سلام
می خواستم بپرسم چرا خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دختراشون نمیدن ؟
صحبت خانواده های غیر مذهبی که معلومه. خیلی راحت میتونن دختر و پسر با هم دوست بشن و برن و بیان . نیازی هم نمی بینن که تو این رفت و آمد ها محرم باشند. اما وقتی صحبت از ازدواج بچه های مذهبی میشه همه به پسر ها میگن تا شرایط ازدواج رو ندارین ، ازدواج رو فراموش کنید. تقوا پیشه کنید، صبر کنید و از این جور حرفا. اما شهید مطهری حدود 40 سال پیش در کتاب نظام حقوق زن در اسلام شجاعانه این حرف رو رد میکنه.
بذارید از روی متن نقل کنم:
(فرضا جوانی حاضر گردد رهبانیت موقت را بپذیرد، آیا طبیعت حاضر است از ایجاد عوارض روانی سهمگین و خطرناکی که در اثر ممانعت از اعمال غریزه ی جنسی پیدا می شود و روانکاوی امروز از روی آنها پرده برداشته است صرف نظر کند؟)

دخترتون رو به ازدواج دائم ما در بیارین. مهریه هم هر چی دوست دارین بگیرین که مطمئن شید حرفمون حرفه. فقط چند سال نفقه و مسکن رو بیخیال شید. بذارید تو شناسنامه زن و شوهر باشیم ولی مثل یه دوست دختر دوست پسر بیایم و بریم. چی میشه مگه ؟ آسمون به زمین میاد ؟
اما این طور نیست . زنگ میزنی برای خواستگاری میگی من فلان سال از درسم مونده . مثلا طرف دانشجوی پزشکی یا دندونه . میگه 6 سال یا هفت سال از درسم مونده. ولی کارم تضمین شده است. اما هیچ خونواده ای نمی پذیره. حتی خونواده های مذهبی بعضا بدترن. میگن نهایتا ما خیلی دخترمون تو عقد باشه 4 یا 5 ماه!! میخواستم بپرسم چرا این جوریه؟  
از بچه دار شدن دخترشون میترسن ؟ اون که امروز هزار تا آموزش و هزار راه جلو گیری هست. آخه توی پدر مذهبی فکر نمیکنی دخترت تو معرض گناهه ؟ این قدر خواستگار برای دخترت ریخته که مطمئنی یکیشون بلافاصله پس از عقد میبرتش خونه بخت ؟ از دخترت بدت میاد میخوای زود تر از دستش راحت شی ؟ واقعا مشکلتون چیه؟


مرتبط:

نیت پاک پسر می تونه یه دختر مذهبی رو قانع کنه منتظر بمونه ؟

خودنمایی بعضی از دختران مذهبی و چادری

ازدواج دختران مذهبی با پسری که در زمینه موسیقی فعالیت داره

جرات ندارم از یک دختر مذهبی خواستگاری کنم

دخترای مذهبی بعد از ازدواج می تونن جلوی شوهر بی حیا باشن ؟

آیا یک دختر مذهبی بعد از ازدواج در دلبری کردن کم میاره ؟

چرا دخترای مذهبی از رابطه جنسی متنفرن؟

یه دختر مذهبی چطور در خواستگاری بحث مسائل جنسی رو پیش بکشه ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)