سلام

من یه مدت دیگه عقد میکنم و نهایتا دو هفته بعد عقد هم عروسی میگیریم. از اونجایی که من از خیلی از مراسمات بیهوده چشم پوشی کردم میخوام دو تا مراسمی که میگیریم خاطره انگیز باشه.

ما عقد میکنیم فقط توی محضر بدون جشن نامزدی و ظهر ناهار میدیم به تقریبا شصت نفر . بعد دو هفته هم یه روز حنابندان میگیریم فرداش عروسی. مراسم پاتختی هم چون بیشتر برا فضولیه پاتختی نمیگیریم و از هدایا صرف نظر کردیم. حنابندان فقط خانوما دعوتن که صد و شصت نفر شدن, برا عروسی هم تقریبا سیصد نفر..

هرکس تجربه ای داره برا اینکه مراسم خاص باشه لطفا با من و دیگران تجربشو سهیم بشه. مثلا در مورد عقد آریایی نظرتون چیه ؟یا در مورد نحوه بله گفتن سر سفره عقد نمیدونم چجوری بگم که نه طولانی باشه نه کوتاه و جالب هم باشه.

میخوام عکس پدربزرگام و مادربزرگمو که فوت کردن از قبل کنار سفره عقد بذارم. به نظرتون بد نمیشه؟
در مورد روز عروسی نظرتون در مورد یادگاری دادن به مهمونا چیه؟ به نظرتون به عنوان یادگاری چی خوبه؟

راستی ما میخواییم یه نقاش بیاریم روز عروسی مراسمو نقاشی کنه پول زیادی هم نمیگیره وسایلش رو خودمون قراره بدیم و یه تابلوی خوب تحویلمون میده. نظرتون چیه؟

شب بعد از اتمام مراسم میخواییم جلو تالار به بیشتر مهمونا بالون بدیم روشن کنن بفرستیم آسمون ولی میترسم بره یه جایی بیفته آتیش سوزی بشه. ولی توی فیلم جالب میشه. نظرتون در اینمورد چیه؟

در مورد کارت عروسی, برا مهمونای خیلی نزدیک که تقریبا بیست خانواده میشن میخوایم کارت دعوت از اونایی که شیشه ای هستن و با گیپور تزیین شدن سفارش بدیم ولی برا بقیه کارت ارزون. یعنی از اون کارتهای خیلی ارزون چون بقیه مهمونا کارتو یادگاری نگه نمیدارن و بعدا مچاله میکنن میندازن دور. به نظرتون این کارو کنیم یا برا همه یه جور کارت بگیریم؟

قبل مراسم میخواییم به بعضی از مهمونا شاخه گل رز بدیم روی هم پنجاه تا شاخه رز مصنوعی, یکی یکی بیارن گلهارو به عروس و داماد بدن که توی فیلم جالب باشه ولی نمیدونم خوب میشه یا نه.البته این رزها خرج اضافی نیست چون برا دکور خونه قراره بخرم.

در مورد کیک نظرتون چیه؟ نمیدونم کیک چند طبقه بخریم یا شیرینی خامه ای. برش کیکو میترسم خدمه ی تالار خوب تقسیم نکنن و به همه مهمونا کیک نرسه.

در مورد جهیزیه وسایل های ریز رو تهیه کردیم فقط خریدای اساسی مونده که قراره خودم و بابام بریم از تهران و شهر خودمون تبریز دو روزه بخریم. لیست وسایل با کیفیت و قیمت مناسب رو هم از همین سایت یا چند تا سایت دیگه سرچ کردم. به نظرتون دو روزه میشه اینهمه خرید کرد؟

در ضمن به جای بعضی خریدای ریز و بیخود مثل سبزی خرد کن و چای ساز و ساندویچ ساز و بخار پز و بخار شو و اتوبخار و چندجور سرویس قابلمه, پول اینارو اختصاص دادیم به خریدن دو دست مبل به جای یک دست. در ضمن توی شهر ما رسمه اقوام هم یه چیزی به عنوان جهیزیه میدن یا پول میدن ولی من از هیچکدوم هیچی قبول نکردم حتی هزار تومن چون زیر بار منت نخواستم برم. بابام بیست و پنج میلیون اختصاص داده, خودمم هفت هشت میلیون تومن دارم. پول وام ازدواج رو هم به نامزدم قراره بدم.

طلا هم اصلا خرید اضافی نمیکنم فقط یه سرویس طلا و حلقه ازدواج. چندجور النگو و ... نمیخوام به جای این خریدا قرار شده پدر داماد پولشو بده بهمون خرج عروسی کنیم. چون تنها پولی که بابای داماد بعد از گذاشتن کلی منت قراره خرج کنه فقط خرید طلاهاست.

راستی یه چیز دیگه.. من مراسم عید قربان و شب یلدا و انواع طلا و خرجای الکی رو خودم دوست ندارم. هدیه برا فامیلامون هم نمیخوام بخرن فقط برا مادربزرگم و مامانم و بابام روز حنابندان کادو میارن. روز حنابندان هم برام قراره خرید کنن بیارن خودم لیست نوشتم ولی خودم همه چی دارم اسرافه خریدای الکی کنم. مثلا وقتی خودم چندتا پالتو و کاپشن و ساعت و کفش و مانتو دارم دیگه لزومی نمیبینم بخرم که بعدا از مد بیفتن. یا سشوار و اتوی مو و فر مو همه چی دارم نمیخوام بخرن ... فقط چندتا لباس خونه و تاب و دامن و لوازم آرایشی و ادکلن و وسایلی که ندارمو میخوام بگیرم. هرموقع لباس لازممون بود خودمون میخریم واقعا رسم مذخرفیه پیشاپیش برا عروس و داماد خرید میکنن حتی دمپایی هم میگیرن انگار داماد پول یه جفت دمپایی نداره. قربونی کردن گوسفند و هم دوست ندارم دلم نمیاد روز عروسیمون یه حیوون کشته بشه ترجیح میدم بعد مراسم از پول هدیه ها یه میلیون تومن یا کمتر بدیم به یه نیازمند. ولی میترسم مردم حرف دربیارن بگن برا عروس کم خرید کردن و قربونی نکردن و عروس لباسای خونه پدریشو برده خونه شوهرش و .... البته خودم توجهی نمیکنم ولی میترسم نامزدم یه حرفی بشنوه بهش بربخوره.

حالا اگه من بخوام تمام همین خرجا و مراسمارو هم بیخیال بشیم و فقط توی تالار عقد کنیم و جشن نامزدی ساده بگیریم البته با لباس عروس و آتلیه, بعدا هم هروقت خونمون آماده شد بدون جشن بریم خونمون.. به نظرتون خیلی زشت میشه؟

راستش داماد همه چیزو به من سپرده فقط گفته فلان قدر میتونم خرج کنم. حتی گفته این هزینه رو میتونی برداری جهیزیه بخری به جای عروسی یا به جای عروسی ماشین قراضمونو عوض کنیم یا پس انداز کنیم یا وام ازدواج نگیریم و زیر بار قسطاش نریم چون قسطاشو خودمون میخواییم بدیم نه باباهامون. خودش اهمیتی نمیده عروسی بگیریم یا نه فقط میخواد من راضی باشم.

ممنون میشم نظراتتون یا ایده های جالبتون رو بنویسید تا منو دیگران استفاده کنیم.

مرتبط:

مراسم عقد و عروسی بدون گناه

تجربیات شما در برگزاری بهتر مراسم عروسی بدون گناه

در مورد مراسم عروسی با خواستگارم مشکل دارم

چند سوال در مورد مراسم عروسی خانواده های مذهبی

پسر مورد علاقم حاضر به برگزاری مراسم خواستگاری و ... نیست

دلم نمیخواد برای ازدواجم مراسم بزرگ برگزار شه

خواستگاری دارم که میگه هیچ مراسمی برات نمی گیرم

علاقه ای به برگزاری مراسم عروسی ندارم، بچه هم نمی خوام

اگر بخواید مراسم ازدواج بگیرید چطور برگزار میکنید

چی میشه اگه یه زوج مراسم عروسی رو برگزار نکنن ؟

اگه جشن عروسی نگیرم بعدا پشیمون نمیشم ؟

لوازم برگزاری یه عروسی بدون گناه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مراسم عقد و عروسی (۱۰۷ مطلب مشابه)