سلام

من دختری بیست و پنج ساله هستم . تقریبا چهار سال میشه که حجاب چادر رو انتخاب کردم و واقعا دوستش هم دارم .

الان دانشجو هستم و مساله ای که دارم اینه که خب من چادر میپوشم و همیشه میدونم که جامعه توقع خاصی از یه دختر چادری داره که مثلا همیشه مودب باشه همیشه متین رفتار کنه هیچوقت با یه پسر صحبت خاصی نداشته باشه . خب من شخصیتم خیلی اینجوری نیست، البته بی ادب و جلف نیستما، دوستام بهم میگن اجتماعی هستی ، من اعتماد به نفسم نسبتا بالاس، باهوشم، و ظاهرم هم خوبه خدا رو شکر و یه کمی هم شوخم تو برخورد با آقایون .

ولی مثل خیلی ها خب معذب نیستم، برام با دخترا فرقی ندارن، حریم ها رو سعی میکنم رد نکنم ولی خب راحتم دیگه باهاشون . الان من باید تظاهر کنم که معذبم که در موردم فکر بد نشه ؟ حقیقتش بخاطر این مساله عذاب وجدان دارم .

میخوام ببینم اولا پیشنهاد شما چیه؟ چه جوری باید رفتار کنم که ازم برداشت نادرست بوجود نیاد ( سعی کردم تغییر کنم ولی خب باور کنید تغییر دادن شخصیتی که چندین سال شکل گرفته راحت نیست ) . 

بعدشم یه سوال دارم، مثلا در مورد یه پسر خیلی منطقی نظر میدیم که مثلا ایشون درونگراست یا برون گرا، خجالتیه یا اجتماعی و... میگم که ویژگی هاش بدون قضاوت دیده میشه، اما یه دختر میشه مثلا خااانوووم یا جلف!!! حالا اگه چادری هم باشه که دیگه هیچی ...

آخه چرا ما اینجوری ایم؟


ارتباط با نامحرم :

چطور از دست دادن با دختران نامحرم طفره برم؟

نوع رفتار در برابر نامحرمانی که بزرگتر یا کوچکتر از ما هستند

فرهنگ غلط محرم تلقی کردن پسرخاله، شوهر عمه و ...

چطور به نامحرم های فامیل بفهمونم که دوست ندارم دست بدم

نحوه ی برخورد با خانم های محرم که پوشش مناسب ندارند

3 توصیه برای مدیریت روابط با نامحرم

نمیتونم تحمل کنم خانمم با یک مرد نامحرم گرم بگیره

آیا دست دادن دو تا نامحرم گاهی بدون اشکال میشه ؟!

سطح ارتباط با نامحرم در بین مذهبی ها

انتظار خدا از یه دختر مذهبی در برخورد با نامحرم ها چیه ؟

خانمم ازم می خواد که به رابطه ی گرم اون با نامحرم ها عادت کنم

خواستگاری دارم که در خانواده ی اونا محرم و نامحرم معنی نداره

بعضی ها اشتباها دست دادن به نامحرم را نشانه احترام می دانند

جاری من محرم و نامحرم سرش نمیشه

دست دادن دختر به مرد نامحرم

می خوام رفتارم رو با شوهر خواهرم اسلامی تر کنم


مرتبط:

بلند خندیدن باعث خراب شدن وجهه ی دختر میشه؟

نظر شما در مورد دخترهای فعال اجتماعی که در شهر معروف شدند

اشتباه می کنم که می خوام ۳ یا ۴ سال بزرگ تر از سنم به نظر برسم؟

مشکل اصلی من اینه که یه دختر اجتماعی نیستم

تعریف شما از دختر سرسنگین، اجتماعی و خوش اخلاق چیه ؟

حدود رفتار اجتماعی یک دختر در دانشگاه و محیط کاری

مشکل من اینه که یه دختر غیر اجتماعیم

دختری درونگرا هستم ولی مادرم به زور میخواد منو یه آدم اجتماعی کنه

چطوری میشه یه دختر هم با حیا باشه و هم اجتماعی ؟

تعریف شما از دختر اجتماعی چیه ؟

با شوخی کردن های جلف با پسران، تبدیل به دختر اجتماعی نمیشید

خنده ها و شوخی های زیاد دختر مورد علاقم نگرانم کرده

دلیل خنده های دختران به من چیه ؟

دید آقایون نسبت به دختری که همیشه میگه و میخنده چطوره ؟

من یک دختر خنده رو هستم

یه دختر همیشه خنده رو باشه‌ اشکالی داره؟

دید آقایون نسبت به دختری که همیشه میگه و میخنده چطوره؟

دوستانم بهم میگن تو مغروری

نگاه آقایون اطرافم خیلی برام مهم شده

در رابطه با کسانی که حتی یه ذره غریبه هستند مجسمه میشم

خنده ها و شوخی های زیاد دختر مورد علاقم نگرانم کرده


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)