سلام رفقا

هوسم گرفته یه جمله قصار بگم . رفقای عزیزم ، دوستان خوبم اگر پول ندارید برای کسی کاری کنید و گرهی از کارش باز کنید ، اگر دستتون به جایی نمی رسه که فلان مشکل اداری و کاری یک نفر رو برطرف کنید، اگر توان جسمی ندارید که اقدام عملی برای کمک به کسی بکنید، اگر وجه و اعتبار آنچنانی ندارید که برای کسی آبرو گرو بذارید تا کارش راه بیفته و خیلی اگر های دیگر ؛

لااقل حرف های دلگرم کننده بزنید و یا به قول ما اصفهانی ها تو دهن گرم داشته باشید . باور کنید خیلی وقتا میشه با یه دلداری ساده با یه محبت که به نظر خودمون خیلی سرسری و گذرا بوده یه نفر روحیه ای میگیره که میتونه مدت ها باهاش شارژ باشه و به جنگ مشکلات بره .

حتی اگر یه نفر اومد در خونه تون و چیزی قرض خواست و مطمئن هستید ندارید سریع بهش نگید نداریم بگید برم  ببینم و بیام بعد که برگشتید خیلی گرم و خوش برخورد بگید تازه تموم شده . مثلا بگید شرمنده شما که هیچ وقت از ما چیزی نمیخواستید الانم من شرمنده شدم  و ...

اگر بیماری دیدید هیچ اشکالی نداره که حتی به دروغ بهش امیدواری بدید . متاسفانه بعضی ها شروع میکنن از همه سوابق بد فامیل و مرگ و میرهای ناشی ازون بیماری صحبت میکنند .

شمایی که کارمند اداره ای هستی به خدا اگر جواب سوال این مردم رو با حوصله و احترام  و روی باز بدید خدا هم به شما با فضل خودش برخورد میکنه .

حالا یه نفر هم یه سوال رو چند بار بپرسه نگیم کلافه شدم ... ما داریم رزق همین امورات رو میخوریم . شغل و منصبی که ما داریم زمانی خیلی براش تلاش کردیم و همین الان هم آرزوی خیلی هاست پس برای انجام وظیفه ای که در قبالش داریم پول میگیریم سر مردم بی پناه منت نذاریم .

باور کنیم گاهی یه احوالپرسی ساده از یه دوست یه دست سرشونه زدن و گفتن اینکه چطور مطوری غم بزرگی رو از دل ادم برمیداره .

آقای محترم اگر پول نداری برای خانوادت امکانات معمول زندگی رو فراهم کنی با زبونت دل همسرت رو خوش کن .

به نصیحت هم به آقایون و خانم های متاهل اینجا بکنم ، البته با عرض پوزش اما خواهش میکنم هوای خواهر برادرای مجردتون رو داشته باشید . آقایون ! خواهراتونو تحویل بگیرید و باهاش حال و احوال کنید . تو یک ماه یه وقتی رو براش بذارید مریض شد زبونی و کلامی ازش جویای احوال بشید ماها نمیدونیم تو این امور به ظاهر کم اهمیت چقدر خیر و برکت و دعا و گشایش و رفع فساد نهفته است .

به خاطر خدا از نعمت زبان به امید دادن، فال نیک زدن  استفاده کنیم . میدونم بعضی جاها نیازه افراد با واقعیت مواجه بشن من نظرم روی موارد خاص و یا مثلا برخورد با نامحرم نیست من در کل معاشرت ها و تعامل روزانه مون میگم این طور عمل کنیم .

 در یک کلام اگر هیچی نداریم زبون خوش داشته باشیم

" داروغه "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)