عرض سلام و ادب خدمت اعضا محترم

سئوال که داشتم از حضورتون میشه گفت جوابش مشخصه فقط از اونایی که احتمالا تجربه ای دارن در این باره خواستم اگر زحمتی نیست در اختیارم بذارن.

من دیپلم فنی نظام جدید دارم چند سال پیش که دیپلم گرفتم دانشگاه هم قبول شدم حالا به دلایلی که مهم تر از همش حماقت خودم بود نرفتم. حتی یکسال بعدش هم که رفتم خدمت سربازی و محل خدمتم شهر محل زندگیم بود شرایط واسم مهیا بود ولی باز هم نرفتم حتی بعد از خدمت هم علی رغم اصرار پدر و مادرم و خواهرهام که ادامه بده تحصیلت رو متاسفانه باز هم از خر شیطون پیاده نشدم.

چند سال بعد توی شغل و کارم موفق بودم جوری که الان مشکلی به لحاظ مالی و اعتباری الحمدا... ندارم. ولی همیشه و هر لحظه یه حس کمبود دارم و همیشه خودم رو سرزنش میکنم که چرا ادامه تحصیل ندادم. اهل تعریف از خود نیستم اینجا هم جاش نیست ولی باور کنید سال اول دبیرستان ممتاز ترین دبیرستان شیراز بدون هیچ مشکل قبولم کردن . معدلم ۱۹ بود اون یه نمره هم که کم داشتم به خاطر یه مقدار شر و شور بودنم بود به قول ناظم مدرسه صبح به صبح خودت بیا در دفتر وایسا که هی نیان شکایتت کنن که فلانی ته صف فلان کرد بهمان کرد.

خلاصه یکسال اول دبیرستان که گذروندم و تمام رشته ها رو آوردم یه کنکور بود واسه ورود به هنرستان که همونم قبول شدم اتفاقا رشته برق که رشته بالایی محسوب میشد قبول شدم. چون علاقم به اتومکانیک بود تغییر رشته دادم و ادامه دادم .

داخل هنرستان نمازی که یکی از بهترین معروفترین هنرستان ها هست مشغول شدم و دیپلم گرفتم یک مقام المپیاد هم به دست آوردم ولی تمام اینا در یه نقطه متوقف شد. حالا سئوال اصلیم اینه که من که پیش دانشگاهی نرفتم و مدرکش رو ندارم البته دیپلم با معدل ۱۸/۵دارم اگر الان اقدام کنم واسه ورود به دانشگاه واسه رشته های نظری طبعا نیاز به مدرک پیش دانشگاهی دارم آیا راهی هست که بشه وارد دانشگاه بشم بدون مدرک پیش دانشگاهی ؟

البته جوری که تا زمان اتمام دانشگاه مدرک پیش دانشگاهی رو بگیرم یعنی تا مدرک پیش رو ندم دانشگاه باهام تسویه نکنه.؟ مثلا یه وثیقه بذارم یا تعهد بدم آیا راهی وجود داره؟ میدونم الان میگین چه عجله ای هست اول برو پیش بعد برو ادامه بده حق باشماست راه منطقی و درستش همینه چیزی که هست بخاطر شرایط کارم وسنم (۲۸سال) زیاد شرایطم جور نیست که یکسال یا ۶ ماه رو صرف پیش دانشگاهی کنم وگرنه حرف اونایی که میگن از راهش وارد شو درسته.

بالاخره هر راهی یه میان بر هم داره‌. اگر کسی تجربه ای داره یا اطلاع دقیقی داره ممنون میشم در اختیارم بذاره. از اینکه وقت گذاشتین و خوندین سئوالم رو کمال تشکر دارم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)