سلام

خانمی هستم که یکساله عقدم . شکر خدا همسر خوبی دارم و خیلی همدیگه رو دوست داریم . هر دو خانواده هم از نظر مالی در سطح متوسطی هستیم . ولی سوالی از دوستان دارم البته اینی که میخوام بگم مشکل و درد سر نیست فقط احساس کردم بهتره بیام اینجا از خانم های باتجربه سوال کنم تا یه چیزایی دستم بیاد چون نمیتونم از فامیلام بپرسم.

خانم های محترم تا حالا شده همسرتون یا خانواده همسرتون به رسم و رسومات پایبند نباشن و عرف رو بجا نیارن؟ یا همسرتون واسه روزای خاص براتون کادو نیاره ؟

مثلا من موقع بله برونم خانواده همسرم برام انگشتر نشون یا سکه نیاوردن و فقط یه دسته گل و شیرینی آوردن .در صورتی که انگشتر نشون فک کنم تو همه جای ایران رسم باشه که بدن و دو تا خواهرامم تو بله برونشون گرفتن.

یا همسرم اسفند ماه روز زن بهم کادو نداد و روز اول عید فقط یه ربع سکه داد !! یا نیمه شعبان یا سپندانگان هیچ کادویی از همسرم نگرفتم! سر عقد هم مادر شوهرم زیر لفظی یه انگشتر فوق العاده سبک و معمولی و بی ارزش داد ... شب یلدا همسرم برام یه ظرف شکستنی آورد !

توی مراسم عقدم خونوادشون یا همسرم بهم شاباش ندادن !(که البته من با شاباش موافق نیستم ولی چون عرف هست گفتم)
یا ...

کلا خونواده همسرم توی این یکسال خیلی واسم توی این مدت کار خاصی نکردن و خرجی ندادن در صورتی که من تک عروسم... البته خب خونواده نجیب و آرومی هستن و شکر خدا کاری به کارم ندارن منم باهاشون خوبم و دوستشون هم دارم و احترام همو داریم .اینم بگم که بابت هر کاری هم کردن چه همسرم چه پدر و مادرش ازشون تشکر کردم .

البته اینم قبول دارم که ارزش کادو به مبلغش نیست و بیشتر جنبه معنوی داره . ولی خب گاهی اوقات واقعا ناراحت شدم و بهم برخورده و احساس کردم که انگار یه چیزی از بقیه کمتر دارم که اینا انقدر کمم میذارن و خودشون رو راحت میکنن .

ضمنا من دختر متوقع یا تجملاتی نیستم یا هدیه ارزشمند یا گرون قیمت ازشون نخواستم فقط در حد عرف .ولی اطرافم رو نگاه میکنم میبینم انگار فقط منم که با بقیه دخترای فامیل فرق دارم .البته میدونم مقایسه کار خوبی نیست .

همینطور وقتی عکس های اینستاگرام رو نگاه میکنم که اینقدر هدایا و کادوهای ارزشمند میگیرن یه خرده ناراحت میشم .ولی هنوز نذاشتم این کم و کسری ها به روابطمون خدا نکرده لطمه بزنه .

حالا سوالم اینه که بنظرتون باید این کم و کسری ها رو با همسر عنوان کرد؟ که البته من توی این مدت هنوز هیچی نگفتم چون احساس میکنم آدم ارزشش پائین میاد و از طرفی نخواستم همسرمو ناراحت کنم یا زحمتی که کشیدن رو زیر سوال ببرم .(هر چند اگه سبک هم بوده )

اگر نگم همسرم نمیگه این دختر هیچی حالیش نیست؟ و به کارش ادامه نمیده؟ اگر قراره باشه عنوان بشه چطوری باید بیان کرد؟ مثلا من چطوری به شوهرم بگم چرا توی مراسم بله برون واسم یه انگشتر نشون نیاوردی؟ اصلا لازمه که بیان بشه یا نه ؟

خواهشا خواهشا نیاید کامنت بذارید بگید اوووه خوشی زده زیر دلت و چه عروس لوسی و فلان ...بله منم زندگیم بی مشکل نیست و مسائل خیلی خیلی مهم تر هم هست که درگیرشم .

بازم تاکید میکنم این واسه من یه مشکل بزرگ نیست و فقط و فقط میخوام بدونم عکس العملتون توی این مواقع چی بوده؟ و دوست دارم فقط جواب سوالمو بدید .

مرسی از اینکه جواب میدید .


مرتبط با خرید هدیه:

برای آشتی کردن با نامزدم چه هدیه ای بخرم؟

هدیه تولد یه برادر خودخواه، مغرور و پرتوقع چی باشه بهتره؟

هدیه عروسی به پدر و مادر

در اولین سالگرد ازدواج ،‌برای شوهرم چه هدیه ای بخرم؟

بهترین هدیه برای مادرم چه چیزی میتونه باشه؟

چگونه میتوان با هدیه برای مردان لحظات هیجان انگیزی فراهم آورد؟

بیائید به هر مناسبتی هدیه بدیم

چه هدیه ای میتونه پسرها رو خوشحال تر کنه؟

خانم ها، از چه هدیه ای خوش تون میاد؟

سوال در مورد کادوهای سر سفره عقد

برای بار اول می خوام دایی بشم ، کادو چی بخرم؟

بحث در مورد کادو برای رسم مادر زن سلام


بیشتر بخوانید ...

همسرم نسبت به من احساس نزدیکی نمیکنه

گفتن دوستت دارم به آقایون باعث بی علاقگی اونا به زن میشه؟

چکار کنم شوهرم از رفیق بازی دست برداره؟

به شوهر زیاد محبت کنی ازت فاصله میگیره؟!

بچه گونه صحبت کردن خانم رو لوس بازی می دونید؟

برنامه ریزی شوهرم به هم خورده، احساس می کنم منو مقصر میدونه

چکار کنم شوهرم دوستم داشته باشه ؟

نشانه های دوست داشتن خانم ها توسط شوهرشون

شوهرم منو دوست نداره که همش سرش توی گوشیه

از کجا بفهمم شوهرم زندگی با من رو دوست داره یا نه ؟

چکار کنم شوهرم رو مثل قبل دوست داشته باشم؟

دوست دارم بدونم روش درست رفتار با شوهر چطوریه؟

شوهرم دوستم نداره چه کار کنم ؟

نگرانم نتونم شوهرم رو در دوران عقد راضی نگه دارم

راه های وابسته کردن شوهر رو می خوام یاد بگیرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه)