سلام

دختری هستم 20 و خورده ای ساله . تا بحال خواستگارهای زیاد و متنوعی داشتم که هر کدوم به دلایل مختلف به ازدواج منجر نشده . واقعا از این خواستگاری ها و خواستگار بازی خسته شدم . دوست دارم ازدواج کنم،ولی نه به هر قیمتی .

دلم میخواد قبل از ازدواج خوب چشمامو باز کنم و با در نظر گرفتن همه ی جوانب همسرمو انتخاب کنم، تا بعد از ازدواج راحت و آسوده چشمامو ببندم و خوشبختی و آرامش رو زندگی کنم .

بر خلاف نظر خیلی از دوست و آشنا و فامیل که فکر میکنن الکی ایراد میگیرم، واقعا انتظار زیادی ندارم ، مهم ترین چیز واسم ایمان و اخلاقیاته .

دلم میخواد ایمانشون در حد خودم باشه و از لحاظ اخلاق با هم هم کفو باشیم،چون خیلی از مشکلات و بحث و جدل ها از همین جا سرچشمه میگیره .

خب وقتی میبینم سر مسائل مهمی ( که تغییر دادنی هم نیستن ) با هم اختلاف نظر داریم ترجیح میدم اون ازدواج سر نگیره، تا دو روز دیگه بخاطر همون مسائل کشمکش و جنجال داشته باشیم .

اگر از لحاظ مادی در حال حاضر چیزی نداشته باشن واسم مهم نیست، ولی دوست دارم شغل دولتی و ثابتی داشته باشن که اون شغل آینده داشته باشه و در کنار هم و با کمک هم آینده ی خوبی رو با هم بسازیم . در حال حاضر خواستگاری دارم که شرایطش رو میپسندم . اخلاقیات تا حدودی مورد پسند هست، ممکنه مسائلی باشه که با گذر زمان و شناخت بیشتر حل بشه . خانواده ی خوبی هستن .

آقا پسر شغلی دارن که خیلی مورد پسند من هست ( هر چند که رسمی نیستن، درآمد متوسط دارن، ولی آینده خیلی خوب دارن) . آقا پسر خونه از خودشون دارن که به منزل پدر من نزدیک هست و این برای من خیلی مهم هست چون مقداری به خانواده م وابسته هستم .

تفاوت سنی مناسبی با من دارن . از لحاظ تحصیلات دانشگاهی یه مقطع پایین تر از من هستن .

مسائلی که مورد پسند نیست ؛

1 - قومیت متفاوت

من همیشه دوست داشتم با هم قومیت خودم ازدواج کنم، چون بالاخره هر قومیتی آداب و رسوم و فرهنگ متفاوت داره که این مساله یکم منو میترسونه .

2 - از لحاظ ظاهری خیلی تفاوت داریم

هم از لحاظ زیبایی ، هم هیکلی . ایشون از لحاظ ظاهری به دلم ننشستن . به شخصه خیلی توی قید ظاهر نیستم، ولی کیه که دوست نداشته باشه همسری زیبا داشته باشه . در کل نظر شخصیم اینه، اگر شخصی پوئن مثبت زیاد داشته باشه، بخاطر اون ویژگی های مثبت، ظاهرش میتونه مهم نباشه .

ولی خانواده م میگن مگر فقط همین یه نفر تو دنیاست، باید یکی باشه که خجالت نکشی کنارش راه بری و به دلت بشینه و بتونی تحملش کنی . میگن فردا فامیل نمیگن مگر دخترتون رو دستتون مونده بود که به این دادینش؟ میگن که جواب رد بده . واقعا نمیدونم چکار کنم و چه تصمیمی بگیرم ؟

لطفا شما راهنماییم کنید تا تصمیم اشتباه نگیرم و بعدا پشیمون نشم .
با تشکر از دوستان عزیزی که لطفشونو بی دریغ شامل حال من میکنن و نظرات سازنده میدن

دست حق یارتون🌹


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه)