سلام

خانم دکتر سوالی داشتم , من دچار گودی کمر شدم . البته خیلی وقته اما الان چون روی ظاهرم حساس شدم دوست ندارم به این شکل باقی بمونه , حالا میشه گودی کمر رو اصلاح کرد؟ چه مدت طول می کشه ؟ باید به چه متخصصی مراجعه کنم ؟ از کمربند مخصوص گودی کمر میتونم استفاده کنم ؟ قدم 181, وزنم 85, بیماری ژنتیکی یا خاصی هم نداشتم , ممنون اگه جوابمو بدین , لطفا

پاسخ مرحومه آیدا :
سلام

خواهش میکنم

ببینید قوس کمر علل زیادی داره اما عمدتا به دلیل ضعف عضلات شکم و کمر و کاهش انعطاف پذیری عضلات و تاندون اطراف لگن و افزایش بافت چربی اطراف شکم هست .

نکاتی که باید رعایت کنید:

رژیم غذایی صحیح و کم کردن  1تا 1.5 کیلوگرم از وزن تون ،مخصوصا چربی ناحیه ی شکم .

موقع نشستن روی کاناپه یا صندلی صاف بشنید ،کف پاها روی زمین باشه ، انحنای قوس کمر با بالشتک پر بشه موقع خواب حتما به پشت بخوابید و زیر زانوها بالشت قرار بدید تا انحنای کمر برطرف بشه.

نرمش هایی هم که بهتون کمک میکنه در ادامه مینویسم که البته قبل از انجام نرمش ها حتما بدن رو با نرمش های ساده تا 10 مین گرم کنید ، نرمش ها رو هم نرم و با شدت کم انجام بدید و آرام آرام زیاد کنید ،هر جا احساس درد داشتید پاز بدید و انجام ندید تا فردا که باز مدت نرمش گرم کردن رو افزایش بدید ( فقط حتما به ترتیب و درست اجرا کنید ) :

به پشت بخوابید و دست هایتان را روی شکم خود قرار دهید. زانو ها را خم کرده و کف پا ها را روی زمین قرار دهید. عضلات شکم خود را منقبض کنید بطوری که کمر شما به کف زمین فشرده شود. این وضعیت را پنج ثانیه حفظ کرده و سپس عضلات را شل کنید.

بعد از چند ماه نرمش که عضلات شما قویتر شد با منقبض کردن عضلات شکم و لگن، باسن خود را از زمین بلند کنید بطوری که زانو و لگن و شانه های شما در یک خط صاف قرار بگیرند. به اندازه سه بار نفس کشیدن عمیق در همین وضعیت مانده و سپس به آرامی به حالت اول برگردید.

به پشت بخوابید. زانو ها را خم کرده و کف پا ها را روی زمین قرار دهید. در حالی که شانه های خود را بطور ثابت و بدون حرکت روی زمین نگه داشته اید به آرامی زانو های خود را تا آنجا که میتوانید به سمت چپ خم کنید. سپس به آرامی زانو های خود را تا آنجا که میتوانید به راست خم کنید.

هر دو زانو و کف هر دو دست خود را روی زمین بگذارید. اجازه بدهید شکم شما به پایین بیفتد و کمر به طرف پایین قوس بردارد. 5 ثانیه در این حالت مانده و سپس دوباره کمر خود را صاف کنید و 5 ثانیه در همین حال بمانید. 3 بار و هر بار 10 مرتبه این کار را انجام دهید.

پزشک هم، ارتوپد بهتون کمک میکنه .

سلامت باشید.


موضوعات مرتبط :
مطالب مرحومه آیدا