سلام

یکی از آرزوها و شروط ازدواج  بعضی دختران و پسران این است که طرف قبل از ازدواج پاک بوده باشد . البته منظور بنده از پاک بودن دوری طرف از رابطه دوستی یا رابطه جنسی و حتی چیزی به نام دوستی اجتماعی است .

فرض کنید شما موفق شدین تا با چنین شخصی ازدواج نمایید اما این تمام ماجرا نیست. ماجرا گاهی از انجا اغاز می شود که شخص مورد نظر بنابر هر دلیلی مانند گذشته پاک نمی ماند آنهم در زمانی که  طرف دلش رو خوش کرده است که همسر من قبل ازدواج پاک بوده و بعد ازدواج هم پاک خواهد ماند یا حتی گاهی خود طرف مغرور می شه به پاک بودن خودش در زمان پیش از ازدواج و فکر می کنه انسان دگرگون نمی شود غافل از اینکه نفس اماره انسان یا شیطانم بدش نمیاد غرور این آدم رو له کنه و او را وسوسه کنه برای برقراری رابطه با فرد سوم!!!. اگر حتی رابطه هم نداشته باشد اما بگو بخند و شوخی هاش و نگاه های  جنسیش بیشتر می شود!!!.

کاربران أرجمند انگیزه بنده  از این پست فراخواندن شما به بحث و بررسی درباره زوایا و ابعاد این مسئله می باشد. بحث درباره علت ها و دلایلی که سبب شده که افراد پاک ( قبل ازدواج ) از پرده پاکی بیرون بیان و دچار کجروی شوند. همچنین راه های منطقی برای پیشگیری از آنها. البته عده ای در پاسخ می گویند که حتما طرفین انتظارات همدیگر را بر آورد نمی کنند و بدین ترتیب یکی از طرفین میره سمت خیانت.

خوب پرسش مهم اینجا هم هست که طرف تا قبل ازدواج پاک بوده و خودش رو کنترل کرده چطور هست یهو بره سمت فرد سوم برای تلافی کمبودها. افراد خوب و پاک معمولا نمیرند سمت خیانت بلکه طلاق یا تنبیه طرف رو در نظر دارند.

البته پاسخ دیگر اینه که انسانها قابل تغییرند. اما چرا و چه مواردی سبب میشه تغییر پیدا کنند؟ آیا مربوط به اینه که در دوران مجردی هنوز اون لذت جنسی و عاطفی رو نچشیده اند که پاک بوده اند؟ یا دلایل دیگر؟ البته اهمیت این پست شاید از این لحاظ باشد که افراد به داشته های خود مغرور نشوند ( پاکی خود یا همسر ) بلکه سعی کنند روز به روز این نعمت بزرگ را به پا دارند تا هم دنیاییشان بهتر شود هم قیامت.همچنین از خطر انحرافات روز افزون که حتی جلو افراد متأهل سبز می شود بپرهیزند.

البته بنده مواردی درباره علت های پاک نماندن در ذهنم هست که بعدها اگر کاربران اشاره نکردن بنده خودم جداگانه اشاره خواهم کرد اما باز هم می خواهم تجربه و مشاهده و نظر کابران رو بدونم تا بهتر زوایای تاریک آن روشن شود.

پیشاپیش ممنونم از پاسخ شما.

سعید کرمی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)