سلام به همه

وقت دوستان گرفته نشه میرم سر اصل مطلب و سوال:
همه ما میدونیم به هر شغل و رشته ای علاقه داشته باشیم و روی همون هدف ( شغل ، درس ، ورزش ) تمرکز کنیم و فقط بخش مادی هدف رو نبینیم پیشرفت میکنیم...

حالا اگه از سن پایین روی همون کار یا درس تمرکز کنیم و همونو ادامه بدیم قطعا ادم موفق میشیم یا ادم خیلی معروف و مشهور اگه هم از این شاخه و به اون شاخه بپریم به هیچ جایی نمیرسیم مثل من و خیلی های دیگه...

وقتی سن رفت بالای 20 خیلی ها از تو انتظار دارن پول در بیاری و روی پای خودت وایسی حالا اگه خانواده فقیری باشیم که اوضاع حساس تر میشه...

کلا این مطلبم درباره از این شاخه به اون شاخه پریدن و تمرکز نکردن روی کاری هست، حالا میتونه هر چی باشه و اینجا میخوایم دلایل این سردرگمی و بی هدفی و سرگردان بودنمون رو پیدا کنیم که بیشتر مربوط میشه به فکر و روان ادم که نتونسته تو این قسمت که شاید بزرگترین و اصلی ترین بخش زندگیه هر کسی هست خوب عمل کنه...

مثلا خود من پسری هستم بیست و چند ساله که خیلی شغل هارو امتحان کردم و توی هر کدوم فقط چند ماه دوام اوردم و توی تحصیلات هم همینجور ...

شاید این قضیه خیلی ها رو آزار بده ، وقتی ببینی همسن و سالات و از تو کوچکتر به جایگاه های خوبی تو جامعه رسیدن مثل بعضی فوتبالیست ها، خواننده ها، دانشجوها ،خیلی هاشون هنوز 25 سالشونم نشده که سالانه میلیون ها یورو درامد دارن و تعداد انگشت شماری هم نیستن!!

یا خیلی های دیگه هستن با درامد کم اما اینده شغلی شون تضمین شدس یا پیشرفتهای بزرگی در انتظارشونه ...

اینا همه هدف داشتن، تونستن تو تخصص شون متمرکز بشن شایدم اصلا هدف خاصی نداشتن ولی یه جا بند شدن و از این شاخه ب اون شاخه نپریدن اما تونستن پیشرفت کنند . ولی بعضیا مثل من با اینکه سنمون بالا رفته اما هیچ پیشرفتی تو زندگیمون نکردیم .

دلیل این سردرگمی چی میتونه باشه؟ چرا نمیتونیم رو هدفی تمرکز کنیم ؟ چرا وقتی وارد کاری میشیم احساس میکنیم از یه جاهای دیگه عقب موندیم؟ و اونو ول میکنیم...!

هر کی هر چی میدونه بگه .


مرتبط:

چطوری احساس نیاز به موفقیت رو در خودم تقویت کنم؟

چرا با اینکه میدونیم یه سری کارها برامون خوبه ولی انجام شون نمیدیم؟

میتونم با تلاش کردن گذشته رو جبران کنم؟

خانواده چقدر در موفقیت افراد تاثیر داره؟

چه رابطه اى بین زیبایى و موفقیت فرد در اجتماع وجود دارد؟

در عدم موفقیت ما چه کسانی مقصرند، والدین، جامعه یا خودمان؟

چند نکته ی ساده برای موفقیت در زندگی

کتاب موفقیت نامحدود در بیست و یک روز آنتونی رابیز

معرفی کتاب های روانشناسی و موفقیت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)