سلام علیکم

در ابتدا عرض بکنم که سوال من در خصوص خواستگاری و ازدواجه و  مخاطب من از این سوال و کسانی که میخوام جواب بدن خانم ها و آقایونیه که شرایط نسبتا مشابهی با شخص مورد نظر یا بنده داشته باشند و یا به طور دقیق از همچین مواردی خبر داشته باشن و تجربه ی نزدیکان شون بوده باشه و حتما حتما حتما حتما متدین و متشرع باشند .
من 22 سالمه تهران دانشجو هستم و ان شا الله متشرع و پایبند به شریعت هستم ظاهرمم معمولیه قد متوسط هیکلم نه لاغر نه چاق رنگمم روشن قیافمم متوسط نه زشتم نه خوشگل اصالتا شهرستانی خانواده هم فرهنگی و پنج تا بچه ایم 
قضیه اینه که یک دختر خانم بسیار بسیار بسیار محترم و محجبه و نجیب با خانواده ی متدین و اهل تهران توی کلاس ما هست البته به خاطر ماهیت رشته دخترای دیگه ی کلاسم واقعا محجبه و نجیب هستند ولی ایشون بیشتر توجه من رو جلب کردن .
خلاصه چند وقتی که از شروع کلاسا گذشت و بنده هم ایشون رو زیر نظر داشتم تصمیم گرفتم اقدام کنم مادر بزرگوار بنده با دانشگاه تماس گرفتن و جویای اطلاعاتی شدن کاشف به عمل اومد که ایشون چند سال از من کوچکترن که طبیعیه و دو خواهر بزرگتر از خودشون دارن که مجردن و یکیشونم توی دانشگاه ما سال بالاتریه و  قرار شد تا اون خانم با خواهر بزرگتر صحبت کنه و نتیجه رو به مادر بنده بگه که در ابتدا بدون اینکه چیز زیادی بدونن و فقط با دونستن اینکه بنده شهرستانیم ظاهرا جواب منفی دادن و تا اونجایی که یادم میاد ازدواج خواهر های بزرگتر رو هم مطرح کرده بودند.
بعد از اون خودم در یک گفت و گوی بسیار کوتاه به دختر خانم گفتم که بنده اون شخصی هستم که پیگیر شده ایشونم گفتن که نمیدونستن اون شخص منم ولی باز گفتن نظر من نه هست بعد با منزلشون تماس گرفتم با برادر بزرگترشون صحبت کردم و خواستم یه وقت بگیرم حضوری برم خونشون که برادرشونم چند تا سوال کلی در خصوص خانواده و اینا پرسیدن و گفتن خودمون خبر میدیم و بعد از چند روز برادرشون تماس گرفتن و گفتن که ما نظرمون نیست!!!! و خود دختر خانوم دیگه با بنده وارد صحبت نشدن و گفتن پدرشون اجازه نمیده صحبت کنیم از یکی از دوستای اون دختر خانمم شنیدم که ایشون گفتن تمایلی برای این وصلت ندارن .

حالا از برادران و خواهران ایمانی میخوام نظرشون رو بگن و بهم مشورت بدن:

اولا اینکه وقتی بدون دونستن اطلاعات خاصی یا اجازه ی صحبت دادن رد میکنن یعنی چی؟ یعنی دختر خانم از ظاهر من خوشش نیومده و به این خاطر اجازه ی صحبت نمیدن؟مجرد بودن دو خواهر بزرگتر چقدر توی این موضوع نقش داره؟یا اینکه کلا شهرستانی ها رو لایق نمیدونن؟ به خاطر اینکه دفعه ی اول فقط شهرستانی بودن رو میدونستن و جواب منفی دادن. اگر با ظاهرم مشکل داشته باشن با گذشت زمان و تغییر دادن ظاهرم نظرشون عوض میشه؟
و دختر خانم های مومنه بگن از ظاهر یه خواستگار مومن چه انتظاری دارن یعنی توصیف کنن چی مد نظرشونه و چطوری دوست دارن؟ کت و شلوار و تیپ رسمی؟ مو ها تا چه حد و چه فرمی؟ و اینکه اگر ظاهر رو نپسندن اجازه ی صحبتم نمیدن؟
خلاصه هر چیزی که فکر میکنید برای مشورت دادن مفیده بفرمایید تا استفاده کنیم . ببخشید که وقتتونو میگیرم . ان شا الله همگی عاقبت به خیر بشیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

مرتبط با کسب شناخت در مورد دختران مذهبی:

نحوه ی برخورد دختران محجبه با مسائل زناشویی در بعد از ازدواج

یک پسر از کجا بفهمه من محجبه می تونم زیبا باشم؟!

نمی خوام تفریحاتم رفتن به نماز جمعه و جمکران و خوندن زیارت عاشورا باشه

نیت پاک پسر می تونه یه دختر مذهبی رو قانع کنه منتظر بمونه ؟

چرا بعضی از خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دخترشون نمیدن ؟

خودنمایی بعضی از دختران مذهبی و چادری

ازدواج دختران مذهبی با پسری که در زمینه موسیقی فعالیت داره

جرات ندارم از یک دختر مذهبی خواستگاری کنم

دخترای مذهبی بعد از ازدواج می تونن جلوی شوهر بی حیا باشن ؟

آیا یک دختر مذهبی بعد از ازدواج در دلبری کردن کم میاره ؟

چرا دخترای مذهبی از رابطه جنسی متنفرن؟

یه دختر مذهبی چطور در خواستگاری بحث مسائل جنسی رو پیش بکشه ؟

چرا بعضی از دختران مذهبی بد خلق هستند

واکنش دختران خیلی مذهبی در مقابل تنوع طلبی جنسی شوهر

یه دختر با حیا در ابتدای عقد می تونه برای شوهرش بی حیایی کنه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)