سلام

هممون میدونیم امروزه پدیده دوستی های دختر و پسر خیلی رایجه. اگه یه زمانی مثلاً این امر فقط تو دانشگاه ها بود امروزه به دبیرستان و حتی راهنمایی کشیده شده. اگه یه زمانی مخصوص شهرای بزرگ بود امروزه در کل کشور حتی روستاها احتمالاً این پدیده کشیده شده و کاملاً رایج شده.

در خیلی از اینطور موارد هم خانواده ها مطلعن و نه تنها مخالفتی با این امر ندارن بلکه در خیلی از موارد افتخار هم میکنن که بله دخترمون اجتماعیه ،  پسرمون اجتماعیه دوست داره روابط عمومی بالایی داره و ... .

حالا اصل سوال من اینه که خب شما دختر خانم و آقا پسری که میخواید با هم باشید ، برید بیرون ، گردش ، تفریح ، سینما برید ، پارک برید با هم حرفای عاشقانه بزنید دست همو بگیرید احتمالاً همدیگرو بغل بکنید به همدیگه ماچ بدید و ... .

خب خدا هم به این امر راضیه که این کارا رو بکنید و تنها راضیه که تشویقتون هم میکنه که این کارا رو بکنید و به نیاز طبیعی تون پاسخ بدید. خب همین کارا رو در قالب شرعی چرا انجام نمیدید؟ منظورم ازدواج موقت هست.

یعنی چرا شما آقا پسر و دختر خانم هر کدوم یه جمله نمیخونید که به هم محرم بشید تا تمام این کارهایی که میکنید بیرون رفتن ها، سینما رفتن ها، رستوران رفتن ها، دست همدیگرو گرفتن ها، حرفای عاشقانه زدن ها، همدیگرو بغل کردن ها و ... همه ی اینها نه تنها حلال بشه که براتون ثواب هم بنویسند.

واقعاً چه فرقی هست بین ازدواج موقت و این نوع دوستی که همه از ازدواج موقت فراری هستند اما مخالفتی با این دوستی ها ندارند؟!

چرا همین پدری که مطلعه ، میفهمه دخترش دوس پسر داره و هر شب تا 11 12 با همن و نه تنها بدش نمیاد که افتخار هم میکنه و میگه دخترم اجتماعیه و فلان و بهمان اما اگه بهش بگی همین دختر شما با دوس پسرش یه جمله خوندن شدن زن و شوهر شرعی اما قرار نیست هیچ کاری با هم بکنن ها ، فقط در حد بیرون رفتن و کافی شاپ رفتن و سینما و ... حالا فوقش همو بغل هم کردن یه ما چی هم دوس پسره به دخترت داد دیگه بالاتر نمیره اما همین که اینو بشنوه صیغه خوندن زمین و زمان رو به هم میدوزه

خب واقعاً چرا؟!

چرا همین دختر خانمی که دوست پسر داره و هیچ مشکلی هم با این قضیه نداره و با دوست پسرش میره بیرون گردش تفریح و ... همین دوس پسر اگه یه روزی بهش بگه بیا یه جمله بخونیم ازدواج موقت بکنیم به هم محرم بشیم جار و جنجال راه میندازه؟! واقعاً فرقش چیه؟!

بالاخره یا این پدر یا از اینکه دخترش یه مدت محدودی با یه پسری باشه با هم بیرون برن سینما برن پارک برن حرفای عاشقانه با هم بزنن و ... خوشش میاد یا نه . اگه بدش میاد که باید با دوس پسر داشتن هم مخالف باشه .

اما اگه بدش نمیاد و اگه اون پسره آدم خوبی باشه و کاری با دختر نکنه رک بگم دختری این دختر رو زایل نکنه راضی هم باشه خب چه فرقی بین همین دوستی متعارف هست و عقد موقت؟!

یا این دختر خانم یا از اینکه مدت محدودی با یه پسر باشه راضیه یا راضی نیست. اگه راضی نیست با دوس شدن هم نباید راضی باشه. اما اگه راضیه چه فرقی بین دوستی و عقد موقت هست؟؟!!

واقعاً دوس دارم علت این اختلاف دیدگاه رو بدونم.

اگه هر کدوم از دوستان نظرشونو بدن ممنون میشم

نکته مهم: اگه دوستان در پاسخ بگن مثلاً تو ازدواج موقت یا همون صیغه بحث روابط جنسی مطرحه اما تو دوستی نه و دوستی کنترل شده هست. باید بگم:

اولاً تو ازدواج موقت خانم میتونه شرط کنه دخول نباشه و باقی لذا باشه. میتونه شرط کنه حتی در این حد هم نباشه میتونه شرط کنه اصلاً پسر دست بهش نزنه یعنی تا این حد دست دختر خانم بازه.

ثانیاً تو خود این دوستی ها هم در خیلی مواقع دوستی ها به روابط کامل یا لااقل محدود جنسی کشیده میشه. پس اینطور نیست که مثلاً دوستی ها همیشه در حد خواهر برادری باقی بمونه و متعه به روابط جنسی کشیده بشه.

حالا واقعاً فرق ازدواج موقت حلال خدا با دوستی ها چیه که همه از اولی فراری هستند و تا اسمشو بشنون جار و جنجال به پا میکنن اما با دومی هیچ مشکلی ندارن و تازه بهش افتخار هم میکنن؟؟!!

 

مرتبط:

 

چطوری باید برای ازدواج با یه دختر وارد دوران آشنایی بشم؟

چه جوری دختری پیدا کنم که مهربون باشه

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چطوری یک دختر واقعا مومن پیدا کنم؟

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب محمد علوی (۱۸ مطلب مشابه)