وَ مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ ﴿سوره مبارکه روم آیه 21﴾

و از نشانه‏ هاى او اینکه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفرید تا بدان ها آرام گیرید و میانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در این [نعمت] براى مردمى که مى ‏اندیشند قطعا نشانه‏ هایى است (21)

******

سلام

بعضی از نعمت ها رو ما با تلاش و زحمت نمی تونیم به دست بیاریم ، بلکه باید در یک مسیر مشخص حرکت کنیم تا خدا اون نعمت ها رو به ما عنایت کنه . دوستی و مودت بین زن و شوهر یکی از اون هاست ، یعنی مرد نمی تونه به زنش بگه تو باید منو دوست داشته باشی و بعد هر کاری هم دلش خواست بکنه ! ، بلکه باید یه سری کارها رو انجام بده که از نتایج اون کارها ایجاد دوستی بین اون و همسرش هستش .

طبیعتا اون کارها ، اعمال حرام نیست ، پس دختران و پسران نباید به بهانه ی کسب شناخت بهتر ، بعضی اعمال رو انجام بدن که شاید حرام هم باشه به امید این که شناخت بیشتری از طرف مقابل شون به دست بیارن و بعد با تکیه بر همون شناخت عاشق همدیگه بشن !

یکی از جواب های رایج کسانی که به قصد ازدواج با جنس مخالف دوست میشن اینه که می خوایم با عشق ازدواج کنیم ، یا می خوایم اول طرف مقابل رو بشناسیم و بعد ازدواج کنیم .

هدف این گروه از دختران و پسران چیه ؟

ایجاد دوستی و مودب با همسر

یعنی همون چیزی که خدا قول داده بین زن و شوهر ایجاد میکنه ! آیا میشه گفت :

دوستی بین زن و شوهر به دست آوردنی نیست ؟!

یکی از استدلال های کسانی که ازدواج سنتی رو قبول ندارن ، اینه که چطور میشه بدون شناخت و بدون علاقه با کسی ازدواج کرد و امیدوار بود به این که عشق ایجاد بشه ؟!

فارغ از روندی که در ازدواج سنتی برای شناخت طرف مقابل طی میشه ، این قول خداوند می تونه یه دلگرمی برای کسانی باشه که قبل از ازدواج سراغ دوستی نمیرن .

در این آیه از ایجاد دوستی بین زن و شوهر به عنوان نعمت یاد شده ، و بعدش خداوند می فرماید :

در این [نعمت] براى مردمى که مى ‏اندیشند قطعا نشانه‏ هایى است .

شما از این آیه چی می فهمید ؟

قبل از ورود به بحث ، شرایط مشارکت در این بحث ها رو در پست زیر مطالعه بفرمائید :

شروع سلسه بحث های تفکر در قرآن

پیشنهاد :
روند کسب شناخت در ازدواج های سنتی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تفکر در قرآن (۳۴ مطلب مشابه)