو دیدم ؟ و زندگی رو زهر مار کنه؟ مخصوصا اگه دختر خانم محجوب به حیا هم باشه و سرش رو هم همش پایین بندازه!

خوب مادر پسر میره هم با مادر دختر و خود دختر خانم آشنا میشن هم در حد خیلی مختصر حداقل بدون روسری و بدون چادر دختر رو میببنن.

در صورتی که پسر چون در هر جلسه ای بیاد پوشش ازاد هست دختر خانم میتونه نظرشو در مورد ظاهر پسر بده.

حالا چرا یک خانواده مذهبی باید از اینکه من جلسه اول نیومدم ناراحت بشن؟ یعنی انتظار داشتن من چشم بسته و بدون دونستن ظاهر دخترشون بیام صحبت کنم؟ اگه من میومدم قطعا دخترشون چادر و پوشش کامل میداشت و نهایتا من صورتشو میدیدم، آیا بعدا به من نمیگفتن تو هول هولکی فقط بخاطر مثلا فرضا ثروت خانواده یا موقعیت خانوادگی ما اومدی خواستگاری؟

فرضا شاید یک پسر از دختر ... خوشش نیاد، کی باید اینو بفهمه؟ خوب دختر خانم که با جلسه اصلی با حضور پسر هم قد و مو و ظاهر و اندام پسر رو میبینه ولی پسر بعلت مسایل اعتقادی خودش که نمیتونه، پس چکار باید کنه. البته ممکنه بعضی مادر خواهرها مزاحمی برن خونه مردم ولی این که اصل مساله رو پاک نمیکنه.

یعنی یک دختر بعدا از شوهرش نمیپرسه تو چطور فقط صورت منو دیدی خوشت اومد، آیا مثلا پسر فرضا بعد محرمیت بفهمه دختر مثلا موهاش کم پشته و خوشش نمیومده چه بلایی سر اون زندگی و چند ماه معطلی و ...  میافته به نظرتون ؟ ممکنه بگید پسری که برا ظاهر بیاد همون بهتر که نیاد ولی این حرف کاملا غیر منطقیه چون با این حرف حق یک انسان رو از انتخاب کسی که قراره یک عمر باهاش باسه رو ازش صلب میکنید و جهت اطلاع برای پسرا که من اطلاع دارم ظاهر خیلی ام مهمه. لطفا منطقی جواب بدید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)