به نام خدا

خوب امیدوارم دکترای عزیز جواب بدن .
سوال) ١٧ سال فیکس دارم یعنی یه ماه بعد تازه تولدمه ، پسر هستم با قد ١٧١ 
در صورت ورزش مداوم چون بارفیکس ، طناب زدن و دوچرخه سواری و هم چنین تغذیه مناسب و مصرف ماهی، سبزیجات، پروتئین و خواب درست تا پایان بیست سالگی که اخرین مهلت رشد قد در پسران هست ،قدم به ١٨٢ میرسه ؟ 
با تشکر

پاسخ مرحومه آیدا :
سلام
ببینید نمیشه دقیقا تخمین زد که در آینده آیا رشد قدی شما مطابق با عدد ایده آل تون هست یا خیر ،چون در این مساله پارامترهای متفاوتی دخالت دارن :
ژنتیک ، قد پدر و مادر و یا میانگین قد هر دو ، تغذیه،  ورزش و خواب کافی ( معمولا تا قبل از بسته و استخوانی شدن صفحات اپی فیزیال (صفحات رشد) که ماکسیمم زمان برای حفظ ماهیت غضروفی اون در پسران اغلب بین 18 تا 20 سال میباشد تاثیر گذار است و تا دو سال بعد از اتمام بلوغ و با شرایط بسیار کند تر ممکن است ادامه داشته باشد .) ، عملکرد نرمال تیروئید ، مصرف 2 تا 3 لیوان شیر ، خرما ، سفیده ی تخم مرغ ، میگو ،سویا ،کنجد و مشتقات اون ، خواب در ابتدای شب و سحر خیزی ، استفاده از مکمل های زینک - کلسیم- گلایسین ،نیاسین، منیزیوم ، ویتامین k ، ویتامین d  ، ویتامین a  ،ویتامین  b12  زیر نظر پزشک ، عدم استفاده از مکمل های مورد استفاده در بدن سازی از قببیل Sustanon و استروئید و ... ( سبب تسریع در بسته شدن صفحات رشد میشه ) . عدم زیاده روی در مصرف شیرینی جات و غذای چرب مخصوصا با فاصله ی زمانی کوتاه قبل از خواب ، عدم انجام خودارضایی و پرهیز قرار گرفتن در فضای تحریک آمیز ، تمرینات کششی و نرمشی شامل موارد زیر هم میتونه بهتون کمک کنه ؛
به پشت بخوابید و تصور کنید که یک جعبه را با کف پای راست فشار می‌‌دهید. تا 5 بشمارید، همین کار را با پای چپ انجام دهید و بر روی شکم بخوابید و همین ورزش را تکرار کنید
به پشت بخوابید و زانوهایتان را تا سینه بالا بیاورید. آنها را با دست گرفته، بکشید، در همان زمان با انجام بازدم ماهیچه‌های شکم را به داخل بکشید و در ادامه در حالی که پاها را صاف می‌‌کنید نفس بکشید و هوا را از طریق بینی به داخل ریه وارد نمایید.
و ...

مرتبط با افزایش قد:

تجربیات شما در افزایش قد با روش گروتالر داینامیک

تجربیات شما در مورد افزایش قد با هیپنوتیزم

حرکات کششی در سن 18 سالگی باعث افزایش قد میشه؟

افزایش قد با ورزش یا غذا

تجربه هاتون رو از افزایش قد از ١٧ سالگى به بعد بگید

افزایش قد با عمل جراحی

تجربیات شما در مورد روش افزایش قد DHIP



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مطالب مرحومه آیدا (۴۴ مطلب مشابه)