سلام

سوال من از دختر خانم هاست :

با پسری که میخواهید ازدواج کنید، آیا ازش برگه گواهی عدم اعتیاد میخواهید؟ آیا این توهین به اون پسر محسوب نمیشه؟ آیا پسر بدش نمیاد؟ آیا برگه گواهی عدم اعتیاد پسر را حق دختر واسه ازدواج میدونین؟ لطفا دلیل خودتونم بگین .

سوال بعدیم اینه که:

چند ماه پیش یه آقایی که منو تو مسیر محل کارم میدیدن به من ابراز علاقه کرده و با خانواده هم برای خواستگاری اومدن، بعد از چند جلسه خواستگاری اون آقا مورد پسند من هم قرار گرفت و قرار شده تا چند وقت دیگه تاریخ مراسم عقد هم توسط بزرگترها مشخص بشه.

حالا سوال من اینه که به نظر شما از شروط ضمن عقد کدوماشو از ایشون بخوام که در عقد باشه؟ راستش من تا حالا روم نشده با اون آقا از شروط ضمن عقد حرفی بزنم . به نظر شما اصلا این شروط لازمه ؟

شما اگه بخواین ازدواج کنین کدوم یکی از این شرط های زیر رو واسه ازدواج از طرف مقابل درخواست میکنین؟ چرا؟ استدلالتون را بگین ؟ چطور باید این ها رو خواست که طرف مقابل بهش برنخوره و ناراحت نشه ؟

بعضی از این شرط ها رو در زیر برای کسانی که نمیدونن از یک سایت آوردم :

این شروط باید با عبارات حقوقی معینی در عقد نامه نوشته شود و در صورت ذکر نشدن برخی عبارات خاص حقوقی از حیث اعتبار خارج است و نمی توان به آنها استناد کرد. بنابراین در زیر هفت شرط ضمن عقدی که برخی از حقوق شما را تضمین می کند با عبارات حقوقی آورده شده است که عینا می توان به عنوان شروط ضمن عقد از آنها استفاده کرد.

1- زوج به زوجه وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر می دهد تا زوجه در هر زمانی که بخواهد از جانب زوج اقدام به متارکه کرده و از قید زوجیت خود را رها کند، به هر طریق اعم از اخذ یا بذل مهریه.

2- زوجه اجازه دارد از هم اکنون هرگاه خواست به خارج از کشور برود و نیاز به اجازه مجدد زوج ندارد، چه برای اخذ یا تمدید یا تجدید گذرنامه و این اجازه دائمی است.

3- زوجه حق ادامه تحصیل تا هر مرحله ای که لازم بداند و در هر مکان و محلی که ایجاب کند مخیر است.

4- زوج، زوجه را در انتخاب هر شغلی که مایل باشد و هر کجا که بتواند کار کند، مخیر می کند و اجازه می دهد که مشغول به کار شود.

5- زوج و زوجه متعهد می شوند هنگام جدایی اعم از اینکه متارکه به درخواست مرد باشد یا به درخواست زن کلیه دارایی که بعد از ازدواج دائم زوجین به دست می آورند بین آنها به مناصفه تقسیم شود.

6- حق انتخاب مسکن و تعیین شهر یا محلی که زندگی مشترک در آنجا ادامه پیدا کند با زوجه خواهد بود.

7- اگر در آینده زوجین دارای فرزند شدند و طلاق اتفاق افتاد حضانت فرزندان به عهده زوجه باشد و در صورت خروج از کشور نیازی به اذن پدر ندارند.

ممنون از نظراتتون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) شروط ضمن عقد (۱۱ مطلب مشابه)