با سلام

من پسری 23 ساله هستم که شهریور امسال از یکی از دانشگاه های دولتی ( مقطع کارشناسی ) رشته مهندسی کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. معدلم خوب بود (نمره دوم بودم) و برای ادامه تحصیل از لحاظ قبولی و ... مشکلی نداشتم اما به خاطر یه سری مشکلات شخصی خودم از ادامه تحصیل منصرف شدم و الان قضیه سربازی رو به روی من هست.

از یک سال پیش کاری رو با یکی از دوستام شروع کردیم که الان به نتایج خوبی داره میرسه ولی با رفتن من به سربازی همه چیز به هم میریزه ( دوستم مشکل سربازی نداره )، از طرفی هم اگه به سربازی نرم غیبت میخورم و شرایط سربازی رفتنم بدتر میشه. بسیج هم تا حالا ثبت نام نکردم و آشنایی هم جایی ندارم که بخواد برام کاری بکنه.

حالا سوالم اینه که چه راه هایی پیش رو دارم که بتونم  طوری که مشکلی پیش نیاد سربازیم رو عقب بندازم یا اینکه کاری کنم که حداقل توی شهر خودم بیوفتم و جایی باشه که زیاد وقتم رو نگیره و بتونم کار کنم.

الان دانشگاه پیام نور هم چک کردم که ارشد پیام نور معافیت تحصیلی نمیده، هزینه ثبت نام توی دانشگاه آزاد هم نمیدونم چقدره ولی به نظر زیاد میاد اگه کسی در این مورد هم چیزی میدونه ممنون میشم که راهنمایی کنه.

برای امریه هم چند جایی رفتم (استان داری، دادگستری، جهاد کشاورزی، اداره صنعت معدن، اداره کار، سازمان تبلیغات اسلامی و ... ) ولی یا منو قبول نمیکردن ( ارشد به بالا میخواستن یا رشته های انسانی یا روحانی ) یا اینطوری بود که منو میفرستادن شهرای محروم و حتی جای سکونت هم بهم نمیدادن که خب این هزینه رو برای من زیاد میکرد و من رو دچار مشکل میکرد، اگه جایی هم میشناسید که میشه برا امریه اقدام کرد و توی شهر خودم باشم که بتونم کار کنم هم ممنون میشم.

بعد یه نکته ی دیگه هم اینکه اگه نرم چه اتفاقی میوفته، چیو از دست میدم و چه مشکلاتی ممکنه برام پیش بیاد؟

یکم طولانی شد...

از همگی به خاطر اینکه وقت میزارید ممنونم، ان شاء الله که خدا همیشه یه راه خوبی جلو پای همتون بذاره.

با تشکر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)