سلام

ما و یه خانواده محترم ، پونزده سال همسایه بودیم . اینا یه دختر خانومى داشتن به اسم ... خانوم . اولا که من ١٢ سالم بود اصلا ازش خوشم نمیومد . میگفتم چقدر گوشت تلخه و این حرفا . اصلا نمیخواستم قیافه شو ببینم چند بارم باهاش دعوا کردم ! گذشت و گذشت . از ١٦ سالگى عاشقش شدم . فکر کردم واسه سن بلوغه . درسمو خوندم و با کلى زحمت رشته خوبى قبول شدم و مدت کمى رفتم خارج از کشور . اومدم ، باز دیدمش و بازم عاشقش بودم . واقعا از ذهنم فراموش نمیشه .

باور کنید اصلا خوشگل نیست ولى واسه من از همه قشنگ تره . جالبه براتون بگم سبزه ست ، مو هاش کم پشت ، خلاصه چشم رنگى هم نیست ، پولدارم نیست ، شاغلم نیست ، رشته اش پزشکى هم نیست . ولى من دیوونشم . میبینمش ماتم میبره . صداش برام موج ارامشه . تو اوج عصبانیت باشم با صداش اروم میشم . حالا میخوام ازش خواستگارى کنم ، از چند تا چیز میترسم ؛

پدر من ادم بد دهنى هست . تو نوجوونى زیاد با من دعوا میکرد . من همیشه ادم منزوى اى بودم و کار بیرون نمیکردم ، اینم میگفت مفت خور و بى عرضه و این همسایه پایینى مون میشنیدن . البته بعد ها تحت نظر روان پزشک خوب شدم . یا با مادرم زیاد دعوا میکرد . گر چه من اصلا به پدرم بى احترامى نکردم چون کسى جز پدر ادم ، ادمو نگه نمیداره .البته دلم که خیلى شکست  .

من الان با تلاش به خواسته هام رسیدم ، دست یار وکیل هستم و تا سال بعد خودم وکیل مستقل میشم ،ادم خوش اخلاق و مهربون ، با غیرت ، سابقه ام بد نبوده ، سر به زیر ، تا اونجا که شده حق الناس گردنم نبوده ، نماز هامو خوندم ، مادرم ادم خوبیه ، پدر منم على رغم بى دین و ایمون بودنش حلال خور و زحمت کشه ، از همه مهم تر من عاشق اون هستم ، ظاهرم معمولیه . اما از اون دختره سرتره چون واقعا خوشگل تر از ایشون خیلى زیاده . اما بازم میترسم ازشون خواستگارى کنم جوابشون منفى باشه .

اینم یکى از دل نوشته هام براى این خانوم که خواستم شما هم بخونید :) .

" ... عزیزم ، ستاره شب هاى تاریک من ، در پسِ آن رُخَت ، چه جادویى بسته شده که این چنین زیبایت کرده ؟

تمام ارزوى دل مشتاقم ، لمس طنین ناز صداى توست .

براى لحظه اى دیدنِت ، آسمون و کوه ها رو میفروشم ، تا فقط آن مهِ دلکش بر سر دیدگانم قرار گیرد .

هستىِ من ، آتشِ پروانه کُشِ قلب من ، به من بگو کِى آن هندسه ى زیبا سهم من خواهد شد ؟

خنده ى تو اشک شوق مرا در اورد .

من این سوده را به هیچ خنده اى نفروشم

... من ، دل با یاد تو هرگز نمیرد

گر رود زیر خاک ، به شوق بوى موى تو در خواب باشد

افتاب بخش طوفان روحم ،

نا خداى وجودم

ساقىِ حال خرابم

تو جان بخواه ، که مرگ در راه عشق شهادت است

تمام ارزویم خوشبختى توست ، چه با من چه بى من

دوست دارم زندگیم "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)