سلام به همه ی کاربران عزیز

خواهشمندم، اگر دندانپزشکی در جمع ما هست، لطف کنن منو راهنمایی کنن. پیشاپیش ممنونم از پاسخی که به سوالم می دید.

امسال به لطف خدا دندانپزشکی قبول شدم و چند روز دیگه باید برم برای ثبت نام. راستش من همیشه فوبیای بیمارستان و آمپول و خون و دندانپزشکی و زخم و این جور چیزها رو داشتم و دارم. برای همین هم پزشکی رو انتخاب نکردم.

چند وقته دارم پیج‌های دندانپزشک ها رو دنبال می‌کنم، واقع وحشت زده شدم، از صدای قیژ ترسناک، از اون آمپول، از همه چیز محیط دهانی و استفاده از ابزار تیز... وقتی حتی فیلمش رو هم می بینم، جای اون مریض روی یونیت خوابیده هم دردم میاد.

سوال من اینه؛ 

آیا ترسم می تونه به مرور بر طرف شه؟ آیا همه ی کسانی که پا به این رشته گذاشتن، واقعاً محیط دهانی رو دوست داشتن؟ آیا از فرو کردن اجسام تیز توی عصب و لثه و... ترسی نداشتن؟ یعنی همه شون سرشون درد می‌کرد برای جراحی و خون و...؟ 

خواهش می‌کنم سرزنشم  نکنید که چرا رشته‌ای رو انتخاب کردم که توانایی رویارویی باهاش رو ندارم. هزاران دلیل داره که شرحش توی این پست نمی گُنجه.


مرتبط:

برای دندون پزشک شدن لزوما نیاز به دانشگاه نیست ؟!

کسب اطلاعات در مورد شغل دندان سازی

وقت و سرمایه ام را صرف دندانسازی کنم یا خیاطی و آرایشگری؟

آینده شغلی دندانپزشکی چطوره ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)