سلام
این سومین پست امروزه که وادار به نوشتنش میشم !
عده ای از دوستان هستند که از بین نظرات مثبت و منفی یا برای این که دعوا نشه بگیم گروه 1 و گروه 2 وبلاگ خانواده برتر ، نظرات گروه 1 یا 2 رو مد نظر قرار میدن و بعد گله می کنن که خانواده برتر روی من تاثیر منفی داشته .

یه سوال مطرح میشه ، مثلا یکی میگه به ارتباط مجازی با جنس مخالف ادامه بدم یا خیر ، خب عده ای هستند که میگن ادامه بده ولی احتیاط کن و ... ، عده ای هم هستند که میگن این گونه روابط آخر و عاقبت خوشی نداره . بهتره که این ارتباط رو قطع کنید .

دوستی میاد نظر اول رو انتخاب میکنه و آسیب می بینه ، یا نظر گروه دو رو قبول می کنه و ضرر می کنه ( فعلا با خوب و بد بودن پیشنهادات کاری نداریم ) آیا می تونه گله کنه که من به نظرات عده ای از کاربران خانواده برتر عمل کردم و آسیب دیدم ؟! پس خانواده برتر وبلاگ مفیدی نیست و من دیگه نمیام !

متاسفانه عده ای از کسانی که از خانواده برتر بازدید می کنن چنین اخلاقی دارن ، از بین نظرات انتخاب خودشون رو می کنن و وقتی آسیب می بینن میگن تقصیر من نبود .

سوابق فکری و اون چیزی که بهش معتقدیم در انتخابی که می کنیم تاثیر بسزایی دارن . ما مختاریم که از بین بد و خوب یکی رو انتخاب کنیم . اگه بد رو انتخاب کردیم تقصیر خودمونه و اگه خوب رو انتخاب کردیم بازم خوش به حال خودمونه ! می خوام بگم گذشته ما در انتخاب ما تاثیر داره ، پس به عقیده بنده نقش گذشته و طرز فکر هر کسی ، در انتخاب هایی که می کنه بیشتر از نظرات دیگران هستش . مثلا کسی که در یه خانواده مذهبی بزرگ شده سوال می کنه نماز بخونم یا نخونم ؟! عده ای میگن بخون ، عده ای هم میگن نخون ! طبیعتا امکان این که سوال کننده به نظرات گروه اول عمل کنه بسیار بالاست . چون زمینه ی پذیرش نظر گروه اول رو داره .

شمایی که انتخاب منفی می کنید و آسیب می بینید به جای این که بگید تقصیر فلانی بود باید بگید انتخابم اشتباه بود . و برای این که علت انتخاب تون رو پیدا کنید باید به طرز فکر ، گذشته و اطرافیان تون توجه کنید . باید بررسی کنید چه زمینه های باعث شد که نظر فلان گروه رو انتخاب کنم ؟

یاد آوری :

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)