سلام

خسته نباشید

من یک دختر 23 ساله ام. با وضع مالی خوب و تک دختر . با خانواده ای کاملا نرمال و بدون تنش، و با محبت و صمیمی .

مشکلی که تصمیم گرفتم دربارش با شما مشورت کنم این هست که من نسبت به پسران جوان زیادی که به خواستگاریم میان اصلا و ابدا نمیتونم به چشم شوهر نگاه کنم .

اینجوری بگم که نمیدونم چرا نسبت به پسران جوان حتی تا سن 30-35 سال احساس مادرانه دارم تا حس همسر . بارها اتفاق افتاده که وقتی با پسرانی حتی 27-8 ساله که از نظر سنی در عرف جامعه برای من یک کیس مناسب ازدواج هستند صحبت میکنم، حس میکنم این جوون چقدر خامه و سطحی فکر میکنه. نه درباره ی ازدواج فقط، درباره ی هر مسئله ی دیگه ای ...

فکر میکنم نمی تونم به پسر جوانی تکیه کنم در زندگی که هر لحظه به این فکر کنم که ممکنه یه اشتباهی بکنه یا یه کار دور از عقل انجام بده یا یک جا یک افتضاحی به بار بیاره و...

قصد توهین به اقایون جوان اینجا رو ندارم اما متاسفانه فکر میکنم در دوره الان که پسر عاقل نسبت به قبل خیلی کمه. اگر هم باشه سنش خیلی بالاس! همیشه آرزو میکنم کاش تو دهه پنجاه بودم الآن .

پیش بینی میکنم که ازدواج با یک مرد جوان احساس مسئولیت شدیدی  رو در من به وجود بیاره. چون با شناختی که از خودم دارم حتما صبح تا شب نگران رفتارشم .

این مسئله باعث تنفر من از ازدواج شده. یا شاید بهتره بگم ترس من. ترس از ازدواج ناموفق. ازدواجی که توش نتونم به همسرم تکیه کنم و حس مادرانه مانع این مساله باشه .

و همین مسئله باعث شده من نسبت به مرد هایی که خیلی جوان نیستن یا مسن شدن مثلا در رده سنی 35-40 کشش بیشتری داشته باشم.در واقع به مرد هایی که حداقل ازم پونزده شونزده سال بزرگترن .

و مطمئنم هیچ وقت نمیتونم با یک مردی با این اختلاف سنی ازدواج کنم چون خواستگار های زیادی دارم و موقعیت خونوادگی خوب و محاله پدرم منو به یکی بده که از خودش 3-4 سال فقط کوچیکتره .

این هارو گفتم تا سوال های زیر رو بپرسم:

من مطمئنم این حس غیر طبیعیه اما میخوام ببینم آیا فرد دیگه ای هم هست که چنین حسی داشته باشه؟ حداقل در کل براش مردان جا افتاده جذاب تر باشن تا جوونا؟ آیا بعد از ازدواج این حستون از بین رفت؟ و در کل چجوری میشه اینو رفع کرد .

و سوال دوم: من بیشتر از این نمیتونم خواستگار رد کنم چون واقعا هیچ بهونه ای ندارم،در این صورت اگر ازدواج کنم ممکنه این حس بعد از ازدواج ازبین بره؟

و سوال دیگه این که:حالا که من ناچارا باید با یک جوان ازدواج کنم،از کجا تشخیص بدم که این جوان چقدر پخته و با تجربه و عاقل نسبت به زندگی هست؟

ممنونم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)