سلام

من از کاربرای قدیم اینجام. 25 سالمه..

راستش یه سوالی داشتم که میخواستم پزشکای اینجا جوابمو بدن.

من 8 روز بود بیمارستان بستری بودم. و تازه دیروز بعد از ظهر مرخص شدم. قبلا زخم معده داشتم که با کمک پزشک فوق تخصص گوارشم درحال درمان بود و بهم گفته بود که سوسیس و کالباس و کلا غذاهای تند و اینا مصرف نکنم.. منم مصرف نمی کردم.. تا تقریبا 3 هفته پیش که دوستم رو دعوت کرده بودم خونه مون و کلی خوراکی اونم از نوع تندش خوردم.

فرداش دوباره با هم رفتیم پارک و مرغ سخاری و اینا خوردم.. همون فست فود. وقتی اومدم خونه تب شدید گرفتم.. طوری که وقتی رفتم درمانگاه، دکتر عمومی بهم 3 تا سرم داد با 6 تا آمپول تو یه روز.. وقتی زدم بهتر شدم منتها فقط تا فرداش .. از فرداش هرچی میخوردم، دریغ از حتی یه چیکه آب، گلاب به روتون، بالا میاوردم.. دوباره فرداش رفتم یه درمانگاه دیگه، بازم یه دکتر عمومی دیگه بهم یه سرم و یه آمپول عضلانی داد.. و زدم و فقط تا چند ساعت خوب بود حالم.. ولی باز دوباره اون حالتام شروع شد.. تهوع و استفراغ و اینا.. ینی اصلا معده م غذا قبول نمی کرد.
روز پنج شنبه همون هفته، شب با پدر و مادرم رفتیم قسمت اورژانس بیمارستان. (همون بیمارستانی که دکتر فوق تخصص خودمم توش کارمی کنه).

خلاصه یکی از دکترای اورژانس منو دید و معاینه کرد. گفت معده ت ورم کرده. باید روز شنبه بری پیش دکتر خودت .. شنبه رفتم. دکترم تا معاینه م کرد، گفت باید سریع بستری بشی..چون معده ت بدجور ورم کرده.. خلاصه .. همون روز بستری شدم .. و کلی آزمایش خون و سونوگرافی و « ام آر سی تی » و اینا شدم .. معلوم شد که مشکلم فقط معده نیست و من سنگ کیسه صفرا دارم. یه دکتر جراح اومد. گفت باید عمل بشم.. چون سنگ کیسه صفرا حرکت کرده رفته سمت مجاری معده م .. برای همونه که نمی تونم غذا بخورم.. خلاصه .. قرار بود عملم کنن.. که بازم یه دکتر فوق تخصص گوارش دیگه که مثل دکتر خودم خیلی ماهر بود، گفت فعلا دستور عمل باید لغو بشه.. چون همه شک کرده بودن که چرا یه دختر جوون باید سنگ کیسه صفرا داشته باشه و شاید دردش یه علت دیگه ای داشته باشه...

خلاصه، این دکتره، دستور آزمایش « سونو آندوسکپی » رو داد.. منو فرستادن با آمبولانس یه بیمارستان دیگه، که اونجا این دستگاه سونو آندوسکپی رو داشتن.. دکتری که خواست منو سونو آندوسکپی کنه، تا چشمام و صورتمو دید که زرد شده، گفت احتمال داره هپاتیت داشته باشی.. خلاصه .. این آزمایشم انجام شد و معلوم شد که سنگه کیسه صفرام حرکت نکرده و فعلا خطرش منو تهدید نمی کنه ولی احتمال هپاتیت A رو دادن  که ممکنه اون بوده باشه که باعث عفونت معده م شده..

خلاصه بازم کلی ازمایش و اینا گرفتن.. دکترا گفتن آزمایش خون هام خوب بوده تا الان و مشکل حادی نبوده... و هنوزم جواب آزمایش هپاتیتم نیومده. دکتر خودم گفت که ممکنه شاید اصلا هپاتیت  هم نبوده باشه و فقط یه عفونت ساده باشه.. راستی یادم رفت بگم که هر روز ازم آزمایش کبد می گرفتن.. آنتی بیوتیک م بهم میدادن. از طریق سرم و اینا .. که اول که آزمایشم اومده بود، نشون داده بود آنزیم های کبدم به خاطر این عفونته رفته بوده بالا و به خاطر همین چشمام زرد و پوستم زرد شده بوده .. ولی خب .. به خاطر این آنتی بیوتیک ها که بهم تزریق می کردن، آنزیم هام بهبود پیدا کرده و داره میاد پایین.. و حال عمومیم تقریبا بهتر شده... و زردی چشمم هم داره بهتر میشه .. اما دکتر خودم بهم گفته که سعی کنم به معده م فشار نیارم.. و تا هرچه قدر تونستم غذا بخورم.
نه زیاد که به معده مم فشار نیاد..

و بازم از دکترم پرسیدم که چرا کیسه صفرامو عمل نمی کنین که راحت بشم، گفت : وقتی حاد نشده و فعلا مشکلی برات به وجود نیاورده ما عمل نمی کنیم.. و یکی از دلایلشم به خاطر اینکه جوون هستم گفت.. و گفت هر وقت اورژانسی شد سریع دستور عمل میدیم و نگران نباش.. شاید این سنگ کیسه صفرا ممکنه مثلا حتی تا 40 سال دیگه هم درد نگیره.. و گفت غیرقابل پیش بینیه..

حالا سوال من از دکترای خانواده برتر و کسایی که اطلاعات دقیقی تو این زمینه دارن اینه که:
اگه کیسه صفرا سنگ ساز بشه ، و عمل نشه، می تونه باعث مرگ بیمار بشه ؟؟ یا هر مشکلی دیگه؟ یا اینکه به حرف دکترم گوش بدم و فعلا عمل نکنم تا زمانی که حاد نشده باشه؟
ممنون میشم اگه زودتر جوابمو بدین... چون دارم از استرس و نگرانی می میرم..
(راستی اینم بگم که از کل بدنم آزمایش گرفتن .. نه تهالم مشکل داره .. نه کلیه م .. همه چیم سالمه.. مثانه و سینه و اینا .. همه سالمه .. فقط این تشخیص صفرا و عفونت معده دادن. و اینکه به خاطر این مشکلم و اینکه کم غذا میخورم این چن روزه، شکمم (ببخشید، دفع مدفوعم) کلا سه بار بیشتر کار نکرده.. سه بار اونم با فاصله های مثلا یه روز درمیون و اینا.. )

حالا با توجه به این توضیحاتی که دادم، کسایی که درسشو خوندن، میشه راهنماییم کنن که آیا عمل نکردنش خطرناک نیس یا هست؟ ممنون..

ببخشید طولانی شد.

« مریم پاتر»


پرکاربردترین پست های خانواده برتر :

بهترین درسی که می تونید به یه نوجوان بدید چیه؟

بهترین درسی که در عمرتون گرفتید چی بوده؟

اگه پسری رو در رو ازم خواستگاری کرد چی بگم؟

چیکار کنیم که خواستگار بیاد برامون؟

چگونه آراسته تر و خوش تیپ تر به نظر برسیم؟

چطور خودارضایی و اعتیاد به فیلم های مستهجن رو برای همیشه ترک کردم

چی میشه که بعد از یه مدت عشق کمرنگ میشه و بعد از بین میره؟

انواع برخورد با غریزه ی جنسی در دوران مجردی

من زنم، مردهای هیز و خانم های بدحجاب رو حلال نمی کنم

چکار کنیم که ظاهر همسرمان را با دیگران مقایسه نکنیم؟

مجردها، به جای سرکوب میل جنسی، آن را مدیریت کنید

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

چیکار کنم شوهرم بهم وابسته بشه؟

متن سخنرانی های سمینار ازدواج موفق دکتر فرهنگ


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تجربیات پزشکی (۳۲۲ مطلب مشابه)