سلام

یه عده میان میگن که اقا ما ناراحتیم

دختره ناراحته میگه اره من که نمیتونم مثل دخترای الان باشم

اونا خوشگلن و لباس فلان میپوشن و .... منم که نمیتونم مثل اونا باشم... پس هی ناراحتی و اینا که آی من تنهام من غصه دارم... من خودم بیست سالمه فکر میکردم این فکرا مال همین سنا باشه.. الان میبینم نه .. بیا این اخرین پستی که خوندم مال یه دختر 29 ساله بود داشت همینا رو میگفت حالا نه عین همینا ولی غصه دار بود دیگه

یا مثلا پسره میاد میگه اره من هیکلم فلان نیست تیپم این نیستو قیافم اونجوریه و ....

عزیزانم

شاید باور نکنید

ولی
قیافتونو خدا افریده

قبافه هممونو

والا منم یه قیافه معمولی دارم

بابا دست خود ادم که نیست قیافه

قیافه،پدر،مادر،فامیل،کشورمون،شهرمون، تا یه جایی از زندگی وضهیت مالیمون، ملیتمون

عزت نفس داشته باشید

خودتونو قبول داشته باشید

این از این

بعدم یه چیزی بهتون بگم

تا وقتی این کارو نکنیدا

نه حالتون خوب میشه نه اینکه عزت نفستونو پیدا میکنید:

کلا کاری به کار زندگی بقیه و اینکه کی چی پوشیدو کی چیکار کرد و کی چی گفت نداشته باشید، اقا اون دختره، اون پسره، دلش میخواد دوست شه، میخواد تا ته ته دوستی هم بره، میخواد عمل کنه ، میخواد اون لباسو بپوشه، میخواد لوندی کنه، خودشو نشون بده، بگه، بخنده،ادا در بیاره( حتما دارید دورو ورتون یا خودتونم جزء اون دسته شاید باشید که همیشه قیافشون تو یه ادا و مدل خاصیه مثلا همیشه تو اخمن یا همیشه تو تعجب . نگید نه که مزنم لهتون میکنما)

خلاصه که هر کی هر جوریه، مبارکش باشه، نگید من نمیتونم اونجوری باشم

چرا نمیتونی؟

کوری؟ کری؟ لالی؟ قاقی؟ فلجی؟ کم توانی؟ چته الان دقیقا تو؟ بابا یعنی همه اونا که تو میگی من نمیتونم عین اونا باشم از اول اونجوری هستن؟ میدونید چقدر ارایش تو صورت ادم تاثیر میذاره؟ میدونید چقدر اعتماد به نفس تو صورت ادم تاثیر میذاره ؟
ول کن بابا بقیه رو

جهندم

ولله

تا کی غصه

مگه دردی ازت دوا کرده تا حالا؟

شاد باش

تا دردی به دردات اضافه نشه لااقل

خودتو همین جوری دوست داشته باش

بعدم

اخه میگی اونجوری نمیتونم باشم

اون ادمو کی میپسنده؟

یکی عینه خودش

تو اونجور ادمی واسه زندگیت میخوای؟

ولله کسی هم اونجوری میپسنده نرمال نیست

کسی که میاد سراغ چرند و پرند و لوندی و قیافه و...

مگه خوشگل کم داریم؟

بابا تازه سنم که میره بالا ادم پیر تر میشه بعدم تا ته دنیا خوشگل تر و جداب تر هست

اره میگفتم کسی که میاد سراغ این چیزا

فردا میره سراغ ورژن جدید ترش

بعدشم

عزیزه من

خدا تو قران گفته دخترا و پسرا تقوا پیشه کنن خدا از فضل و کرم خودش بی نیازشون میکنه

ممکنه تا اینجای حرفامو توهم زده باشید بگید عه اره داره دلداری میده

ولی دیگه ولله این حرف خود خداست ربطی به من نداره

شرمنده اگه دیگه نمیتونید افسرده و ناراحت باشیدا ببخشید شرمنده

بعدم اگه ادم تفکرش این باشه که خب اونام اینجوری دوست دارن چه اشکالی داره

و من اینجودی دوست دارم

و اینجوری هستم

حتی اگه همه بگن چه بدی و املی و.....

خودمو اینجوری دوست دارم

والسلام

بعدم تا خودتون نگید به کسی اینجام اونجوریه و عیب بذارید رو خودتون بقیه جرات نمیکنن بگن

اول اینو میخواستم بگم

دومم اینو میگم که

خطاب به اون داداشا و خواهرای گلم که میان میگن که ( قشنگم مشخصه با یه لحن عصبی میان میگن / یه پرخاش / انگار خودشونم میدونم انگار که نه خب میدونن دیگه خودشونم میدونن کارشون اشتباهه ولی دارن با این حرفا خودشونو راضی میکنن)

میگن که: اقا چرا ما باید خودمو بپوشونیم اونا نگاه نکنن

یا مثلا به من چه که اون غیر نرماله اون خودشو جمع کنه که من نگام نیفته و...

خب باید به هر دو دسته ی عزیزم بگم که

عزیزانم

شاید باورتون نشه

ولی

ما ها حرف میزنیم

که خودمونو راضی کنیم

ادمی که به خودشو کارشو رفتارشو زندگیشو راهش ایمان داره، اعتقاد داره، اصلا چیزی نمیگه، حالا نرید روزه سکوت بگیریدا

میگم که یعنی این حرفا و این رفتارا رو بس کنید

اقا

اون تو

اون تن تو

اون عقل تو

جا اندازه کافی واسه هممون هست

تو بهشت و جهنم

اگرم به چیز دیگه ای اعتقاد داریدا

جا همون جا برا همتون هست

بسه دیگه بابا

همو همینجوری که هستیم قبول داشته باشیم

هر کی یه جوریه دیگه

دیگه شما به بزرگواری خودتون ببخشید که خدا همه رو از یه مدل نیافریده ( اون موقع امکانات کم بوده)

خطاب به دسته ی دوم:

ببین خواهر من برادر من

اون لباسو قیافه و ظاهر شما به خودت مربوطه

هر جور عشقت میکشه باش

اصلا تهش اینه میری یه کشور دیگه زندگی میکنی ازاده ازاده ازاد

والا

ولی نیان دعوا که اره اون نگا نکنه بدم میاد از این ادمای مذهبیه...

ببین عزیز من

اون ظاهر شما

تاثیرش (ببخشید ببخشید) فقط خ.ا. و ارضا شدن و تحریک نیستش که

اون هست

ولی کوتاه مدت

چون طرف دیگه خیلی با دیتیلم یادش بمونه همه ادما رو

بالاخره فراموش میکنه تورو

ولی وقتی کلی ادم اینجوری میبینه

کم کم میشه مثل اون دسته ی اول

حالا فهمیدید چرا؟

من خودم خیلی تو چت روما و گروهای تلگرام بودم

زیادن

جوونا اونجا با هم حرف میزنن میرن تو چت خصوصی هم

من دختر پاکی ام پسر پاکی ام (همم خداروشکر پاکن) دنبال دختر خوبم

حرف بزنیم و اینا

همم ناراحتن

چرا؟

کی به اینا احساس نیاز داده؟

خب اون که تو واقعیت اهلش نیست

میاد اونجا حرفشو میزنه

زودم این رابطه ها تموم میشه

چیزی که تو خیلی پروفایلا میبینمو خیلیا اینجور جاهان

کم سنا و اینام خوب میفهمن

حالا فهمیدی چرا میگن حجاب؟ چرا میگن اخلاق؟

حالا نمیخواد ادم چادری شه نمیخواد ریش بذاره

بابا حالا ادم اینجا رو میگه

یه عده یه ادمی مثلا ادمای دوره جرجیس میاد تو ذهنشون

نه بابا تو عادی باش

ساده باش

اینایی هم که تو اون گروها و اینان بیشتر از همون دسته اولن

البته اینا همخ فکرای خودمه

من که بیست سالمه و خدا رو شکر تونستم تو یک سال با همون چیزایی که گفتم که کاری به کار بقیه نداشتمو اینا حال خودمو خوب کنمو دیگه ب جنس مخالف فکر نکنم و عزت نفس داشته باشم

حالا ان شاء الله که استفاده کنن همه

دیگه بیاید با هم نجنگیم

با هر قیافه و تیپی که هستیم برا هم قیافه نگیریم

نخوایم عقایدمونو بکوبونیم تو صورت هم

بابا به خدا همه میتونن اضحار فضل کنن و از خودشونو خوبیاشون بگن

اون ادم بد بده هم

اونم

یه خوبیایی داره

حداقل از نظر خودش

" کیمیا "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)