سلام

دوستان لطفا نظر بدید تا با همفکری شماها یه تصمیم مناسب بگیرم.

چند هفته قبل خواستگاری یک دختر خانومی رفتیم، خواستگاری که نمیشه گفت بیشتر برای دیدن ایشون و صحبت هایی کلی برای جلسه اول، فقط به چند مورد عجیب برخورد کردیم .

1- دختر خانوم معتقده بچه های آینده رو نباید بفرستیم مدرسه؛ خودمون باید انقدر از نظر علمی و معنوی قوی باشیم که بتونیم آموزششون بدیم؛ چون محیط مدرسه و بچه های این دوره زمونه اصلا مناسب نیستن.

2- دختر خانوم میفرماد لزومی نداره زیاد بریم مسافرت و گردش و ... اینا وقت تلف کردنه، باس مطالعه کنیم؛ عبادت کنیم و .... ابد در پیش داریم.

3- سفره مردونه و زنونه باشه موقع مهمانی دادنامون

4- لزومی به صله رحم نیست؛ میگفت تعریف شما از صله رحم چیه ؟! در حد ضرورت و خیلی کم خوبه، ممکنه با داداشتون سلام علیک نکنم. کما اینکه الان شوهر خواهرشون خونه اشون میاد جلو نمیاد و باهاش سلام علیک نمیکنه ( توی اینترنت هم خاطره ای از خانم امام خمینی شبیه به همین حرکت سلام نکردن که واجب نیست نقل شده )

5- من از خونه بیرون نمیرم، به مغازه حتی نمیرم؛ همه چی رو مرد باید بخره؛ شما باید طوری مدیرت کنید که خونه چیزی کم نیاد که من برم بیرون برای خرید ( خب زندگی پستی و بلندی داره، همه روز که مرد خونه نیست، شما شاید بچه ات نیاز به یه چیز ضروری پیدا کنه زن باس بره تهیه کنه ) . 

6 - فکر کنم میگفت شبا 3-4 ساعت میخوابم و کمبود خواب رو روزا جبران میکنم، ( ساعت 7-8 شب میخوابه؛ 1 بامداد بلند میشه، نماز شب و ... میفرمودن عارفا میگن بدون شب به هیچ جا نمیرسی) در اهمیت شب در قران و احادیث متواتر بیان شده، ولی اینکه نگفتن این برای هر شبه که؟! نخوابیدن در شب هم تاثیر های منفی زیادی روی بدن داره.

 *ایشون 26 ساله و دختر آخر خانواده هستند و خیلی سخت روی مواضعشون ایستادن، در مقابل خانوادشون هم ایستادن.

*به نظر من آخر و عاقبت این افکارشون تجرد است، کما اینکه سنشون داره به 30 نزدیک میشه .  به فرض این ، خانوم یه سر و گردن از نظر انجام فرایض دینی از خواستگاراش بالاتر باشه و هم کفوِ 100% نداشته باشه! این حق رو داره که تا آخر عمرش مجرد باقی بمونه؟

سن ایشون داره به ۳۰ نزدیک میشه،پسرا هم همیشه دنبال این هستن که با دخترایی ازدواج کنن که ازشون کوچیکتر باشه و این یعنی تجرد قطعی ایشون تا چند سال دیگه. . اون فوق مذهبی ها که ۲۳-۲۴ ازدواج میکنن و توی سن ۳۰ سالگی بچشون داره میره کلاس اول ابتدایی .

*قال رسول الله:

بهترین امت من در درجه اول کسانی هستند که ازدواج کرده اند و مردان و زنان بدون همسر در مرتبه آخر قرار دارند .

توی ازدواج که هیچوقت هیشکی کامل نیست،همیشه باید کلی نگاه کرد مثلا از 100%، 70% شباهت وجود داشته باشه، پکیج مناسب محسوب میشه،با فرض اینکه توی اون 70% ، مبنای دینی یکی، اخلاق خوب و مناسب، فرهنگ نزدیک ، تحصیلات نزدیک، هدف ازدواج نزدیک و ... قرار داشته باشه. وسواس+سخت گیری باعث بالا رفتن سن ازدواج میشه.

از نظر شرایط مالی هیچ مشکلی ندارم (خونه،ماشین،کار مناسب) از نظر مدرک تحصیلی هم از ایشون یه پله بالاترم ولی ایشون مطالعه‌شون خیلی زیاده، شب و روز مطالعه دارند.ایشون تمام دغدغه هاشون دینی و دانش است،و میفرمودن مرد باید زن بالاتر باشه، مرد قوام زن است، توی آخر جلسه یه بار گفت دغدغه من با دغدغه شما متفاوته، با این که من( پسر ) خیلی مذهبی ام، مطالعه دینی زیاد دارم در کنار مطالعه درسی دانشگاه، 2 پیش شرط ازدواج هم دارم ( نقاب زدن زن + عدم اشتغال در بیرون منزل )، شرایط ایشون رو توی جلسه تا 80% قبول کردم، ولی الان میگم همش قبوله، نمیدونم دیگه بالاتر از این باید چیکار کرد؟!

خلاصه کلام اینکه من این دختر خانوم رو می‌خوام با شرایط‌های سختی که گذاشتن ولی دختر خانوم به جمع بندی برای اینکه جلسه دومی باشه نرسیدن ولی خانواده اش خیلی خیلی موافق هستند،الانم چند هفته زمان خواستن ( این زمان خواستن فکر کنم بیشتر از طرف خانواده ایشونه،نه دختر خانوم)

از شما میخوام برای جلب نظرش در این مرحله به من کمک کنید.

ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)