سلام

دختری ۱۹ ساله هستم یک ساله عقد کردم . بدلیل نیاز داشتن به یک همراه و کاملا سنتی و فقط با معیار مذهبی بودن ازدواج کردم . ولی الان که یه ساله میگذره پشیمونم از اولم بعد عقد پشیمون شدم همش با خودم میگم هنوز وقت بود . بعد اینکه دیپلممو گرفتم خواستگارانی متعدد با شرایط خوب حتی از شهر های دیگر با شرایط مالی متفاوت ظاهرای متفاوت و شغل و ..... ولی من اصلی ترین معیارم یک انسان واقعا مذهبی بدور از جهل بود .

توی خواستگارام با توجه به معیارهای ازدواجم تقریبا سه نفر موندن که شرایط لازم رو داشتن . یکیشون بارزترین ویژگیش مذهبی بودنش بود یکی پولداریش و دیگری خانواده خوب و ظاهری خوب که طبق منطقم گزینه اول انتخاب کردم یک انسانی که از هزاران تحقیق انجام شده همه به پاکی و صداقت و مذهبی بودنش قسم خوردن .

 حالا دارم دیونه میشم خیلی داغونم خیلی سخته یه نفر رو ویژگیش تکیه کرده باشی ببینی اونجوری نیست فیلم هالیودی میبینه چشمش هرز میره توی خواستگاری کاملا یادمه گفتم تفریحتون چیه گفت رفیق باز نیستم پای کامپیوتر و وب گردی و.... نگفت فیلم میبینم نگفت اونم هالیوودی . 

چشمش واضح هرز میره قسم میخوره میگه اشتباه میکنی جلو بزرگترا خودشو خیلی خوب نشون میده و هیچکس درد منو نمیفهمه تو این یه سال یه چشمم اشک بوده یکی خون . جلوی چشمم چشمش دنبال یکی از دخترای فامیلشونه با اینکه اونم متاهل من باهاش راجب این موارد صحبت کردم اخرش گفت تو بد دلی واس فیلم خودش لپ تابمو پر فیلم کرده من خودم به ندرت اونم فیلمایی که میبینم چیز خاصی نداره اگر من کار دارم میاد واسه خودش میاره نگاه کنه بعد بمن میگه فلان فیلم ببین خیلی قشنگ بود بعد من که مثلا میرم ببینم همون صحنه اول یه دختر لخت فقط با لباس زیر که درسته داره شکنجه میشه ولی همه جای فیلم رو اندامش مانور داده شده . و من تا چند وقت حالم خراب میشه دوباره.

از لحاظ مالی صفره صفره ولی محصل و اینده خوبی داره من با تمام ویژگیهاش کنار اومدم به خاطر پاکی و صداقتی که همه تعریف میکردن اما حالا حس میکنم بزرگترین اشتباه زندگیمو کردم
و در ظاهر هم همیشه باهاش خوب بودم باهاش صحبت کردم ولی دوست ندارم همیشه تلخ باشیم خیلی وقتا شده بریم بیرون منو که رسونده خونه انقد گریه کردم و حالم بد بوده که قابل وصف نیست من که خوشگلم زشت که نیستم چرا اینکار و میکنه من که بازیگر فیلم پورنو نیستم که اونجوری باشم من در حد خودم خوبم بجاش من پاکم تا حالا یه تارمومو پسری ندیده همه چیزم واسه شوهرم ناز و عشوه با لباسای خوابو...انقد تلاش میکنم چرا فرقی نمیکنه ؟

حالا خستم و ازش نا امید،دارم تلاش میکنم مستقل شم اول مالی بعد روحی بگین چیکار کنم تا روحمو دوباره بسازم خیلی داغونم .


پاسخ :

سلام

به دلیل اهمیت موضوع اجازه می خوام این جا پاسخم رو بدم ؛

بدون شک مهمترین معیار ازدواج ، توجه به ایمان و اعتقادات طرف مقابل هستش . یعنی اگه به این نتیجه رسیدیم که طرف مقابل از لحاظ ایمان و اعتقادات در حد قابل قبولی قرار داره ، میشه برای ازدواج روی اون حساب باز کرد .

خب سوال مهم این جاست که از کجا باید بفهمیم که ایمان طرف مقابل واقعی هستش و اون طوری که نشون میده هست ؟!

آیا هر کسی که ظاهرش مذهبی بود ، رفتارش شبیه مذهبی ها بود ، ریش داشت ، تسبح دستش بود و از اون طرف اگه چادری بود و ... ، اون فرد با ایمانه و اعتقاداتش محکمه ؟!

گفته شده که اگه از ایمان طرف مقابل مطمئن شدید باهاش ازدواج کنید ، این اطمینان از کجا حاصل میشه ؟ ما که علم غیب نداریم ، چشم برزخی هم نداریم که با یه نگاه متوجه بشیم طرف مقابل چکاره است ، پس یک راه برای سنجش ادعاهای طرف مقابل وجود داره ، اونم تحقیق و بعد توکل بر خدا هستش .

وقتی ما میگیم توکل بر خدا ، ممکنه تنبلی ها مون رو پشت توکل بر خدا مخفی کنیم ، بنابراین باید با استعانت از خدا اول تحقیق کنیم اگه نتایج تحقیق تا حد قابل قبولی رضایت ما رو تامین کرد ، اون وقت به خدا توکل می کنیم و کار رو جلو می بریم .

حالا یه سوال مهم این جا مطرح میشه :

اگه تحقیق کردیم و بعد از تحقیقات مشخص شد که در تحقیق کردن دچار اشتباه شدیم ، یا منابعی که ما از اونا تحقیق کردیم مطمئن نبودند ، یا طرف مقابل در مخفی کردن رذائل اخلاقی مهارت داشت و ما متوجه اون رذائل اخلاقی نشدیم ، اگه موفق نشدیم در صورت ریاکار بودن اون ، مچش را باز کنیم ، ایراد از کیه ؟

ایراد از اون معصوم هستش که چنین توصیه ای کردند یا ایراد از ماست که در تحقیقات مون اشتباه کردیم ؟!

سوال کننده می فرمایند که بارزترین ویژگی همسر فعلی شون مذهبی بودن ایشون بوده . بنده از ایشون سوال می کنم که آیا شما در حال حاضر ایشون رو مذهبی می دونید ؟!

با توجه به توضیحاتی که دادید قطعا میگید خیر ، چون رفتاری که الان از ایشون می بینید شبیه رفتار مذهبی ها نیست .

بیشتر از دو احتمال وجود نداره :

1 – ایشون مذهبی بودند و تازگی تغییر رویه دادند .

2 – از اول مذهبی نبودند و داشتند نقش بازی می کردند .

شما برای حل مشکل تون باید روش های دیگه ای رو دنبال کنید . ولی به دختران و پسران مجرد عرض کنم که ، یا یه نفر مذهبی هست یا نیست . همه می دونیم که موقع ازدواج هر کسی به دنبال اینه که یکی از ویژگی های مهم همسرش این باشه که رفتاری شبیه مذهبی ها داشته باشه .
پس این احتمال خیلی زیاده که یه نفر مذهبی نباشه ولی موقع انتخاب همسر تسبیح دست بگیره ، ریش بذاره ، چادر سر کنه ، آرایش رو بذاره کنار و ... .

چرا ؟ چون می خواد همسری انتخاب که گذشته ی پاکی داشته باشه ، تا خیالش بابت زندگی بعد از ازدواج راحت باشه . یعنی همون اشخاصی که تا دیروز خودشون رو از قید دین و مذهب آزاد فرض می کردند ، موقع ازدواج یهویی ! مذهبی میشن .

این نشون میده که حداقل در مورد انتخاب همسر ، پرچم دین و مذهب بالاست . پس هر کسی رفتار مذهبی داشت ، مذهبی نیست . شما باید با تحقیق درست و چند ماهه ، ادعای مذهبی بودن اون رو مورد سنجش قرار بدید .

خانم سوال کننده ؛

با یک مشاور مشورت کنید . چند نتیجه بیشتر حاصل نمیشه ؛
1 – برای رسیدن به آرامش ، اون رو همین طوری که هست قبول کنید .

2 – سعی کنید اونو تغییر بدید !

3 – در صورتی که نمی تونید تحمل کنید ازش جدا بشید .

متاسفانه یا خوشبختانه ، شما یه عبرت هستید برای دیگران ، تا دختران و پسران مجرد موقع انتخاب همسر ، به تحقیقات قبل از ازدواج بیشتر از رفتار ظاهری یا ظاهر طرف مقابل اعتماد کنند .
موفق باشید


مرتبط با تحقیق برای ازدواج:

اول تحقیق، بعدش امتحان و در نهایت اعتماد

سوال برای تحقیق اولیه از همسایه های دختر خانم

چطور در تحقیقات بفهمم که دختر مورد علاقم اهل دوستی بوده یا نه ؟

چه جوری در مورد همسر آینده تحقیق کنم؟

منابع مناسب تحقیق برای ازدواج

چه کسی رو برای تحقیق بفرستیم ؟

در مورد خواستگار آشنا هم باید تحقیق کنید

طرح سوالات مناسب تحقیق برای ازدواج

چرا دکتر فرهنگ میگه 3 ماه باید تحقیقات طول بکشه

کوتاهی در تحقیق رو نمیشه با تعیین مهریه بالا جبران کرد

شیوه مناسب تحقیق برای ازدواج

تحقیق در مورد کفویت در ازدواج

دو تفکر غلطی که مانع تحقیق درست برای ازدواج هستند

مراحل تحقیق برای ازدواج

در شهرهای بزرگ، ملت چطور از هم تحقیق میکنن!؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)