سلام

نامه ای به دختران ایران

چند روز قبل یکی از دوستان پستی گذاشته بود در مورد انتقام از جامعه بخاطر تاخیر در ازدواج و حالا من میخوام نظر ایشون رو کامل کنم و البته یه امار هم از بچه های اینجا بگیرم. چند نفری اینجا اون اقای سوال کننده رو مسخره کردن که "خب بکن به کسی ضرر نمیرسه به خودت ضرر میرسه" و ... چون نظر من هم مثل اون اقا بود خواستم بدونید افرادی با این افکار یه شبه به این نتیجه نرسیدن برایند چندین سال از زندگیشون این تصمیم شده.

خانمی تو این سایت و بیرون نیست که وقتی ازش میپرسی معیارت چیه نگه اخلاق و ایمان و نمیدونم چشم پاک و ... اما وقتی قضیه جدی بشه میبینی میگه شغل نداری ؟ خب پس نون و عشق بخوریم؟ خودمون رو مسخره نکنیم دیگه مادیات معیار دخترها هست حالا اگر دختر با انصافی باشه به شغل اکتفا میکنه اگرم بی انصاف باشه میگه خونه چی نداری؟ ماشینم که نداری؟ پس چرا اومدی خواستگاری؟

بنابراین خانم ها زن باشید و بیاید بگین برامون مهمه خیلیم مهمه. حالا اینکه پدر گلتون که با شغل رفته خواستگاری تو چه شرایطی بوده رو کار ندارم. بگذریم از اینکه با فوق دیپلم و دیپلم و نهایت لیسانس رفت سر کار یعنی اون زمان که من 22 سالم بود. تازه از اینم بگذریم که پدرتون خودش خونه هم نداشت ولی از ما توقع دارین. به اینها کار ندارم قصد هم ندارم به این تفکرات خانم ها ایراد بگیرم بیشتر دوس دارم سرگذشت پسرها رو بررسی کنم چون من خودم پسرم و بین اونها بودیم و میبینم چه اتفاقی داره براشون میفته. میخوام ببینم تاثیرات این افکار جامعه چیه ؟

من خودم تو سن 18 سالگی نیاز داشتم و تا الان که 26 سالمه سرکوب کردم 8 سال سرکوب یه نیاز کم نیست. افرادی که به تفکر انتقام جویانه این اقا ایراد گرفتن خداییش شما 5 سال پشت کنکور میتونی بمونی؟ 5 سال همسرت رو که همش ازارت میده تحمل میکنی؟ 5 سال منتظر میمونی برای خرید یه وسیله؟ یا اینکه اون چیز ارزشش رو از دست میده؟ خب حالا چطور انتظار دارین یه نفر از 18 تا 30 سالگی 12 سال نیاز عاطفیش رو سرکوب کنه و بعد همچنان دید مثبتی به خانومها داشته باشه؟

خانم هایی که با تصمیم خودشون باعث این تنهایی پسر شدن. چرا یه پسر این سختی رو تحمل کنه و بعد که از تنگنای کار و خونه و تحصیلات عبور کرد بیاد یه دختر رو از تنهایی در بیاره خودشم که نیازش افت کرده مثل سابق نیست؟

خواهش میکنم منطقی به قضیه نگاه کنید شما دخترا خودتون اگر 12 سال یه چیزیو بخوای و بهش نرسین بازم طالبشن؟ این داستانی که الان جامعه ایران در پیش گرفته راه به بیراهه داره جواب نمیده یه پسر این همه سال تنهایی رو تحمل کنه و به وصال شما برسه اونقد روحیش اسیب دیده که نتیجش همین بشه جامعه افسرده و انتقام گیر... شما فکر میکنید چقد انعطاف داره تو 30 سالگی؟ 

من و این اقا و مثال هایی مشابه ما حاضر نیستیم به هر قیمتی بریم زیر یه سقف تنها و تنها یه رابطه عاطفی مارو مجاب میکنه ازدواج کنیم و کسی هم که تو اون تنهایی شریک ما نباشه برای ما کشش عاطفی نداره.

من کسی نیستم که بخاطر فشار جنسیم برم سمت ازدواج برای ارضای جنسی و بخاطر 10 دقیقه لذت ادم نمیره 24 ساعته یه نفر رو بذاره کنارش و خودشو محدود کنه فقط و فقط از لحاظ عاطفی اگه کنارم باشه میتونم بپذیرمش و براش هرکاری هم بکنم.

خواهشن خانم ها نیان و بگن تو اشتباه میکنی اینجوری نیست و ... من به شنیده هام اعتماد نمیکنم و به دیده هام اعتماد میکنم. اگر واقعیت و دلیلش رو بگین خیلی بهتر میتونیم به نتیجه برسیم تا اینکه انگار کنین این خصلت تون رو لااقل پسرا از این گیجی در میان و تصمیم خودشون رو میگیرن شایدم نظرتون منطقی باشه و برن دنبال کار تا شرایطشون اماده بشه. از نظر من غیر منطقیه چون این خانم خونه دار نیست خودش محصله و باید درک کنه. من فقط یه خانم خونه دار رو بهش حق میدم که پول براش اینقد مهم باشه.

شاید یه عده این رو ارتباط بدن به زیبایی پرستی اقایون. من میگم ادم یه رده بالاتر از خودش، هم رده خودش و یه رده پایین تر از خودش اشکالی نداره خودمم چه در مورد تحصیلات و چه در مورد زیبایی این رو رعایت میکنم چه دختر چه پسر فرق نمیکنه باید اینو بپذیرن اگه یه دختر هست که قیافش خوب نیست نباید بگه من اخلاقم خوبه چرا یه گزینه درست نمیاد ؟

باید ببینه با توجه به قیافش و تحصیلاتش طرف هم ترازش هست یا نه. حالا اون پسری هم که قیافه خوبی نداره و دنبال یه دختر خیلی خوشگل میره واقعا ادم بی خردی هست من اگر جای دختر باشم ببینم در کل ازم خیلی پایین تره جوری جوابش رو میدم که دیگه اعتماد بنفسی براش نمونه بره خواستگاری.

هممون اونقد زیاده خواهی کردیم که فقط توقعاتمون رو بالا بردیم و الا نه اون دختری که قیافش نازیباست بی خواستگار میمونه نه اون پسری که امکانات نداره. اینها باید از کجا شروع بشه باید از خودمون شروع بشه. در ظاهر اینها در جامعه تاثیر نداره ولی ایا میتونیم منکر تاثیر جامعه بر افکار خودمون بشیم؟

همه این افکاری که ضد جنس مخالف داریم همش تاثیر جامعه رو ماست و جامعه هم از خودمون تشکیل شده پس افکار ما روی جامعه تاثیر میذاره. چه دختر چه پسر نقش خودتون رو انجام بدین پسرهایی که بهشون سخت گرفته شده سمت هر دختری نرن بذارن دخترهایی که ملاکشون مادیات بوده یک نسلش تباه بشه تا شاید نسل بعدی معیارهای بهتری داشته باشن.

دختر ها هم به پسری که معیارش زیبایی یا مادیات دختر هست جواب رد بدن تا دیگه یه دختر خوب اما نازیبا بی خواستگار نمونه . چرا فکر میکنید نقش ما تاثیر نداره ؟ اتفاقا داره ،نگران نباشید هیچ کدوم ما بی زن و بی شوهر نمیمونیم ولی با این مسیری که داریم میریم و همه دنبال بهترینیم و 100 درجه از خودمون بهتر میخوایم ، خب پیدا نمیشه. خانم ها سوالم هنوز سر جاشه چرا مادیات اینقد مهمه براتون ؟

ما گذشتیم و گذشت آنچه تو کردی با ما          تو بمان با دگران وای بحال دگران

" ایمان "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)