سلام
یه خانمم و... سنم بماند . مطلبی تو ذهنمه و میخوام نظرات شما رو هم بشنوم. قبلش بگم که دوس نداشتم در این مورد بحث کنم چون  مسایل مهمتری برا بحث وجود دارن بحث مشکلات عمومی که خیلیامون باهاش درگیریم اما با توجه به پستای زیادی که در مورد زنان و پوشش زنان تو جامعه وجود داره و همه تو همین پستا میان راجع به ریزترین و شخصی ترین مسایل زنان نسخه میدن نظر میدن حدود تعیین میکنن خواستم منم حرفمو بزنم ببینم چقدر درست فکر میکنم و چقدر نادرست  ...
کشورای دیگه رو کاری ندارم اما تو کشور ما تا بحث ،فساد، فحشا، عفاف و پاکدامنی و اصطلاحات مشابه میشه همه ذهن ها میره سمت خانمها .. من فکر میکنم متاسفانه تو ایران خانمها یکم که نه ، زیادی مظلوم واقع شدن و بی جهت همه تقصیرا و مسولیت ها متوجه زنانه . هم تو دنیای واقعی هم مجازی خیلی ها فقط زنان رو مسئول میدونن و مدام سعی دارن زنان را بکوبند که تنها عامل فسادن و مدام بحث میشه . هی بحث میشه .

راجع به چادر زنان،سبیل برداشتن یا نداشتن زنان، ابرو، گیره روسری، انگشتر و ... . از جزئی ترین جزئیات بگیر تا کلیات . طوری که ادم واقعا از این همه حدود قائل شدن برا هر مساله کوچک و ریزی که مبادا مردی تحریک بشه  دلزده میشه حالش بهم میخوره خسته میشه . هیچ نتیجه ای هم حاصل نمیشه نهایتا فقط بحث و بحث ...
یه عده میگن با دختر آرایش کرده تحریک میشیم یه عده با دختر ساده یه عده  چادر یه عده  مانتو
این بحثا خوبه اما نه بحثای بی سروتهی که قراره زنان رو با هر نوع پوششی بکوبیم و نقش مردان رو نادیده بگیریم . منظور من اینه؛
بهتره بحث های الکی رو خاتمه بدیم هیچ وقت نخواهیم تونست همه جامعه رو به یه شکل و واحد در بیاریم که البته انتظار بیجایی هم هست با خیل عظیم مشکلاتی که مردم اعم از زنان و مردان جامعه دارن دیگه بحث حجاب تقریبا برای یه عده بحث تفریحی و سرگرمی به حساب میاد . 
اما اما اگه قرار بر همچنان بحث و  سخت گیری باشه  در مورد پوشش زنان !!! و اونم به این دلیل که جامعه از هم میپاشه !!!  بااااید این سختگیری ها به همون اندازه در مورد مردان هم وجود داشته باشه . 
مسئولین ، خود مردم و ماها این دید رو تغییر بدیم و نذاریم زنان ما بیشتر از این تو مشقت و سختی باشن چون این بحثای به ظاهر به نفع زنان به جای بالا بردن ارزش زنان اونها رو بیشتر میرنجونه و برعکس روز به روز منفعل تر و منزوی تر میشن چون با سختگیری های الکی و بی مورد یه جو بلاتکلیفی برا خانما ایجاد میشه که انگار هر جوری باشن بالاخره تحریک امیزن!!! چادری باشن یا مانتوی، مانتو تنگ باشه یا گشاد. چادر گلدار باشه یا ساده، عبایی باشه یا قجری، صورت آرایش شده باشه یا نه رژ کم رنگ باشه یا بیرنگ یا پر رنگ ... در همه حالتا تحریک آمیزن!!! این جویه که ماها داریم درستش میکنیم با فتواهای عجیب و غریبمون ...اما سخت گیری رو مردان انجام نمیشه  . خیلی ها فکر میکنن زنان تو خیابون با دیدن مردا تحریک نمیشن یا فقط با مثلا با لمس سینه و ... تحریک میشن . تنوع طلب نیستن ، یا مثلا لمسی هستن ،‌ اما واقعا اینطور نیست . زنان تنوع طلب تر هستن !!!!
خود من شخصا با دیدن مردانی با خصوصیات و پوشش خاص تحریک میشم ، البته من متاهلم و حواسم به خودم و زندگیم هست رو خودم کنترل دارم . حتی زمانی زمینه گناه و روابط مختلف برام فراهم بود با توجه به اینکه مطلقه بودم و تنها زندگی میکردم پیشنهاد مشروع و نامشروع از مردان مختلف داشتم اما قاطعیت و شجاعت لازم رو داشتم که  بدون گناه و حتی از راه شرعی (صیغه موقت) زندگی کنم اما همه زنان و دختران که انقدر قوی نیستن که از غرایزشون چشم پوشی کنن .
زنان مطلقه ای میشناسم که با وجود داشتن خواستگار خوب حاضر به ازدواج نیستن و روابط کوتاه مدت و صیغه رو ترجیح میدن علتشم حضور مردان تحریک کننده در جامعه هستش مگه ما همین استدلال رو در مورد پسران نداریم؟ مگه بیشترمون  نمیگیم اینکه پسرا برا ازدواج مشتاق نیستن چون یه دلیل مهمش اینه که دختران بدحجاب و یا زنان مطلقه ی بی قید و بند زیاد شدن؟ زنی مطلقه رو میشناسم که صرفا واسه هیکل درشت یه پسر پیشنهاد صیغه موقت بهش داده مدتی با هم بودن شاید خیلی خیلی سطحی و ابتدای باشه حرفم اما به نظرتون اگه اون اقا یکم خودشونو میپوشوند و بدنشو به نمایش نمیذاشت اون خانم بش چراغ میداد که الان کارشون به رابطه موقت بکشه؟
دیدن مردانی با ویژگی های خاص ... یه صحنه اتشین برا بنده و امثال من به حساب میاد ( که کمم نیستیم ) اما همه میان بحث میکنن که بلاخره یه خانم چادری روسری رنگی سر کنه یا نه ...
یا مردانی با صدای بم و دستهای زمخت و ... برا بنده خیلی تحریک کنندست ...
خب بعضیا که چنته شون همیشه پره از  فتواهای ریز و درشته چرا تذکری به مردا نمیدن؟ و اگه تذکری هست چرا نمیبینیم چرا جدیت لازمو ندارن . البته دینمون گفته به مردان "نگاهتان را حفظ.کنید"که به نظرم هیچ بازدارندگی و نهی و تاکید  لازم رو نداره
در نهایت زنان فقط مقصر شناخته میشوند فرهنگ نادرست ما سختگیری در مورد مردان نداره اما تا دلت بخواد در مورد زنان صدها تفسیر و نسخه وجود داره که بلاخره مثلا  یه ضد افتاب میتونن بزنن یا نه !؟ اما مردان مسئولیتی رو دوش خودشون حس نمیکنن
نتیجه سختگیری های ما میشه منزوی و سردرگم شدن زنان ، محدودیت های نفس گیر علیه زنان و در مقابل ازادی های روز افزون زنان ...
در اخر اینم بگم که من اطلاعات دینی خاصی ندارم و این حرفام برداشت خودم از اطرافیانم و محیطم هستش اگه منبعی سراغ دارین که به همون اندازه در مورد مردان هم سختگیری وجود داره اشاره کنین
منتظر کامنت هاتون هستم
شما چی فکر می کنید ؟

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مسائل زنان (۱۸۵ مطلب مشابه) مسائل زنان مطلقه و بیوه (۳۵ مطلب مشابه)