سلام
پسری ۱۸ ساله هستم می خوام  برم کلاس رزمی ولی نمی دونم چه کلاسی برم . قدم حدود ۱۷۰ و جثه متوسط دارم . رشته رزمی کاربردی می خوام هم برای سلامت بدن لاغر کردن خودم و هم برای مراقبت از خود در برابر دیگران و هم اگر شد راهی برای مسابقات داشته باشه .
راستش رشته ... فقط مخصوص مسابقات هست و فقط با پا کار می کنن کلی هم محافظ داره به نوعی من اصلا این رشته رو رزمی نمی دونم . رشته هایی مثل بوکس و کیک بوکسینگ  بیستر مشت هست و باید قدرت بدنی و جثه خوبی داشته باشی تا موفق بشی .
ولی من چون جثه بزرگی ندارم دنبال یک رشته هستم که بیشتر با یاد گرفتن فنون انجام بشه خیلی ها میگن دفاع شخصی خوبه  ولی دفاع شخصی مسابقات نداره . رده بندی ( کمربند ) هم نداره فقط دفاع است اکثرا استفاده از نیروی حریف برای مقابله با اون ولی من دنبال رشته ای هستم که هم بدن رو پرورش بده هم مسابقات داشته باشه هم فنون زیادی داشته باشه .
به نظر شما چه رشته ای برم خودم تمایل به کونگ فو دارم ولی اطلاعاتی در موردش ندارم راستش از حرکات رزمی که تو فیلم ها دیدم مثل جکی جان و بروسلی به رشته رزمیش خیلی علاقه مندم فکر کنم کونگ فو باشه .

می خواستم شما اگه رفتین یا اطلاع دارین یکی رو بهم پیشنهاد بدین فقط رشته های خطرناکی مثل موی تای و ... پیشنهاد ندین که ضربات خطرناک داره .  ما رو تو تمرینات ناک اوت نکنن  . البته یکمم خجالت می کشم برم با بچه های خیلی کوچک تر از خودم تمرین کنم .
یکی هم شنا می خوام برم یاد بگیرم متاسفانه بلد نیستم فقط می خوام بدونم چند جلسه طول می کشه روی آب موندن رو یاد بگیرم ؟ اونجا هم باید احتمال با بچه های کوچیک تمرین کنم .
لطفا اگه در مورد هزینه کلاس های رزمی و تعداد جلساتش در هفته و کلا چند ساعت زمانم رو در هفته می گیره اگه می دونید بگید . اگه هم کسی در شهر رشت  کلاس رزمی رو  می شناسه لطفا مکانش رو و اسمش رو معرفی کنه .
ممنون که وقتتون در اختیارم گذاشتید دوستان که تجربه دارن لطفا راهنماییم کنن.
با تشکر 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
لاغری، چاقی و تناسب اندام (۸۰ مطلب مشابه)