سلام

من یک دختر 23 ساله ام .

مشکل من اینه که خجالتیم یا شایدم اعتماد بنفسم کمه یا شایدم مشکل چیز دیگه ای باشه و نمیدونم دقیقا چرا اینجوریم؟! دوست دارم حرف بزنم، دلم میخواد حرفای دلمو داد بزنم ولی نمیتونم .

بعضی وقتا اگه کسی جوابمو بد بده دوست دارم منم جوابشو بدم ولی خیلی وقتا انگار لال میشم! یا اگرم جواب طرف رو بدم در حد یک جمله میگم و دیگه ادامه نمیدم چون صدام شروع میکنه لرزیدن و از اینکه صدام بلرزه متنفرم...حتی گاهی خودم هم یکم میلرزم .

وقتی عصبی میشم دوست دارم حرف بزنم و بگم که چی عصبیم کرده و دلم پره از خیلیا. ولی نمیدونم چرا نمیتونم؟ صدام شروع میکنه لرزیدن و از شدت دلخوری جلوی گریمو نمیتونم بگیرم...و بازم بدم میاد در حال حرف زدن گریه کنم دلم نمیخواد بقیه دلشون به حالم بسوره،چون میخوام از ظلمی که بهم شده بگم و دوست ندارم با اشک و آه و ناله بگم، دوست دارم محکم بگم نکه دل بقیه به حالم بسوزه!!! چکار کنم بهم بگید؟

دوست دارم محکم باشم و محکم حرفمو بزنم و از کسی نترسم و جرات گفتن خیلی چیزا که وسط گلوم گیر کرده و داره خفم میکنه رو داشته باشم .

اما تا حالا نتونستم، دیگه داره حالم از اینجوری بودنم بهم میخوره، همش فکر میکنم من یه دختر ضعیفیم .

خودم فکر میکنم شاید دلیل اینجوری بودنم این باشه که بهم زور گفته شد و من نتونستم از حقم دفاع کنم و این موضوع فوق العاده ناراحتم کرد و چه شب ها، حتی تا الان بخاطر این موضوع گریه میکنم و حس میکنم تحقیر شدم . تو رو خدا کمکم کنید میخوام محکم باشم بسه این مسخره بازی . دوست دارم فریاد بزنم و با حرفام دل همه اونایی که دلمو سوزوندن، بسوزونم... دلم خیلی پره


مرتبط با خجالتی بودن:

یه پسر خجالتی هستم، چطور ازدواج کنم؟!

از چیزهایی که خجالت آور نیستند، خجالت میکشم

چیکار کنم بتونم تو جمع، بدون خجالت حرفم رو بزنم

من چیکار کنم خجالتی نباشم؟

از کم رویی، ترس، ضعف و شکست خسته شدم

کم رو هستم و روابط عمومی ضعیفی دارم


مرتبط :

تیکه و کنایه از هر فردی شنیدم همون فرد ازم زده جلو

چطور نسبت به رفتار بد دیگران بی خیال باشم؟

بلد نیستم جواب کسانی رو که تیکه میندازن بدم

چطوری جواب متلک های خاله ام رو بدم که بی احترامی نشه؟

با افرادی که بی دلیل از ما بدشون میاد چه برخوردی بکنیم ؟

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟

بهترین عکس العمل در موقعی که کسی جلو چند نفر خیطت میکنه چیه ؟

مشکلم اینه که در لحظه، واکنش مناسب رو پیدا نمی کنم

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

با حسادت ها و توهین های فامیل چه کنیم ؟

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟

وقتی کسی مسخره مون می کنه باید چکار کنیم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)