سلام خدمت همه اعضای مهربان و با تجربه خانواده برتر
موضوع بحث من درباره رابطه شغل و دانشگاه هست و فکر نمی‌کنم کسی به همچین مشکلی خورده باشه.
سعی می‌کنم بدون مقدمه و به صورت خلاصه سوالم رو بیان کنم. یه پسر هستم، ۱۸ ساله. ۴۰ روز هم مونده به کنکورم.
وضعیت درس ها خیلی رو به راه نیست. نه این که بد باشه، درس ها رو بلدم ولی حوصله تست زدن و روزی ۶ ساعت درس خوندن رو ندارم. وگرنه درس ها رو تموم کردم و فقط مونده تست زدن برای تسلط بیشتر.
به دلیل یه سری خصوصیات روانی که از بچگی بر من حاکم بوده و نمی‌خوام الآن بازش کنم، من تنها در صورتی علم رو یاد می‌گیرم که برام کاربردی باشه و ازش لذت ببرم.
علاقه من رشته کامپیوتر هست و اصلا هم ازش کوتاه نمیام، غرور ندارم ولی زمانی که واقع بینانه به مساله نگاه می‌کنم، می‌بینم که استعداد خوبی در برنامه نویسی دارم و خودم می‌تونم درس های نرم افزار رو بخونم و یاد بگیرم. برای برنامه نویسی فیلم های آموزشی زبان اصلی رو نگاه می‌کنم و با تمرین یاد می‌گیرم. البته همه اینایی که گفتم لطف و محبت خدا در زندگی منه که باعث شده من علاقه زیادی به این مبحث داشته باشم، از یاد گیری اش خسته نشم و عاشق نرم افزار باشم.

حالا مشکل اصلی اینه که دیگران و افراد کنار من فکر می‌کنن که فقط دانشگاه دولتی به درد می‌خوره. حقیقتش بر خلاف نظر اطرافیانم کنکور آزاد و پیام نور رو هم ثبت نام کردم.
به دلیل همون خاصیت روانی‌ام، اصلا نمی‌تونم تو تخمین رتبه آزمون ها رتبه زیر ۱۵۰۰۰ کسب کنم. خب علاقه ندارم به درس ها، زجر کشیدن خالصه. وقتی هیچ کاربردی از فیزیک و شیمی تو زندگیم نمی‌بینم چرا خودمو اذیت کنم؟ تنها کاربرد این درس ها اینه که رتبه کنکورت بهتر بشه و به به و چه چه دیگران رو به دنبال داشته باشه.
من می‌گم تا روز کنکور علاوه بر مرور و تست زدن، به برنامه نویسی هم بپردازم. بعدشم برم دانشگاه آزاد شهر خودمون.
چرا تا روز کنکور خودم رو زجر بدم وقتی می‌بینم هیچ کدوم از تراز های آزمونم بالای ۶۰۰۰ نمیاد؟
توی شیراز هم زندگی می‌کنیم. دانشگاه آزادش بد نیست ولی دولتی‌اش خیلی عالیه. ولی چه فایده که من هر چی تلاش می‌کنم و خودم رو با این درس ها شکنجه می‌دم هیچ نتیجه ای نمی‌گیرم.
راحت همون تلاش حداقلی خودم رو داشته باشم و برم آزاد، سپس می‌تونم با استاد ها در ارتباط باشم و خودم رو بکشم بالا. چون تحقیق کردم و دیدم استاد های دانشگاه دولتی و آزاد شیراز توی رشته کامپیوتر اکثرا یکی هستند. پیشنهاد دوستانی که تجربه داشتند چیه؟
ولی واقعا برنامه نویسی رو دوست دارم، توش استعداد بسیار عالی دارم و مطمئنم عشق و علاقه اصلی زندگی ام نرم افزار هست.
راستی کسی تجربه برنامه نویسی دات نت روی مک او اس رو داشته؟ دات نت روی ویندوز بهتر جواب میده یا روی مک ؟
با تشکر، امین

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)