به نام خدا

سلام

تا بحث حجاب و چادر و ...گرمه میخوام ی مطلبی رو بگم .

هدف کار فرهنگی چی هست؟ کسی که دغدغه ی اصلاح جامعه ی مسلمین رو داره باید عملکردش چطوری باشه؟ اونم تو این اوضاع بلبشو . به نظرتون تو جامعه ی الان ما با اتفاقاتی که میفته بیشتر به مهربانی نیاز هست یا همچنان پست های ناراحت کننده در مورد حجاب رو ادامه بدیم؟ اصلا این پستها روی کدوم یک از شما دوستانی که حجابتون کامل نیست تاثیر مثبت داشت؟ نمیگم از حجاب گفته نشه . ولی شرایط داره.

من خودم محجبه م ولی واقعا از این دو دستگی خسته شدم. تا قبل نمی تونستم حال به اصطلاح  بدحجاب ها رو خوب درک کنم ولی وقتی پست " چادریم،دارم بی حیا میشم که ثابت کنم خشک نیستم" رو خوندم ناراحت شدم. خودمو تو شرایطی دیدم که انگار فقط چادری ها آدمن. فقط چادری ها محبوب قلب مومنینن !!

شهید مطهری در کتاب انسان کامل مطلب خوبی دارن:
" انحرافاتى که براى فرد یا جامعه پیدا مى‌شود دو نوع است: یکى انحرافاتى که ضد ارزش‌ها در مقابل ارزش‌ها ایستادگى مى‌کنند؛ مثل آنجا که ظلم در مقابل عدل، اختناق و خفقان در مقابل آزادى، خدانشناسى و بى‌بندوبارى در مقابل عبادت و خداپرستى، و سفاهت و حماقت در مقابل عقل و فهم و حکمت مى‌ایستد.

ولى شاید بیشترین انحرافات بشر به این شکل نباشد که ضد ارزش‌ها در مقابل ارزش‌ها مى‌ایستند. آنجا که ضد ارزش‌ها در مقابل ارزش‌ها مى‌ایستند، زود شکست مى‌خورند. بیشتر انحرافات بشر به این صورت است که همان‌ طور که دریا جزر و مد دارد، گاهى یک ارزش از ارزش‌هاى بشرى رشد سرطان مانندى مى‌کند، به طورى که ارزش‌هاى دیگر را در خود محو مى‌کند. مثل انسانى مى‌شود که فقط یک عضوش (مثلا بینى‌اش) رشد کند و عضوهاى دیگر از رشد باز مانند."

تو اوضاعی هستیم که اتفاقات تلخی که میفته ی مقدارش ناشی از اینه که یادمون رفته مهربان باشیم. تو همین وبلاگ دشمنی ایجاد میشه ،دعوا میشه سر مسئله حجاب.

مگه نمیگن امر به معروف و نهی از منکر شرایط داره؟

یه خرده مهربان تر لطفا. سردار سلیمانی در جایی گفتن" جامعه رو دو دسته نکنید. با حجاب ،بدحجاب  ،چپ ،راست،  همه بچه هامونن."

شما زمانی در کار فرهنگی تون پیروزید که بتونید قلب آدما رو تسخیر کنید. زمانی میشه بهتون گفت موفق شدید که بدحجاب و با حجاب و هر مدلی شما رو به عنوان یک فرد مومن و مذهبی و انقلابی دوست داشته باشن.

موفق باشید!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)