سلام

من چند تا مشکل و دغدغه فکری دارم که با شما دوستان عزیز مطرح میکنم ، شاید جنبه درد و دل داشته باشه بیشتر ، ولی تمنا دارم که اگر نکته ای هست مطرح کنید.

من یه پسر حدود 20 ساله هستم ، مشکل مورد نظرم اینه که من در شهری زندگی میکنم که به بی فرهنگی معروفه ! مثلا یه بار یک خانواده مسافر داخل پارک شهرمون ، سفره باز کرده بودند و داشتند غذا میخوردند  ، یه موتوری با حالت تک چرخ از وسط سفره عبور میکنه !!! مخصوصا من چون سنم کمه باید همه جا ملاحظه کنم وگرنه دعوا !

من شبیه ادم های دور و برم نیستم ، چه از نظر چهره و شکل و شمایل ، چه از نظر نوع صحبت کردن ، چه از نظر تفکر. معمولا اینجایی ها زیاد با ادب نیستن و با ادب صحبت نمیکنن ، مخصوصا هم سن و سال های خودم. ولی من برعکس اینها اصلا زیاد صحبت نمیکنم چه برسه ...

معمولا اینجا هم سن و سال های خودم فکرشون موتور و تک چرخ و ... اینجور چیزاست ( دقت کنید من همشون رو نگفتم شهر ما جوون درجه 1 هم داره. ) ولی من تو فکر قرآن و تلاوت قرآن و نهج البلاغه و فلسفه و شعر و اینا ، من اصلا ادم دعوایی ای نیستم ولی اکثر همشهری ها شر و دعوایی و بی ادب و بی فرهنگ ...

در ضمن بچه های خیلی بی ادبی هست اینجاها ، بی ادب و بی شعور به معنای واقعی ! شاید بخاطر ظاهر ارومم باشه که در مقابل من بعضی هاشون خیلی گستاخ میشن. مثلا چند وقت پیش داشتم وارد خونمون میشدم یه پسر بچه اومد گفت فلانی باهات کار داره میگه بیا اینجا، ( یه پسر 15 ،  14 ساله! ) ترجیح دادم به حرفش گوش ندم صداشو شنیدم میگفت نترس بابا ...
پنج دقیقه بعد اینقدر عصبانی بودم فقط داشتم کوچه ها رو میگشتم پیداش کنم مفصل از خجالتش در بیام ( در این مورد خیلی بهم برخورد ، بخاطر این اینقد عصبانی بودم ) آیا شما این چنین موقعیتی داشتین؟

اینقد بی فرهنگن ، اصلا دلم نمیخواد برم اماکن عمومی مثل سینما و استخر و پارک و ... آدم امنیت نداره  از دست این آدما ، از پسر بچه 10 ساله گرفته تا ادم 20 ، 30 ساله ... بنظرتون آیا بخاطر سنمه یا چیز دیگه ای ؟ یه چیزی بگید آرومم کنید ، ولی واقعیت .

ممنون


مرتبط:

می خوام یه کار فرهنگی بزرگ در حوزه مسائل اجتماعی و دینی بکنم

پیشنهاد برای کارهای فرهنگی اجتماعی پایگاه بسیج

فقر فرهنگی آدم ها بیشترین آسیب رو بهمون میزنه

آینده جوانان وطن از لحاظ فرهنگی چگونه خواهد بود ؟

آیا معضلات زشت اجتماعی رو باید جار زد ؟

نظرسنجی در مورد یک طرح اجتماعی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)