سلام
من یه مدته که راجع به جنبه های مختلف حجاب شروع به تحقیق و تفکر کردم. در حقیقت من هم دوره ی با چادر، و هم با ججاب کامل و هم شاید کمی بی حجاب؟ رو تجربه کردم ... ولی دلم میخواد که درست ترین راه رو انتخاب کنم که هم خدا ازم راضی باشه و هم زیبا باشم. هم جنبه ی معنویش برام اهمیت داره، و هم جنبه ی مادی.
قبل از بیان سوالم، بهتره بگم که دلیل انتخاب هر نوع حجابی توسط من چه در گذشته و چه در آینده، صرفا نگاه آقایون نبوده و نیست، اما میتونه در انتخاب من تاثیر گذار باشه، اون هم از این جهت که چه نوع آقایونی بعد از انتخاب این پوشش قراره به سمتم بیان برام حائز اهمیت هست. پس لطف کنید سوالم رو تا آخر بخونید و بعد اگه مایل بودین، جواب بدین.
با توجه به اینکه طبیعتا یه سری آقایون دختران چادری رو می پسندند، و یه سری هم دختران باز و بدون حجاب، میخواستم بدونم چند نفر هستن که حاضرن با دختری که حجاب کاملی داره اما در هیچ کدوم از این دو گروه قرار نمیگیره ازدواج کنن؟ نظرشون راجع به دوستی با همچی دختری چیه؟ یا بهتر سوالم رو بپرسم، آقایون با چه میزان اعتقاداتی و تفکراتی چه نوع نگاهی به همچین دختری دارن؟

و این که کسی هست که با تحقیق و بررسی به انتخاب حجاب چه با چادر و چه بدون چادر رسیده باشه؟
پیشاپیش از راهنمایی هاتون ممنونم.
پ.ن:
دکتر شریعتی در باب مقوله حجاب و “چادر” نظر بجایی را مطرح کرده اند که : ” اصل حجاب اسلامی بعنوان یک قانون فقهی یک اصلی است که هر انسان آگاه و روشنی برایش منطقی قابل پذیرش است. اما امروز این سنت و این اصل اسلامی چنان مخلوط شده که در ذهن همه بصورت دو کلمه مترادف ( حجاب – چادر ) در آمده است و آنوقت روشنفکر به عنوان حمله به چادر، به حجاب حمله میکند! و متقابلاً متعصبین بعنوان دفاع از حجاب، متاسفانه از چادر فقط دفاع میکنند و هر شکل دیگری را نفی میکنند و بشدت منکر میشوند.” ( پاورقی ۱ )
میبینیم که دکتر شریعتی به عنوان یک روشنفکر جوان انقلابی و در آن دوران این چنین دقیق خلط انگیزه و انگیخته حجاب را موشکافی میکند و در ادامه به آسیب شناسی این بحث اشاره میکند : ” میبینیم در این تصادم چه چیزها از بین میروند و مجال برای طرح چه حقایقی از دست میرود ” انتظار عصر حاضر از زن مسلمان – دکتر شریعتی [سایت دکتر شریعتی]

لطفا برام دعا کنید که بتونم درست ترین راه رو انتخاب کنم.

مرتبط با بدحجابی:

خانم بد حجابی که مبلغ حجاب شد

یک دلیل منطقی برای بد حجابی خودتون بفرمایید

آقایون غیر مذهبی واقعا از بد حجابی خانم شون در جامعه ناراحت نیستند؟

راه درست امر به معروف یه بد حجاب چیه ؟

چند سوال برای کشف عقاید بد حجاب ها

دید خانم های متاهل نسبت به خانم های بد حجاب و با حجاب

اثرات زنان بد حجاب روی مردان متاهل مذهبی

از کجا می شه فهمید هدف یه دختر از بد حجابی چیه ؟

ریشه یابی علت بد حجابی در جامعه

می تونم یه دختر بد حجاب رو با حجاب کنم ؟

بد حجابی یه خانم دلیلی برای بد بودن اون نیست

رابطه ی بین خشکسالی و زلزله با بد حجابی و گناه

بی حجابی یا بد حجابی چقدر با بی عفتی ارتباط داره؟

ترکیب نوحه و بد حجابی ، هدفشون چیه ؟

چند استدلال در مورد بحث حجاب

پلنگ شدن، یک اصطلاح مختص خاورمیانه و جهان سوم است

یک نکته خدمت خانم هایی که حجاب براشون مهم نیست؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)