سلام

من یه خاله دارم که از دید بقیه خیلی خوشبخته ، جراح دندانپزشکه ، شوهرش دکتره ، بچه های به راه و سالمی داره، خلاصه همه چی تمومه و خیلی هم مومن...

یه مدت که برام یه درگیری ذهنی پیش اومده بود، قضیم رو بهش گفتم ( بعد از فوت یکی از همسایه ها ، نگرانم که مرگ منم نزدیک باشه ) و بهش گفتم خاله چرا تو زندگیت اندازه بقیه مشکل نداری ؟ چرا انقد آرومی و خوشحال ؟ مگه برات دغدغه پیش نمیاد ؟ یه قسمتی از زندگیش رو برام تعریف کرد که حس کردم جالبه و عبرت آموز .

گفت که همسن تو بودم نماز هام رو یکی میخوندم ده تا نمیخوندم . اون موقع ها خیلی بی قرار و بی تاب بودم علتش معلوم نبود .یه بار خوابیدم و تو خواب دیدم که شخصی بهم گفت تو که از بندگان ارشد خدا قرار گرفتی چرا نماز هاتو درست نمیخونی ؟ اگه نماز هاتو درست نخونی برات مشکل پیش میاد .

میگفت این خواب مدتی ذهنم رو درگیر کرده بود که یعنی چی آخه و دقیق نمیدونستم منظور از مشکل چیه  ؟ میگفت بعد چند هفته ای اوایل از ترس اون خواب شروع کردم به خوندن مرتب نمازهام. اولاش نماز ها رو فقط واسه دفع بلایی که تو خواب گفته بودن میخوندم .

بعد کم کم وقتی نماز هام رو مرتب خوندم همین باعث شد که همیشه پاک باشم ، گناه ... رو ترک کردم و کم کم اخلاقم تغییر کرد ، عصبانیتم فروکش کرد و ... .

نماز باعث شد مجبور شم ... رو ترک کنم بعدش کم کم که به نماز علاقه پیدا کرده بودم ، باعث شد از گناه های دیگه دوری کنم . یادمه اون زمان هر وقت میخواستم به نامحرمی نگاه کنم با خودم میگفتم نمیخوام ثواب نمازم بره یا دروغ نگفتم از اون به بعد.

هر گناهی که ازم میخواست سر بزنه رو به علت از بین رفتن ثواب نماز انجام نمیدادم. همین باعث شد کلی از گناه و فساد جلوگیری بشه ، نماز تاثیرش رو تو زندگیم گذاشت ، به خدا نزدیک تر بودم حس پوچی نمیکردم مثلا کنار نمازم کلی مستحبات انجام میدادم و روزام از بی برنامگی در آومده بود .
خودش میگفت اون خواب و نماز نجاتش داده و کلی از طرف خدا موهبت نصیبش شده چون نماز از هر چی بدی بود نگهش داشته.

"خواستم بگم هر کس که این پست رو میخونه و تو واجبات مثلا نماز و روزه لغزش داره بیاد شروع کنه به خوندن نماز و انجام درستش ، مثلا رعایت پاکی و نجسی بعدش مطمئن باشید تاثیرش رو میبینید.

شاید اولش مثلا نماز رو زوری بخونید ولی شروع کنید به خوندن بعدش متوجه قضیه خاله من میشید که چطور سر به راه شد "

یا علی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)