با عرض سلام خدمت بچه های خانواده برتر

من یه سوالی دارم که  ذهنمو مشغول کرده ، امیدوارم آقایون جوابش رو بدند. سوال ؛

چرا آقایون به خواهراشون حتی بیشتر از همسرشون علاقه مندند و احترام میذارن ؟

اصولا بعضی از آقایون ایرانی اخلاق شون طوریه که خدایی نکرده اگه خانم شون یه مقدار بدگویی یا گله شکایتی از خواهراشون در نزد شون  بکنن ، سریع عصبانی میشن . و همونجا سریع یا میزنند تو دهان همسرشون یا با همسرشون یه قهر بلند مدتی میکنن ، یا همون جا شروع میکنن از خانواده ی همسرشون بد گفتن ، که آره بابای تو هم این طوریه، اخلاق داداشت مزخرفه و...

و جالب این جاست که به زن بدبخت شون این جور میگند و دیگه پیگیر نیستن ببینن بین زن و خواهراشون چه اتفاقاتی افتاده که میانشون شکرآب شده. یا اصلا کدوم شون مقصر هستن.

منم یه زنم خیلی برای منم این جور اتفاقات افتاده. اما تو این جور مواقع از همسرم یه انتظاراتی دارم ، مثل همه ی خانم ها. و دوستدارم طرف میانه رو بگیره  و اگه حق با من بود طرف من رو بگیره و حمایت کنه ازم و اگه حق با من نبود آگاهم کنه از اشتباهم ، که نه سیخ بسوزه و نه کباب. نه این که پیاز داغ ماجرا رو زیادتر کنه ، و نمک رو زخم بپاشه .

اما خب همیشه خلاف اون چیزی که انتظار داشتم رو از همسرم دیدم. یه زن وقتی میاد تو زندگی همسرش خب اینو خیلی خوب میدونه که نمیتونه جای مادر همسرش رو در قلب شوهرش بگیره ، بالاخره مادرشه ، فرق داره ، اما انتظار داره وقتی با لباس سفید عروس میاد خونه ی شوهرش و بهش محبت میکنه بتونه اون اندازه از قلب و مهر و محبت همسرش رو تسخیر کنه که بیشتراز اندازه خواهر شوهراش باشه. یعنی شوهرش زنش رو بیشتر از خواهراش دوست داشته باشه و بیشتر به اون احترام وتوجه بذاره نه خیلی به  خواهراش. در واقع میخواد مقامش در نزد همسرش بیشتر از خواهر های همسرش باشه.

ولی در واقعیت چیزی که در بیشتر آقایون ایرانی دیده میشه عکس این قضیه است. یعنی اول مادر خودشون ، بعد خواهراشون ، بعد فرزندشون ( اگه دختر باشه ) و در آخر جایی پیدا شد اون وسطا برای خانم شون.

من خودم یه خانم متاهل هستم و فرزند دختر هم دارم و نه تنها خودم از خیلی از خانم های متاهل پرسیدم و سرانجام به این نتیجه رسیدم.

ممنون میشم آقایون وبلاگ علت این علاقه ی شدید به خواهراشون رو توضیح بدند؟


مرتبط با رابطه عروس با خواهر شوهر:

از عروس به خواهر شوهر، بیا رابطه خوبی داشته باشیم!

به خدا نمیخوام خواهر شوهر بازی در بیارم

خواهر شوهر بخت برگشته

میشه خواهر شوهر رو مثل خواهر دوست داشت؟

یکی از مشکلات زندگی من خواهر شوهرمه

چطور یه خواهر شوهر خوب باشم؟

خواهر شوهر کوچیکم محیط شخصی برامون باقی نذاشته!

با خواهرهای شوهرم مشکل پیدا کردم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)